El Salvador Genel Bilgi

El Salvador Hakkında Genel Bilgi ve Kısa Dokunuş

Dünyanın en tehlikeli 2. ve 3. şehirleri (cinayet sayısına göre) El Salvador ve Honduras’ta yer alıyormuş. Gerçekten bu ülkeler bu kadar tehlikeli mi? Okuduklarımız ve bu bölgelere gelmiş diğer motorcu gezginlerin uyarıları karşısında ister istemez bizde de güvenlik konusunda bir ön yargı oluşmuştu. Her iki ülkede de ilk dikkatimizi; benzinciler, marketler ve benzeri birçok dükkanın önünde bulunan pompalı tüfekli koruma görevlileri çekti. İçinde birkaç kraker bulunan bakkallarında bile pompalı tüfek ile bekleyen koruma görevlilerini ilk gördüğünüzde nereye geldik diyorsunuz. İnsanı gerçekten ürkütmüyor değil. Evler, iş yerleri diğer Orta Amerika ülkelerindeki gibi demir parmaklıklar ile korunuyor. Meksika ve Orta Amerika’da her yerde gördüğümüz silahlı korumalara ve demir parmakların arkasındaki yaşama zamanla alışıyorsunuz. 🙂 O yüzden El Salvador’da gördüklerimiz bizim için artık sıradanlaşmıştı.

Güvenlik önlemleri alınmış sıradan bir bakkal… Demir parmaklıkların arkasından alışveriş yapılıyor…

Ülkenin Resmi Dili: İspanyolca

Para Birimi: Amerikan doları-USD

Fiyatlar Amerikan doları… Gördüğünüz rakam galon fiyatıdır, litre değil 🙂

El Salvador vize istiyor mu?: T.C. pasaportu ile giriş yapıyorsanız vize istemiyor. (Vizesiz 90 güne kadar kalınmasına izin veriliyor ama ufak detay var. Yazının sonundaki diğer bilgiler bölümünde açıklamayı bulacaksınız…)

Guatemala’dan , El Salvador’a geçiş yaptıktan sonra yolların kalitesi, çevrenin durumu Guatemala’dan daha kötü şartlarda bir ülkede olduğumuzu göz önüne serdi. Ancak, Pasifik kıyılarına yakın gittiğimiz bölgelerinin daha güvenli ve iyi şartlarda olduğunu da gözlemledik. Sahil bölgesindeki şehirler özellikle ABD’lilerin akınına uğradığı için daha düzgün ve güvenli duruyor. La Libertad bölgesindeki El Tunco kasabası en çok rağbet gören yerlerden biriymiş.

Ölüler Günü kutlamaları devam ediyordu ve mezarlık ziyaretleri için çiçek satışı inanılmazdı…

Zamanımız kısıtlı olduğu için bir an önce Honduras sınırına yaklaşıp ertesi günü 2 sınır geçişini  birden yapmayı planladık. ABD’nin sahil kasabası gibi olmuş El Tunco’da zaman geçirmek açıkcası çok cazip gelmedi. Ama çok övülen”Ruta de Flores” aklımızda kaldı. 21 Kasım’da Panama’dan Kolombiya’ya yapacağımız tekne yolculuğunu düşünerek zamanımızı Kosta Rika ve Nikaragua’ya saklamayı uygun bulduk.

Tropikal iklime sahip El Salvador’a gitmek için en ideal zamanın yağışların azaldığı Kasım-Nisan arası olduğu söylense de biz yağmurdan yana yine nasibimizi aldık. 🙂

