Calgary – Beaver Creek

Calgary – Beaver Creek  Arası Yol Notları

Updates Between Calgary – Beaver Creek, Canada

Calgary, Kanada ile Beaver Creek, Kanada arasındaki yol notlarımızı hem Türkçe hem de İngilizce okuyabilirsiniz.

You can read our road trip notes from Calgary to Beaver Creek, Canada in Turkish and English below. Our route is at the end of the updates.IMG_1593

13.Gün / 13th Day (TUR / ENG)

Banff, Lake Louise, Icefields Parkway, Jasper

18 July/Temmuz 2016

Sabah kahvaltı sonrası Calgary şehrinden Banff’a doğru yola çıktık. Kanada Rocky dağlarının olduğu bölgeye girince coğrafya değişiyor ve inanılmaz güzel manzaralar eşliğinde ilerlemeye başlıyoruz. Banff şehrine öğle yemeğine uğradık ve şehir çok hoşumuza gitti. Kafeleri, butik otelleri, restoranları ve dağ manzarası ile çok sıcacık bir şehir.

Banff

Özellikle kayakseverler için kışın, yazın da doğası ile tarifsiz güzellikler sunuyor. Ama bu bölgelerde son dakika kalacak yer bulmanın kolay olmadığını ve pahalı olduğunu hatırlatalım. Banff şehrinde aklımız kalarak çok merak ettiğimiz Lake Louise ve Icefields Parkway’e doğru gidiyoruz. Yol boyunca manzaralar inanılmaz etkileyici.

Lake Louise, buzulların suları ile beslenen müthiş bir göl. Turkuaz rengi ile ilk görüşte kendine hayran bıraktırıyor. Vardığımızda inanılmaz kalabalıktı. Bu müthiş gölde kano turu yapmak istiyoruz ama dehşet bir sıra var. Biz de fotoğraf çekmekle yetiniyoruz. Göle bakan çok hoş bir otel var.  Otelin restoranında bir şeyler içelim diye düşünüyoruz ama sadece yemek için restorana kabul ediyorlarmış. Bizim amacımız balkonunda göl manzarasına karşı oturup keyif yapmak ama olmuyor. Lake Louise gölüne bir kez daha hayran hayran bakarak yola çıkıyoruz ve bu sefer efsane bir yola giriyoruz.

Lake Louise

Jasper Milli Parkın içinde yer alan Icefields Parkway bizi mest ediyor. İkimiz de ABD ve Kanada’da şimdiye kadar gördüğümüz en güzel manzaralı yol bu diye düşünüyoruz. Buzullar, nehirler, nehirin yanında yılan gibi kıvrılan yol, dağlar bizi çok etkiliyor. Bugün doğanın sunduğu güzelliklerin çoşkusunu yaşıyoruz. Yağmur yağıyor ama hiç aldırış etmeden güzelliklere doymaya çalışarak gidiyoruz.  Gerçekten Kanada’nın batısı tarifsiz güzellikte bir doğaya sahip.

Jasper şehrine gelmiştik ve yağmur devam ediyordu. Henüz kalacak yer de ayarlamamıştık. Yağmurun hafiflemesi ile birlikte gökkuşağı hatta gökkuşakları kendini göstermişti. Şehir hoşumuza gidiyor ama oteller yine dolu. Yer olan bir otelde gecesinin 250 dolar olduğunu görünce kalma konusunda tereddüt ediyoruz. Akşam 9.30 ve hafiften yağmur başlıyor. Kamp alanlarında şansımızı denemeye karar veriyoruz, gezinin başından bu kadar açılırsak yandık. 20 dakika uzaklıktaki bir kamp alanına girdiğimizde orada da yer olmadığını öğreniyoruz. Ama görevli kampın diğer tarafının olduğunu kesin yer bulabileceğimizi söylemesi üzerine o tarafa doğru yöneliyoruz.

