2013 Florida Gezisi

F700GS -1
Key West, Florida Gezisi

Florida Gezisine nasıl karar verdik?

Ekim ayının ilk haftasında kullanacağımız bir haftalık izin için kendimize 10 günlük iki rota belirlemiştik. Ya kuzeye Kanada’ya ya da güneye Key West, Florida’ya kadar gitmeyi planlamıştık. Havaların kuzeyde daha fazla yağmurlu olmasından dolayı seçimimizi yola çıkmadan bir iki gün önce güneye Key West‘e gitmek üzere belirledik.

İzlediğimiz güzargahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

Yolumuz
Florida Gezisi Yol Güzargahımız

Eşyalarımızı yola çıkmadan önceki akşam motora yükledik. Deposunu da doldurduktan sonra yüklü halde bir deneme sürüşü yapıp sorun olmayınca ekstra herhangi bir ayar yapmaya gerek kalmadı.

1. Gün  (27 Eylül 2013)

Cuma günü işten erken gelip saat 14:30 gibi yola çıktık. Yolda kahve molası, akşam yemeği derken saat 21:30 civarı Florida’nın Gainesville şehrine yaklaştık. Bir benzinlikte depoyu doldurduktan sonra yakınlarda bir otel ayarladık. İlk gün toplam 335 mil (540 km) yol yapmışız. İlk günkü güzergahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

1.gün
Florida Gezisi 1. Gün Yol Haritamız

2. Gün  (28 Eylül 2013)

Sabah bulutlu bir hava ile uyandık. Bugün hedefimiz sahil yollarını izleyerek Sanibel adasına varmak.

Kahvaltımızı yapıp motoru yüklüyoruz. Hareket ederken yağmur başlıyor. Kaçarız diye düşünerek otobana çıkıp gazlıyoruz. Islanmaya başlayınca yağmurlukları giymek için otobandan ayrılıyoruz. Bir benzin istasyonunda yağmurlukları giyiyoruz. Yağmurluklar çanta üstüne bağladığımız duffel’lardan bir tanesinde, çıkarıp giyinmek ve tekrar motora sıkıca bağlayalım derken epey vakit kaybediyoruz. Neyse yarım saat kadar yağmurda yol aldıktan sonra güneş yüzünü gösteriyor. Bir süre sonra hava tamamen açıyor. Bir dinlenme tesisinde yağmurlukları çıkartıyoruz.

2-001
Sanibel Island, Florida Gezisi

Tampa’yı geçtikten sonra Sarasota şehrine yaklaştığımızda sahille buluşuyoruz ve Sanibel adasına kadar sahili takip ederek ilerliyoruz.

Akşam saat 19:00 civarında kamp yerine varıyoruz. Bugün yaklaşık 284 mil (455 km) yol yapmışız. Çadırımızı kurup yemek yemeğe gidiyoruz. Gece kamp yerinde yıldızları izleyip hem yolda geçen iki günü hem de önümüzdeki günleri konuşup biralarımızı içiyoruz.

İkinci günkü güzergahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

2.gün
Florida Gezisi 2. Gün Yol Haritamız

3. & 4. Gün

Kamp yeri hoşumuza gidince bir akşam daha kalma kararı alıyoruz. Fort Myers ve Sanibel adasının plajlarında günümüzü geçiriyoruz.

3-001
Sanibel Island, Florida Gezisi
sanibel-2
Sanibel Adasında kaldığımız kamp alanından…

Fort Myers Sahili ve Sanibel Adası ile ilgili gözlemlerimizi “Gezilerimiz” bölümünde Florida’nın altındaki yazılarımızdan okuyabilirsiniz.