Gezinin olmazsa olmazı yağmursuz sürüş düşünemiyoruz 🙂

El Salvador’da Honduras sınırana yakın Santa Rosa de Lima şehrinde gezimizin şu ana kadarki en kötü otelinde kaldık. Yazsak nasıl anlatılır bilemiyoruz ama bizim için çok rahatsız bir gece oldu. 4-5 cm büyüklüğünde bir örümceği ve kocaman bir kurbacığı peşpeşe kapının altından girerken yakaladığımız, hava karardıktan sonra inanılmaz derecede sessizleşen sokakların boşaldığı, yolları kazılmış ve insanı ürküten bir yerdeydik. 4 motor ve 5 kişi bizden başka kalan kimse yok. Avlulu ve akşam saat 9:00’da demir dış kapısı kapanıp kilitlenen iki kadının işlettiği bir de küçük bir çocuğun olduğu 5-6 odalı bir işletme. Odanın içinden bahsetmeye bile gerek yok 🙁

Kaldığımız otel, hostel ne derseniz, böyle düzgün durduğuna bakmayın fotoğrafta iyi çıkmış 🙂

Kaldığımız yerden 10 dakika uzaklıkta Pizza Hut vardı ve yemek için direkt oraya gittik. Kapısının önünde yer olmayınca karşısında duran polis arabasının yanına bırakmak istedik. Polislerin ilk tepkisi burası güvenli değil, Pizza Hut’ın önüne bırakın oldu. Nasıl yani? Şaşırmış olsak da aynı anda Pizza Hut’ın park yeri boşalınca motorları oraya çektik. Pizza Hut’ın güvenlik görevlisi olduğunu ve biz yemeklerimizi bitirip kalkana kadar kapıda motorları gözlediğini belirtelim. Yemeğe gelenlerin ise çoğunun çocuklu aileler olduğu ve sanki sıradan bir pizzacıya değil de çok şık bir restorana yemeğe gelmişler gibi özenle giyinmiş oldukları da dikkatimizi çekti.

Yolların genel durumu...
Yolların genel durumu…

Meksika ve Orta Amerika ülkelerini geçerken o kadar çok sorguluyorsunuz ki kaldığımız yere döndüğümüzde yine avluda sohbete daldık. Odaya çekildiğimizde ise uyumak ne mümkündü, uykusuz geçen bir gece ve Honduras bizi bekler…

Sabah erkenden ayrıldık…

El Salvador’da Ne Kadar Harcadık?

1 gece kaldığımız ülkede 52 USD harcamışız.

• 5 USD gümrükte motosiklet için belediye vergisi deyip aldılar.
  • 12.25 USD benzin (litresi 0.79 cent)
  • 15 USD konaklama (İki kişi oda fiyatı)
  • 19.25 USD yeme-içme (sanki biraz fazla gibi, Pizza Hut’ta 10 dolar vermişiz.)

Diğer Bilgiler:

• El Salvador’da 328 km yol yapmışız…

El Salvador yol haritamız…
  • Elektrik 110 volt ve iki ince uçlu priz kullanılıyor.
  • Musluk suyu içilmesi tavsiye edilmedi.
  • Araca sigorta yaptırılması isteniyor ama girişte gümrükte ve daha sonrasında sorulmadı. Guatemala’da yaptırmış olduğumuz sigorta Panama hariç bütün Orta Amerika ülkelerini kapsıyordu ama bazen sorun çıkarabiliyorlar. Bu durumda mecburi tekrar yaptırıyorsunuz…

El Salvador’da toplu ulaşım aracı…
  • Guatemala-El Salvador-Honduras ve Nikaragua’da toplam kalış süresi vizesiz 90 günü geçemiyor. Hangi ülkede ne kadar kaldığınızın önemi yok toplama bakılıyormuş. O kadar uzun süre kalmadığımız için sorun yaşanır mı bilmiyoruz. Guatemala’da pasaporta giriş damgası vurulduktan sonra diğer ülkelere girişte vurulmadığını okumuştuk ama El Salvador hariç hepsinde vuruldu. Hatta Honduras için 30 gün ibaresi var, bilgiler neye kime göre değişiyor belli değil. O yüzden bu ülkelerde her türlü sürprize hazırlıklı olun. 🙂 90 günden fazla kalmak istiyorsanız en kolay yol  Kosta Rika veya Belize‘ye geçip tekrar bu ülkelerden birinden giriş yapmanız olacaktır.