Kamp alanının bu bölümü serbest ve numaralandırma yapılmamış. Daha kamp alanına girmemiz ile ayı uyarısı levhası ile karşılaşıyoruz ormanın içindesiniz. Bir an tereddüt ediyoruz kalsak mı yoksa şehre geri dönüp 250 dolarlık otelde mi kalsak diye. Ama etrafta bir sürü karavanlı var ve çocukları ile gelmişler. Birkaç tane de çadırlı var. Çocukları ile bu kadar rahat kamp yapıyorlarsa çekinecek bir durum yok diyerek çadırımızı kurmaya başlıyoruz. Ama bu arada yiyecek bir şeyimiz yok ve açız. İkimizin de gözü şehre geri dönmeyi yemiyor neyse ki kamp alanında su var.

Yanımızda sabahtan kalma sadece ufak pakette fıstık ezmesi, bal ve kahvemiz var. Eh, ayı uyarısı var ve yiyecekleri saklayabileceğimiz bir aracımız da yok. En iyisi gövdeye indirmek diyerek kahve ile birlikte tatlıları mideye indiriyoruz. Saat 10.00 olmuş hala alacakaranlık, günleri uzun yaşamaya alıştık artık. Ah, gökyüzü nasıl da güzel ay nasıl da parlıyor.

Yatma zamanı gelmiş ama bu sefer de Ayfer’in kafasında bir şişlik var. Sivrisinek mi diyoruz ama bu kadar şişmez herhalde. Yine tereddüt içine giriyoruz, Ayfer’in çocuklukta yaşadığı böcek sokması ile ilgili kötü bir deneyimi var.  Ne yapsak ki derken Onur uyumuş bile 🙂

We left hotel after breakfast for heading to Banff. As soon as we reached Canadian Rockies, the scenery started to change and getting beautiful. We liked Banff a lot with small cafes, restaurant, shops and mountain  views from city center. It is a destination for ski in winter as well. It is an expensive town especially if you try to book late. We did not stay just had our lunch and continue to Lake Louise. Lake Louise has a beautiful turquoise colors and feed by glacier waters. The scene is just unbelievable. İt is a lovely spot. It was very crowded when we were there. We wanted to do canoeing but there was a huge line so we skipped.

We left Lake Louise in our mind than enter Jasper National Park to ride on Icefields Parkway. What a ride! The views are stunning. Mountains, rivers, glaciers and twisty roads are irresistible. We amazed and loved the mother nature. The west side of Canada is beautiful. It did rain but we just ignored it while we were riding in this beauty. We came Jasper around 9 PM and 2 gorgeous rainbows showed up after rain. It was stunning moment again. We still not booked any place to stay and hotels are so expensive. We found a campground about 15 miles. It was full but they do have overflow and it was free to stay 🙂

14.Gün / 14th Day (TUR / ENG)

Jasper – Chetwynd

19 July/Temmuz 2016

Bugün Jasper’dan kuzeye doğru yöneleceğiz. 2 farklı yol var ancak hangisinden çıkacağımıza henüz karar vermedik. Ayfer’de de sorun olmadığına göre yola devam diyoruz. Ama akşamdan aç yatınca sabah kurt gibi acıkmış durumdayız. İlk işimiz şehir marketine gidip karnımızı doyurmak. Ayfer kahvaltılık bir şeyler alırken Onur benzin almaya gidiyor. Benzincide Texas’lı çiftle tanışıyor. 1200 ve 650 gs ile Alaska’ya gitmişler ve dönüyorlar. Birçok tavsiyede bulunup bölge ile ilgili harita veriyorlar. Nerede benzin var nerede kalmışlar hep işaretlemişler. Biz de bu haritadan çok faydalanacağız. Onlardan bugünkü yol için de tavsiye alıp yolumuza devam ediyoruz. Hedefimiz akşama Alaska Otoyolunun başladığı Dawson Creek’e varabilmek.