Fotoğrafların devamına facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Fort Myers beach ve Naples fotoğraflarımız

Sanibel Adası Fotoğraflarımız

5. Gün  (30 Eylül 2013)

Sabah erken kalkıp çadırı toplayıp yola çıkıyoruz. Bugün hedefimiz akşam Key West’e varabilmek ayrıca yol üzerinde Everglades milli parkına uğrayıp airbot turu yapmak. Yolumuzun üzerinde Naples şehrine uğruyoruz. Sahili, şehrin sokakları çok hoşumuza gitti. Acaba burada kalsak mı diye düşünüyoruz ancak havanın bozacağını bildiğimizden daha sonra bu tarafa tekrar geliriz diyerek yola devam ediyoruz.

Naples

GPS’e kaydettiğimiz Marco Adasına gitmekten Airbot turlarının saatini düşünerek vazgeçip Everglades şehrine doğru yola devam ediyoruz. Bu bölgeye 4-5 günlüğüne tekrar gelmek gerekiyor. Everglades Airbot turu ve Naples ile ilgili notlarımızı  “Gezilerimiz” bölümünde Florida’nın altındaki yazılarımızdan okuyabilirsiniz.

Yol üstünde bir kafe
Yola devam…
4-001
Everglades National Park
1-001

Everglades’den çıkarken benzinimiz bizi Miami’ye yaklaştırır, ayrıca yolda ne de olsa sık sık benzinlik var diye gazı açıp gidiyoruz. Yol çalışmalarına takılmamız biraz da normalden hızlı gitmemiz yüzünden yedeğe düşüyoruz. Yedekte şimdiye kadar en fazla motor yüksüzken 30 mil kadar yol yapmışlığımız var. GPS’den baktığımda en yakın benzinci 45-50 mil mesafede gösteriyor. Ayfer’e galiba bu sefer yolda kalacağız derken solda bir marketin benzin sattığını Ayfer görüyor. Müthiş bir rahatlama ile dönüp benzinimizi alıyoruz. Saat 18:00 civarı Homestead bölgesine varıyoruz. Sağ tarafımızda olan yağmur bulutu artık güneyimizde duruyor. Bizim de güneye gitmemiz gerekiyor. Telefondan bulutun durumunu inceliyoruz ve yağmuru da göze alarak yola devam ediyoruz.

Key West’e doğru…

Aşağıdaki Key West videosunu HD izleyebilirsiniz.

Yağmura yakalanmadan saat 20:30 gibi kamp yerine varıyoruz. Bugün de yaklaşık 300 mil (480 km) yol yapmışız. Beşinci günkü güzergahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

5.gün
Florida Gezisi 5. Gün Yol Haritamız

Günün macerasının henüz farkında olmadan sivrisinekler tarafından ısırılarak çadırı kuruyoruz. Kask ve ceketlerimizi alıp Key West’in içine gidiyoruz. Birkaç saat takıldıktan sonra kampa geri dönmek için yola çıkıyoruz. Kamp alanına 5 mil kala tropik yağmura yakalanıyoruz. Görüş mesafesi düşüyor, hız kesiyorum hatta kaskın camını açıyorum çünkü karanlıkta yol belli olmuyor. Şansımıza motoru çekebilecek güvenli bir yer de yok. Gerçekten yağmura bundan kötü bir yer ve ortamda yakalanamazdık. Çaresizce yavaş yavaş kamp alanına varıyoruz.Bu arada ikimiz de sırılsıklam olmuşuz. Motoru sağlamca park edip kendimizi çadıra atıyoruz. Çadırın gevşeyen birkaç çivisini sağlamlaştırıyorum. Gece yağmur ve rüzgar devam ediyor. Yeni çadırımızı da böylece test etmiş oluyoruz. Herhangi bir yerden su almıyor ve memnun kalıyoruz.

