Pekin Gezi Notları

Pekin-002
Pekin – Çin

Sislerin İçindeki Başkent: PEKİN

Uzak Doğu gezimizin ikinci durağı olan Pekin’e, bir Dünya Harikasını daha görme arzusu ile Seul’den 2 saatlik rahat bir yolculuk sonrası merakla geldik. Havayolu şirketi olarak China Southern’ı kullandık ve kişi başı tek yön bilet fiyatı 325 ABD doları ödedik.

Ağustos 2011 Döviz Kuru : $1= 6.4 Yuan

Pekin Başkent Uluslarası Havaalanı (Beijing Capital International Airport): Pekin Başkent Havaalanı bizim için Çin’e ilk giriş noktası oldu. Gümrük işlemleri hızlı ve sorunsuzdu. Girişte herhangi bir soru sorulmadı. Gümrükten çıkınca kocaman bir Starbucks kafe ile karşılaşıyorsunuz. Sırt çantamızı aldıktan sonra havaalanı “Ekspres Trenini” kullanarak şehrin merkezine gittik. Tren tek yön kişi başı 25 Yuan. Biz ”Dongzhimen” istasyonuna kadar gittik. Bu istasyonda şehrin metro hattına geçip otelimize vardık. Tren çok kullanışlı ve pratik. Metro girişindeki otomatik bilet makinaları en fazla 50 Yuan’a kadar kabul ediyor. Mutlaka paranızı havaalanında en azından elinizde 10 veya 20 Yuan olacak şekilde bozdurmayı unutmayın.

Pekin’de ilk dikkatimizi çekenler, şaşırdıklarımız, güldüklerimiz vs.

Trafik inanılmaz kötü, bilinen hiçbir trafik kuralı bu şehirde geçerli değil. Trafik ışığına uymuyorlar, bu hem yayalar hem de taşıtlar için geçerli. İstanbul’un trafiği, Pekin’deki düzensizliği görünce hiçbir şey. Yayalara yeşil yanarken caddeye giren belediye otobüsünün hız kesmeden yayalara doğru sürmesi bir de yayaların çekilmesi için anons yapması karşısında resmen dumura uğradık. Trafik polisleri ise neredeyse bütün kuralsızlıklara göz yumuyor ve gezimiz boyunca hiç ceza kesen bir polise denk gelmedik.

Caddeler genelde geniş ve insan kalabalığı inanılmaz. Belki de Atlanta’da sakin bir bölgede yaşadığımız için bize öyle gelmiş olabilir. İstanbul’dan gelen birisi bizim kadar etkilenmeyebilir. Sokakta insanlar bize söylendiği gibi asık suratlı gelmedi. Çok fazla güler yüzlü insanlara denk geldik. Ama polisler, askerler gayet ciddiler.

Sokakta yürürken siz dikkat etmezseniz omuz atabilirler. Özellikle değil ama öyle yaşamaya alışmışlar galiba. Eğer çekilmezseniz ufak tefeğinden iri yarısına herkes çarpıyor ve yollarına devam ediyorlar. Sıra anlayışı hiç yok. Bilet sırasında elinizi ittirip bilet almaya çalışabiliyorlar ya da metroya binerken onlarca insanın birden bire nasıl önünüze geçtiğini anlayamıyorsunuz.

Hava kirliliği yüksek. Temizlik anlayışları hiç yok. Yiyip, içtiklerini yerlere atmaktan çekinmiyorlar. Şehrin bazı yerleri inanılmaz kötü kokuyor. Yağmur ile beraber kanalizasyonlar taşıyor. Tuvaletlerde sabun ve kağıt genelde yok. Bazı yerlerde tuvaletlerin kapısı dahi yok. Zaten çok kapı kapama, kilitleme alışkanlıkları da yok. Alafranga tuvaletleri genelde kullanmakta zorlandıkları için alaturkayı tercih ediyorlar; o yüzden genellikle boş buluyorsunuz ama temiz değil. Çok fazla yere tükürüyorlar ve bazen iğrenç olabiliyor. Hatta bazen arkamızdan gelen sesler karşısında dönüp baktığımızda ufak tefek bayanları görünce yok canım bunlardan o ses gelemez diye düşündüğümüz oldu. En şaşırdığımız olay ise; “Yasak Şehir’i” gezerken avlunun ortasına bir bayanın çocuğunun tuvaletini yaptırması oldu. Görevliler de dahil olmak üzere kimse uyarmadı, onlar için gayet normal bir olay. Biz şaşırdık, ne diyelim…