Alaska Otoyolu; Dawson Creek’ten başlayıp Fairbanks’ta bitiyor ve yaklaşık 2,240 km. Yol boyunca yol yapım çalışmaları var ayrıca yağmur da eklenince istediğimiz kadar mesafe alamıyoruz. Yine enfes manzaralar bize eşlik ediyor. Ah, bir de yağmur olmasa nasıldır diye iç geçiriyoruz. Bu arada fotoğraf makinası dahil bütün elektronik eşyalarımızın şarjı bitmiş durumda ve bu güzellikleri fotoğraflama şansımız olmuyor.

McBride

McBride şehrinde benzin için durduğumuzda burada çalışan ve Tarih bölümünde okuyan Emilio ile tanışıyoruz. Hem biz dinlendik hem de Emilio ile epey sohbet ettik. Kahveler ve sohbet için teşekkür ediyoruz. Durduğumuz başka bir benzincide de bize yoldasınız Türkiye’deki gelişmelerden haberiniz var mı sorusu gelince ister istemez biraz burkuluyoruz. Ülkemizin güzellikleriyle anılmak varken olumsuz düşünceler ile karşılaşmak üzüyor.

Dawson Creek‘e bir saat kala geldiğimiz Chetwynd kasabasında iyice hızlanan yağmurun etkisi ile kalmaya karar veriyoruz. Hemen gözümüze hoş gelen bir otele giriyoruz ve lobideki bayan halimize acıyıp normal oda fiyatına suit oda veriyor. Odayı gördüğümüzde dün gece kalacak yerimiz yoktu bir de şimdiki rahatlığa diye gülüyoruz. Odanın mutfak bölümü de olunca bir şeyler alıp kendimize güzel bir yemek yapıyoruz. Çamaşırhanesinde çamaşırlarımızı da yıkıyoruz daha ne isteyelim. Geziye başladığımızdan beri şans bizimle hep böyle devam eder umarız J

Chetwynd kasabasında pek yapılacak bir şey yok. Kasabanın her bir tarafını ahşap heykeller ile süslemişler, farklı geldi.

Pomeroy Inn Suites otelde gecesi oda-kahvaltı 112 dolara kaldık.

We are going to ride north from Jasper today. Ayfer was bitten from one insect last night. She had a swelling at her head but she is feeling okay in the morning. We are good to take off. Our target is Dawson Creek where Alaska Highway starts. There are 2 routes and we just don’t know which one to take. We were very hungry in the morning because no supper last night. While Onur was filling the bike Ayfer went to shopping for breakfast. One 1200 gs and one 650 gs rode in to the gas station and turned up that very nice couple traveled from Texas to Alaska and they are heading back home now. They gave us the advices, maps and suggestion to take which route today through Dawson Creek. Maps are so useful because they mark the gas stations and where they stay throughout their travel.

We stopped for warmed up and gas around McBride where we met with Emilio. He is studying history and very bright person. We talked about Turkey and more. Thanks for the chat and fresh coffees Emilio! We stopped another gas station and person from Holland asked me about what’s happening back home. We wish that we talk about the beauties of our country instead of the existing situation.

The scenery was great and rain followed us all day along. We stopped to stay for night before Dawson Creek. Our hotel is Pomeroy Inn Suites at Chetwynd. Chetwynd is very small town and there is not much to do. We have done our laundry and have a good supper.

Stayed at Pomeroy Inn Suites for 112 CAD

15.Gün / 15th Day (TUR / ENG)

Chetwynd – Fort Nelson

20 July/Temmuz 2016

Otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra Dawson Creek’e uğrayıp Alaska Highway’in başladığı noktaya hatıra fotoğrafı çektirmek için yola çıktık. Şehrin içine ilerlerken maalesef bir motosikletin karıştığı bir trafik kazasına denk geliyoruz. Polis trafiği durdurmuş. Bekliyoruz ve durum hakkında bilgi alamıyoruz. Sadece motosikletin devrilmiş halini görebiliyoruz. Umarız sağlıkları iyidir. Yağmur da devam ettiği için alternatif yol aramak yerine geri dönüp yolumuza devam ediyoruz. Artık Fairbanks’a kadar Alaska Otoyolunu kullanarak gideceğiz.