Key West ile ilgili gözlemlerimizi “Gezilerimiz” bölümünde Florida’nın altındaki yazımızda okuyabilirsiniz. Key West yazımız

Fotoğrafların devamına facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Key West fotoğraflarımız

Everglades Milli parkı fotoğraflarımız

6. Gün (1 Ekim 2013)

Sabah güneşli bir güne uyanıyoruz. Islanan giysileri kurutuyoruz. Hava durumuna bakıyoruz ve önumüzdeki 2-3 günün sağanak yağmurlu olma ihtimalinin çok yükseldiğini görüyoruz. Düşüncemiz 2-3 gün daha bu burada kalmak ancak hava durumu ve gece sivrisineklerin bitmek bilmeyen saldırıları neticesinde ayrılıp Miami’ye doğru yola koyulma kararı alıyoruz.

KOA Kamp Alanı
Kuzey Amerika kıtasının en güney ucu (Yol bitti)

Öğleden sonra yola çıkıyoruz. Yola çıktığımızda Go-Pro kameramız bir türlü çalışmıyor. Birkaç kez durup bakıyoruz ama sorunu çözemeyince vazgeçip yola devam ediyoruz. Bu arada benim interkom çalışmıyor. Dün akşam yağmurda kaskın camını açtığımda mikrofon ıslanmıştı. Şimdi fark ediyorum ki maalesef mikrofon çalışmıyor. Ben Ayfer’i duyuyorum ama o beni duyamıyor. Gezimizin sonuna kadar bu şekilde devam ediyoruz. Bu arada Go-Pro’da pili ısındığı için çalışmamış. Akşam otelde pilini çıkartıp, soğuduktan sonra takıyorum ve kamera çalışmaya başlıyor. Kameraya alamadığımız manzaralar için üzüldük ama en azından sorunun ne olduğunu öğrendik.

Seven Mile Bridge

Florida Keys diye geçen bölge bitmeden İslamorada’da akşam üzeri yemeğe duruyoruz. Fort Lauderdale’de kalacak yer ayarlıyoruz. Yemek esnasında deniz tarafından gelen sert rüzgarlar ile yağmur bulutları dikkatimizi çekiyor. Bu sefer ne olur ne olmaz diyoruz ve yağmurlukları giyiyoruz. Daha yola çıkmadan yağmur başlıyor. 15-20 dakika sonra benim ayaklarda ıslaklık ve üşüme başlıyor. Bot için aldığım yağmurluğu üşenip giymediğime pişman oluyorum. Çok müsait olmayan bir yerde durup giyiniyorum. Ayaklarım hemen eski ısısına dönüyor, ben de rahatça yola devam ediyorum. Rüzgar ve yağmur yazlık eldivenlerimi su içinde bırakırken, 20 derece ısıda ellerimin üşüdüğünü hissediyorum. Yanımda diğer eldivenlerim yok ve bu şekilde yola devam ediyoruz. Ara sıra el ısıtmalarını açıyorum. Miami’ye yaklaştığımızda hem benzin almaya hem de dinlenmek için benzinliğe giriyoruz. Yağmur hala devam ediyor. Fort Lauderdale’ye yaklaşırken yağmur duruyor.

Bugün yaklaşık 200 mil (320 km) yol yapmışız.  Altıncı günkü güzergahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

6.gün
Florida Gezisi 6. Gün Yol Haritamız

7. Gün  (2 Ekim 2013)

Sabah müthiş bir tropik yağmur ile uyanıyoruz. Kahvatımızı otelde yaparken yağmurun bu şekilde  devam edeceğini öğrenince otelimizi bir akşam daha uzatıyoruz. Yağmurda biraz yürüyüş haricinde otelde pinekleyerek günü geçiriyoruz. Aşağıdaki videoyu HD izleyebilirsiniz

Fort Lauderdale ile ilgili gözlemlerimizi “Gezilerimiz” bölümünde Florida’nın altındaki yazımızda okuyabilirsiniz. Fort Lauderdale yazımız

Fotoğrafların devamına facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Fort Lauderdale Fotoğraflarımız

8. & 9. Gün (3-4 Ekim 2013)

Sabah güneşli bir hava ile uyanıyoruz. Kahvaltımzı yapıp hemen yola çıkıyoruz. Bugünkü hedefimiz sahil yolundan Cape Canaveral’a varmak.

