Guadalajara

Guadalajara’da Orozco’nun Çizimlerinin Gizemi

Meksika’nın ikinci kalabalık şehri Guadalajara’ya, trafiği ile ilgili duyduğumuz olumsuz ön yargı ile öğlen saatlerinde geliyoruz. Bir akşam önce Tequila‘da kaldığımız için fazla yol yapmadan dinç bir şekilde şehre giriyoruz. Ancak şehrin trafiği beklediğimizden daha rahat çıkıyor, boşa gözümüz korkmuş 🙂 Sorunsuz bir şekilde kalacağımız Refugio hostele ulaşıyoruz. Aynı şekilde sorunsuz bir şekilde de Guadalajara şehrinden ayrıldık. Öğlen saatinde şehre varıp yine öğlen saati ayrıldığımızı da ilave edelim. Motosiklet yüklü ve geniş olduğu için kıvrak hareketler de bulunmadık ancak yakın takip hariç hiçbir sıkıntı ile karşılaşmadık. Dört yol ağızlarında da genelde yol veriyorlar.

Kaldığımız yerin bahçesine motosikleti de bırakınca kafamız rahat kendimizi şehrin sokaklarına bırakıyoruz. Şehrin merkezinde yer alan büyük bir alışveriş merkezinde çeşitli yiyecekler bulabileceğiniz ufak işletmeler var. Bir tanesindeki kalabalık dikkatimizi çekiyor ve lezzetli tacolarını yiyerek aç karnımızı doyuruyoruz. Hatta aç gözlüklük yapıp fazla istediğimizi kalktığımızda anlıyoruz.

Üzerine bir de kahvelerimizi içip iyice kendimize geliyoruz 🙂 Kiliseleri, meydanları dolaşıyoruz.

Tequila‘da tanıştığımız Pejman da bugün Guadalajara‘da kalıyor.

Guadalajara - with Pejman
Guadalajara – with Pejman

Onun kaldığı otele uğruyoruz sonra hep beraber bizim kaldığımız hostele geçiyoruz. Gadi ve Lea da katılınca akşam keyfini kaldığımız hostelin terasında hep birlikte çıkarıyoruz.

Ertesi sabah ise İnstituto Cultural Cabanas müzesini ziyarete gidiyoruz. Kimsesiz çocuklar için yapılmış olan bina yaklaşık 200 yıllık. 25000 metrekareye yayılmış müthiş bir yapı. Çok fazla kültürel aktiviteye ev sahipliği yapıyor.

İnstituto Cultural Cabanas
İnstituto Cultural Cabanas – Guadalajara

Müzenin en can alıcı yanı ise Orozco tarafından tasvir edilmiş çizimler. 2 yılda tamamladığı çizimleri, tek kol ve iyi görmeyen gözlerle yapmış olduğunu da belirtelim. Çizimleri incelerken rehbere ihtiyaç oluyor; çünkü bir şeylerin anlatılmaya çalıştığını anlıyorsunuz ama çizimlerdeki ayna etkisini fark edebilmek çok zor. Orozco, müthiş bir deha ve ince zekası ile inanılmaz tasvirler yapmış. Bu tasvirlerde Batı’ya gönderme var, Meksika’yı fetheden İspanya ve fethi gerçekleştiren Cortez’e ve özellikle orta çağ kilisesine gönderme var. Ayrıca çizimlerde farklı açılardan baktığınızda da bambaşka görsellikleri fark ediyorsunuz ki inanılacak gibi değil. En çok bizi etkileyen örnekler: at başlarının farklı açılardan yine size doğru bakması, Papaz’ın gözlerini takip ederek yürüdüğümüzde açı değişmesine rağmen papaz hala size bakıyor gibi gözükmesi.

by Orozco

Özellikle dome’daki yanan insan figürünün bedenini farklı açıdan bakınca farklı yerini görmek tek kelimeyle inanılmaz. Önce bedenin sol tarafını gördük, aşağıda yer değiştirdiğimizde ise bedenin sağ tarafını gördük. 3 boyut etkisi gibi ancak sonuçta yüzey 2 boyutlu.

By Orozco

Kesinlikle burayı görün ve mutlaka her saat başı olan İngilizce tur ile gezin. Ekstra ücret istemiyorlar ve tur esnasında çok güzel bilgiler öğreniyorsunuz.

Müzeyi gezdikten sonra Leon’a gitmek üzere yola çıkıyoruz. Guadalajara için en az iki gündüz geçirmenizi tavsiye ederiz.

Nerede Kaldık

Özellikle motosikleti güvenli bırakacak yeri olduğu için Refigio hosteli (Hostel del Refugio) seçtik. Banyolu özel odaya 450 Peso verdik. Şehir merkezine 20-25 dakika yürüme mesafesinde olduğunu hatırlatalım.
Eğer şehir merkezine yakın hesaplı bir otel derseniz Pejman’ın kaldığı Frances oteli de tavsiye ederiz. 400 yıllık bir bina ayrıca merkeze çok yakın ve temiz olduğunu Pejman söyledi.

Metro yapım çalışmaları vardı, biz yürüyerek gezdiğimiz için toplu ulaşım konusunda bilgimiz maalesef yok.

Guadalajara fotoğraf albümümüz için tık tık

(ENG)

We heard about a lot for Guadalajara’s bad traffic so we entered the city around noon to avoid heavy and bad traffic. In fact, the traffic was just fine the day we came and left . The traffic is not worse than our home town Istanbul. We selected Refugio hostel which we heard from some bikers and Gadi. Room was okay, motorcycle is in the safe place. We can start to explore city now.

We walked to the central to check cathedrals, historic buildings, theater and courtyards. The best museum is Instituto Cultural Cabanas and don’t miss the English tour for every hour. The drawings completed by Orozco are beyond the borders. He used his bright intelligence to draw these paintings with one hand and bad eyesight. The burning human figure at the dome is just speechless. You see the different parts of the body when you changed your location. It is a three dimensional effect on the two dimensional surface. This is must see!

Subway system is under construction. The traffic will be better after subway completed. It is a nice town and requires couple days to visit.