Alaska Otoyolu 2. Dünya savaşı esnasında Alaska’yı ABD’ye Kanada üzerinden bağlamak için yapılmış ve 2.240 km uzunluğunda. Yol boyunca hep yol çalışmaları var. Bu yol çalışmaları ile ilgili espriler, stickerlar almış başını gitmiş.

20160720_151158

Gerçekten de seyahatimizin devamında Alaska’yı manzaralarının ihtişamı kadar yol yapım çalışmaları ile anmaya başladık. Bugün zemini çelik olan bir köprüden geçtik. İnce şeritleri olduğu için motosikletin hakimiyeti kolay olmuyor. Yol boyunca bu tür köprülerden daha fazla geçecektik. Gün boyu yağmur devam ediyor ve akşam saat 6-7 civarı Fort Nelson’da kalmaya karar veriyoruz. Otelimizi ayarlayıp yanaşıyoruz. Burada bazı oteller motorunuzu hemen girişe kapalı alanın altına bırakmanıza izin veriyorlar. Böylece hem motor ıslanmıyor hem de  güvenli bir yerde duruyor. Motoru yanaştırdığımızda Califonia plakalı 1200 gs’yi görüyoruz.

Dün akşam kaldığımız otelde gördüğümüz motora benzetiyoruz. Eşyaları indirirken 4 gün birlikte gideceğimizi henüz bilmediğimiz Michael yanımıza gelip esprili bir şekilde “Neden bu kadar uzun  sürdü gelmeniz diye soruyor?”. Yarım saat sonra otelin restorununda buluşmak üzere sözleşiyoruz. Michael ile tanışma ve keyifli sohbet ile zamanın nasıl geçtiğini anlamıyoruz. Tok şehrine kadar yolumuz aynı ve beraber gitmek konusunda mutabık kalıyoruz. Michael, California’nın Santa Barbara şehrinde yaşıyor. Kocaman yürekli, arkadaş canlısı tatlı bir insan. Bakalım birlikte neler yaşayacağız 🙂

Woodlands Inn otelde gecesi sadece oda fiyatı 90 dolar.

IMG_1624 - Copy

We left hotel earlier to go Dawson creek to take a picture of Alaska Highway sign. There was a traffic accident and motorcycle involved at the entrance of city. The police stopped all traffic. It is still rainy and traffic did not seem to open soon. We did not have any update regrading to accident. We wish that the rider is in good condition. We waited some time and decided to turn back on our way to North West without picture. Alaska Highway is constructed during 2nd world war to provide contiguous between Alaska and USA through Canada. It is about 1500 miles long. There are a lot of road construction in Alaska highway and Alaska as well.

We remember these days with great scenery and road constructions. We decided to stay at Fort Nelson and its still rainy. When we pulled over hotel entrance, we saw the motorcycle that we noticed at the hotel in Chetwynd. It has a California tag. We started to unload our packs and Michael came with these words “What took you so long?”. This is how we met with this great person at the hotel entrance on a rainy, windy and cold day. We spent 4 days with him to had lot of fun.

Fort St John is a big city between Dawson Creek and Fort Nelson. Anything can be found from camping gear to motorcycle parts. Keep in your mind.

Stayed at Woodlands Inn about $90.