Fort Lauderdale – Florida
Yollardan…

Aşağıdaki videoları HD izleyebilirsiniz

Akşam üzeri kamp yerine geliyoruz. Yaklaşık 200 mil (320 km) yol yapmışız. Sekizinci günkü güzergahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

8.gün

Çadırı kurduktan sonra kendimizi hemen sahile atıyoruz. Yol yorgunluğumuzu sahilde dinlenip denizin tadını çıkartarak atıyoruz. Kamp yerini çok beğeniyoruz ve bir gece daha uzatma kararı alıyoruz.

Ertesi günü NASA Kennedy Uzay Merkezi’ni ziyaret ediyoruz. Akşam üzeri döndüğümüzde yine sahile gidiyoruz.

1-001
NASA Kennedy Uzay Merkezi

Kamp yerimiz ve Kennedy Uzay Merkezi (Kennedy Space Center) ile ilgili notlarımızı “Gezilerimiz” bölümünde Florida’nın altında Cape Canaveral yazısında okuyabilirsiniz. Fotoğrafların devamına facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz.

Jetty Park ve Cape Canaveral fotoğraflarımız

Kennedy Uzay Merkezi fotoğraflarımız

10. Gün (5 Ekim 2013)

Flagler Beach

Artık dönüşe başlıyoruz. Bizden sonra kamp alanındaki yerimize gelen aile ile diğer taraftaki RV’li aile eşyalarımızı motora nasıl yerleştirdiğimizi şaşkınlık ile izliyorlar. Biraz sohbet edip, yola çıkıyoruz. Bu akşam hedefimiz Georgia’nın Savannah şehri.

Jacksonville’e kadar sahilden gidiyoruz. Hava bulutlu ve şiddetli yağmur beklendiği için sahillerde oyalanmayıp bir an önce Savannah’a varmak istiyoruz. Jacksonville’den sonra otobana çıkıp gece Savannah’a  varıyoruz. Yaklaşık 300 mil (480 km) yol yapmışız.  Savannah’a daha önce 3 kez geldiğimizden şehir içi yerine otobona yakın bir otel tercih ediyoruz. Onuncu günkü güzergahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

10.gün
Florida Gezisi 10. Gün Yol Haritamız

Aşağıdaki video’yu HD izleyebilirsiniz.

Savannah ile ilgili notlarımızı “Gezilerimiz” bölümünde Georgia’nın altındaki yazımızdan okuyabilirsiniz.

Savannah‘a daha önceki gezilerimizin fotoğraflarına facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Savannah Fotoğraflarımız

F700GS -2
Savannah – Georgia

11. Gün  (6 Ekim 2013)

Tatilimizin son gününe bulutlu bir havada başlıyoruz. Savannah’ın içine gidiyoruz. Kahvemizi içip, şehri dolaşıyoruz. Öğleye doğru güneş yüzünü gösteriyor.

Ögleden sonra Atlanta’ya doğru yola çıkıyoruz. İkimiz de tadı damağımızda kalan gezimizin bitmesini istemiyoruz ama beni yarın iş bekliyor. 250 mil (400 km) yolumuz var. Acele etmeden molalar vererek evimize saat 20:30 gibi varıyoruz. Eşyalarımızı eve çıkartıp, motoru garaja bırakıyorum. Garajdan eve yürürken yağmur başlıyor. Eve geldiğimde ise şiddeti artıyor. Bu sefer şans bizden yana oluyor. Son günkü güzergahı aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

11.gün
Florida Gezisi 11. Gün Yol Haritamız

Yol fotoğraflarının devamına facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Yol Fotoğraflarımız

Gezi ile ilgili istatistik yaparsak yaklaşık 2000 mil (3200 km) yol yapmışız. 12 kez depoyu doldurmuşuz ve 150 dolarlık benzin almışız.  Motorumuzun (BMW F700 GS) genel olarak performansından memnun kaldık.