Antarktika turu 1.gün

Ortelius ile Antarktika turu…

Antarktika Turu 1.gün

17 Mart 2017 sabahı büyük heyecan ile gözlerimizi açtık. “Kutuplara Yolculuk” gezimize çıkarken Antarktika‘ya gitmek çok istesek de gerçekleştirebileceğimizden emin değildik. Turların çok pahalı olduğunu biliyorduk ve son dakika indirimlerinden birini yakalayabilirsek büyük şanstı. Ushuaia’ya vardığımızda buraya kadar gelmişken; beyaz kıtayı görmeden dönülmez diye düşündük.  Kafamızdaki rakamdan yüksek olsa da bu tura bir iki gün kala yerimizi ayırttık. Ve müthiş güne sıra gelmişti.

Gemiye binmeden önce son dakika Serkan (Rüzgarın İzinde) bize yetişerek güzel bir sürpriz yaptı. Bu geziye çıkmadan önce de bizi yolcu edenimiz vardı 😊 Uzun süredir ayrı olduğumuzdan sohbet edecek çok konu birikmişti ama bu sefer de zaman sorunumuz vardı 🙁 10 dakika da olsa ayaküstü keyifli sohbeti ve güleryüzü ile bize moral vererek Antarktika yolculuğumuz başlayacaktı.

Kaldığımız hostelden Serkan bizi yolcu ederken 🙂

Eski araştırma gemisi olan Ortelius günümüzde 116 kişilik tur gemisi olarak kullanılıyor. Belgelerimizde 16.00-17.00 arası gemiye binişin yapılacağı yazıyordu. Biz de 16.30 gibi iskeleye geldik ve işlemler o kadar hızlı gerçekleşti ki gemiye bindiğimizi anlamadık bile. Bütün aşamalar çok iyi organize edilmiş ve inanılmaz düzenli.

Antarktika turuna katıldığımız gemi…

Hemen odamıza yerleştik. İlk gemiyi gördüğümüzde biraz eski mi bununla mı gideceğiz diye düşünsek de odayı görünce beklentimizin çok üzerinde çıktı. Ranzalı 4 yatak var ama sadece alt yataklar açık üstler kapalı.

Odaya yerleştik gemiyi keşfe hazırız 🙂

Daha önce Karayiplerde katıldığımız lüks gemi turlarındaki odalardan daha geniş ve keyifli duruyor. Büyük olasılıkla odada daha uzun süre geçirme olasılığına karşılık daha konforlu düzenlenmiş.  Bütün kapaklı ve çekmeceli dolaplar anahtarsız kilitlenecek şekilde dizayn edilmiş. Ne de olsa dalgaları ile ünlü Drake Boğazı geçilecek. Açılacak herhangi bir kapak olasılığı bırakmamışlar. Masanın üstündekilerin kaymaması için de üzerinde kaymaz örtü var. Okuduğumuz yazıların birinde Drake Boğazını geçerken bazen yolcuların yataklara bağlandığını okumuştuk ama böyle bir düzenek göremedik. Aman ihtiyacımız da olmasın zaten 🙂

Saat 17.20’de  gemi hakkında tanıtım ve güvenlikle ilgili bilgi verileceği için toplantı odasında buluşuluyor. Gerekli açıklamalardan sonra acil durum çağrısı ile nasıl toplanacağımıza dair tatbikat yapılıyor. Umarız hiç ihtiyacımız olmaz.

Eğitim şart 🙂
Tatbikat için hazırız 🙂

Bu sırada tanıdık yüzlere denk geliyoruz. Chile Chico sınır geçişimiz sırasında tanıştığımız George ve dün turizm ofisinde tanıştığımız Jan ile aynı gemideyiz. George, iyi sürpriz oldu.

Gemiden Ushuaia Manzarası

Geride muhteşem manzarası ile Ushuaia‘yı arkamızda bırakarak saat 18.00 gibi hareket ediyoruz. 19.30’da hoşgeldin kokteyleri ile kaptanımız ve diğer personel ile tanışıyoruz. Oldukça deneyimli ve bilgili uluslararası bir kadro ile birlikteyiz. Kaptanımız Finli diğer ekip ise Alman, İngiliz, İskoç, Hollandalı, Kanadalı, Avustralyalı, Rus vs. Her gün farklı bir eğitim var ve istediğimiz an ilgili kişilerden bilgi de alabileceğiz. Antarktika‘nın tarihi, biyolojik yapısı, hayvan türleri, fotoğraf kursu verilecek derslerin arasında.

Karaya çıktığımızda ise isteyeni adrenalin dolu aktiviteler bekliyor. Kano, dalmak vs gibi. Soğuk sulara atlamak da serbest 🙂 Geminin sadece dışarıda iki bölümünde sigara içmek serbest. Havanın durumuna göre imkansız hale gelebilir. Gemide dünyanın her bir köşesinden gelmiş meraklı bir grup var. Yaş ortalaması ise tahminimizin çok daha altında 45 civarıdır diye tahmin ediyoruz.

Antarktika bizi bekler…

Akşam yemeği için 20.00’da yemek salonunda toplanıyoruz. Sabah ve öğle yemeği açık büfe ve Sabah 8.00-9.00 arası, 12.30-1.30 arası öğle yemeği istenilen saatte gidilebiliyor. Akşam yemeğinde aynı saatte buluşuluyor ve ana yemekte 3 seçenek var. Evet, ilk akşam yemeğimiz ve yemekler süper George ve Jan ile keyifli sohbet eşliğinde yiyoruz. Gemi doktorunun tavsiyesi; deniz tutmasını önlemek için fazla alkol içmememiz, yemememiz, kafein tüketmemiz ve bol su içmemiz yönünde olmuştu. O yüzden herkesin eli suya gidiyor,  yemeğin üstüne kafeinli içecekler de tercih edilmiyor. Kahveseverler de kafeinsiz istiyor. Ayrıca doktor yeterli uyumamız konusunda da uyarmıştı. İlaç ve patchler de diğer tıbbi müdahelelerin içinde.

Gemiden ilk gün batımı…

Bugün akşam Drake Boğazını geçmeye başlayacağımız için hepimiz uyarılar konusunda dikkatliyiz. Önümüzdeki 48 saat pek keyifli geçmeyeceğe benziyor. Evet, bütün uyarılara biz de uyduk. Hazır gemi sallanmıyorken geminin güvertesinden sadece yıldızların parladığı gökyüzünü izliyoruz. Hava biraz serin olsa da manzaranın güzelliği karşısında inanın soğuğu hissetmiyorsunuz. Bu gece erken yatıp biz de dinlenmeye çalışacağız.