16.Gün / 16th Day (TUR / ENG)

Fort Nelson – Watson Lake, Kanada

21 July/Temmuz 2016

Sabah 9.00 gibi Michael ile beraber yola çıkıyoruz. Bugün hedefimiz Watson Lake şehrine varmak. Hava yağmurlu ve soğuk. Isı artacağına sürekli düşüyor. Dağ yollarına giriyoruz ama sis, yağmur ve soğuk etkisini giderek arttırıyor. Motorun dış ısı göstergesi 4C’ın altında ve sürekli yanıp sönüyor. Yaklaşık bir saat sonra benzin için bir kamp alanının yanında duruyoruz. Biraz ısınalım diye girip belki bir saat oturuyoruz. Sıcak kahveler ne iyi geldi 🙂

Sis olmasa tahminimizce müthiş manzaraları olan yerlerden geçiyoruz ama göremiyoruz. Öğlen gibi yağmur etkisini azaltıyor. Ara ara güneş yüzünü bile gösteriyor.  Muncho Lakes civarında gözlerimizi büyüleyici gölden alamadan yola devam ediyoruz.OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Öğlen yemeğimizi yediğimiz yerde bir de Romen motorcu çift ile tanışıyoruz. Motorlarını Montreal’e göndermişler ve Amerika kıtası turlarına başlamışlar. Bu arada Muncho Lakes’de durduğumuz yerde benzin yoktu. Bu bölgede benzin bulmak sorun olabiliyor. O yüzden 70-80 km yol yapmış olsak bile benzinci görünce tekrar dolduruyoruz. Muncho Lakes etrafı kamp alanları, resort oteller ile dolu. Güzel bir havada burada en azından 1 gün kalınıp doğanın muhteşemliğini yaşamak lazım. Motorcular için de burada sürüş yapmak ayrıca çok keyifli.

Yol boyunca yine yol yapım çalışmalarına devam. Yağmurdan dolayı çalışmaların olduğu yerler de hep çamurlu. Watson Lake’e yaklaşırken bol bol Bizon ve bir tane siyah ayı görüyoruz. Michael ile aramızda 40-50 metre kadar var. Siyah ayı Michael’ın 10 metre kadar arkasından yavaş adımlar ile yolun diğer tarafına geçiyor.

İnanılmaz bir an ve biz bu anı fotoğraflamak istiyoruz. Ayfer’in elindeki kamera açılmıyor. Yağmurdan dolayı telefonlar kapalı bir yerde. Yolun durumundan dolayı yan ayağı açıp motoru da güvenli bir şekilde durdurmak mümkün değil 🙁 Hem cep telefonlarına hem de arka çantamızdaki kameraya ulaşamıyoruz. Sizinle fotoğrafını paylaşamasak da bizim için unutulmaz bir an olarak hafızalarımızda kalacak.

Watson Lake Sign forest

Watson Lake’e vardığımızda duyduğumuz meşhur Sign Post Forest’i ziyaret ediyoruz. Alaska otoyolu yapımı esnasında Amerikalı bir askerin başlattığı bu olay artık bir gelenek haline gelmiş. Buradan geçen herkes ufak bir hatırasını bırakıyor. Biz de bayrağımızla beraber stickerımızı bırakıyoruz.

Sıra kalacak yerimizi ayarlamaktaydı. Daha önce kalıp beğenen bir motorcu çiftten Air Force Lodge’ı duymuştuk ve kalan son 2 odayı alıyoruz. Bizim arkamızdan yolda karşılaştığımız Romen çift geliyor ama maalesef oda yok, ama otelin sahibi onlara başka yer tarif ederek yardımcı olmaya çalışıyor. Yağmur altında yer aramak hiç de keyifli değil.

Yağmurlu başlayan günümüz şanslı bitiyor 🙂 Kaldığımız yerin konsepti, temizliği çok hoşumuza gitti. İlk defa bu tarz bir yerde ayakkabılarınızı çıkarın yazısı ile karşılaştık. Sahibi ise çok sıcak kanlı ve yardımseverdi. Akşam kalan bir grup ile sohbet edip keyifli bir gece geçiriyoruz. Kimbilir belki bir kısmı ile tekrar yolda denk geliriz.

Air Force Lodge’da sadece oda fiyatı 90 Kanada dolarına kaldık.

Air Force Lodge

We left Fort Nelson around 9 AM. We are planning to stay at Watson Lake today. It was a rainy and cold start again. The temperatures dropping down lower than 38F and my temp indicator flashing more than hour till we stopped for gas and coffee to warm up. We stopped for lunch around Muncho Lakes. This area is beautiful. It is worth to stay here for a day or two. We met with Romanian couple riding V-Storm. They shipped their bike to Montreal, Canada and started their trip.

We saw a lot of buffalos and a black bear today. Black bear crossed the road behind Michael’s motorcycle and our camera did not work it out. We missed a great photo opportunity. We arrived Watson Lake and stopped by Sign Post Forest. Sign Post is tradition that one of the US Army soldier started when he was working on Alaska Highway construction. There are more than 75000 signs and counting…We stayed at Air Force Lodge and liked the place a lot. One night stay is 90 Canadian dollars per night. (airforcelodge.com/airforcelodge@yahoo.ca)

17.Gün / 17th Day (TUR / ENG)

Watson Lake – Haines Junction

22 July/Temmuz 2016

Watson Lake’den Michael ile beraber sabah yola çıkıyoruz. Bugün hava sıcaklığı 10 C’ı neredeyse hiç geçmedi. Yol boyunca yol yapım çalışmalarından dolayı bazı bölümleri eskort eşliğinde gidiyoruz. Artık bu yol yapım çalışmaları bizim günlük rutinimiz oldu sayılır. Yol yapım çalışması için durduğumuzda sohbetler ediliyor. Çalışanlar arasında kadın işçiler dikkatimizi çekiyor. Büyük yol yapım araçlarında bile çalışıyorlar. Cinsiyet ayrımı yapılmadan herkes eşit ne güzel ve çalışan kadın işçiler de yaptıkları işten mennun.

Romen arkadaşlar ile tekrar karşılaşıyoruz. Dün gece yer bulmuşlar. Yol da manzaralar yine çok güzel. Saatler ilerliyor ve akşam kalacak yerimiz henüz belli değil. Haines Junction bölgesindeki Mount Lodge’da son iki odayı booking.com dan ayarlıyoruz. Gitmeden önce markete uğrayıp akşam için yiyecek bir şeyler alıyoruz. Sonunda Montana’dan beri bana kiraz almadın diye söylenen Ayfer’in de gönlü oluyor 🙂 Kalacağımız yere yine yağmur eşliğinde varıyoruz.

Ama gittiğimizde bizi bir sürpriz bekliyor; odalar dolu. Booking.com’dan mı kaynaklanıyor bilmiyoruz ama bir hata var. Yerin sahibi Ryan merak etmeyin yağmurlu havada sizi açıkta bırakmam diyerek başka bir yeri arıyor. Kendi kaldığı tarafta bize iki oda ayarlıyor. Burada da evin içinde ayakkabılar çıkarılıyor 🙂 Güzel bir dağ evi, farklı ülkelerden gelen 4-5 aile var. Hem sahibi Ryan ile hem de diğer misafirler ile güzel bir sohbet ortamı oluyor. Haines Junction, Kuzey ışıklarının en güzel izlendiği yerlerden biriymiş. Eğer bu bölgeye gelmek isterseniz Ryan’ın mekanını tavsiye ederiz.

Mount Lodge, oda-kahvaltı 84 ABD dolarına kaldık.

We were going to ride with Michael today as well. The temperature was around 50 F all day along today. There were lots of road construction again. It was not bothering us because we used to it now. We were chatting when the traffic stops completely. We met with Romanian bikers again today. The scenery was just perfect along the way all day.We ended up staying Mount Lodge in Haines Junction. Ryan is a very nice fellow and owner of the lodge. We had a pleasant night with other guests as well. Please consider Ryan’s lodge if you want to experience Northern Lights. It will be a great experience.