Şemsiyelerinin daima yanlarında olmasına alıştık ama en ufak çiseleyen yağmurda bile açmalarını yadırgadık. “Çin Seddi’nde” inanlımaz sıkışık, dik olarak çıkılan bir bölümünde bile çiseleyen yağmurda şemsiyelerini açmalarına ise güldük. Zaten insanlar çok zor hareket ediyordu, açık şemsiyeler ile kargaşanın boyutu daha da arttı. Yaz günü basamakları çıkarken zaten sırılsıklam kalıyorsunuz kafaları koruma mantığını anlamadık, alışkanlıktan olsa gerek şemsiyeler otomatik açılıyor. Pratik bir şekilde maalesef düşünemiyorlar.

Bizimle fotoğraf çektirmek isteyenleri ise başta yadırgadık, sonra alıştık. Özellikle küçük sarışın turist çocuklarla fotoğraf çektirmek için birçok yerde sıraya girdiklerini gördük.

İngilizce bilen maalesef çok az, birçok yerde dil sorun olabiliyor. Ayrıca başta sizi anlamış gibi yapıyorlar ve yardımcı olmaya da çalışıyorlar. Ancak sonunda maalesef sizi anlamadıklarını anlıyorsunuz ve zaman kaybettiğinizle kalıyorsunuz.

Yerel restoranlarında genelde çatal-bıçak yok. Eğer çubukları kullanamıyorsanız yanınızda deneme çubuklarından veya çatal bulundurun. Restoranlarda garsonların bahşiş beklentisi yok ve genelde kabul de etmiyorlar. Hatta bazı yerlerde bırakmış olduğumuz bahşişleri paranızı unuttunuz diye arkamızdan getirenler oldu. Sizin için dediğimizde bazıları kabul etti bazıları ise geri çevirdi.

Oldukça lüks mağazalar ve alışveriş merkezleri var. ABD’de bile bu kadar büyüklerine fazla denk gelmiyoruz, Pekin’de görünce tabii ki şaşırdık.

Birçok yerde ilave metro hattı çalışmaları devam ediyor. Bu arada dikkatimizi çeken başka bir şey ise çok fazla Fransız turist görmemiz oldu.

Eğer genç düzgün giyimli bir bayan gelip nerelisiniz gibi sorularla başlayıp sohbet etmek isterse dikkatli olmamız konusunda uyarıldık. Bayan sohbet ile sizi oyalarken diğer arkadaşları tarafından hırsızlık yapılıyormuş.

Wangfujing Caddesi - Pekin
Wangfujing Caddesi – Pekin

Pekin Ulaşım

Metro ağları çok iyi ancak metrolar inanılmaz kalabalık oluyor. Biz ilk şaşkınlığımızı zaten metroda yaşadık. O kalabalığın içinde bir de sırtımızda çantalar ile metroya binmek hayallerimizin ötesinde bir tecrübe oldu. Şaşkınlıktan ilk gelen metroya binemedik çünkü insanlar resmen metroya binebilmek için saldırdı. Belki izlemişsinizdir; youtube’da videosu olacak, insanlar biniyor ve trenin kapısını kapatmak için arkadan görevliler insanları itekliyor. Gerçekmiş… Gittik gördük ve bizzat yaşadık. Metroya ne şekilde binerseniz o şekilde iniyorsunuz. Hareket edebilmek, nefes alabilmek kolay değil. Sadece Pazar günü metro çok rahattı ancak diğer günler gerçekten inanılmaz kalabalıktı. Ayrıca siz sırada önde durduğunuzu sanıyorsunuz ancak trenin gelmesi ile beraber önünüzdeki birkaç metrelik alana o kadar çok insan doluyor ki akıl sır erdiremiyorsunuz.

Metroyu kullanacak olursanız aklınızda bulunsun metro girişlerinde çantalar güvenlik için x-ray’den geçiriliyor.

Pekin’de taksi ile ulaşım ucuz sayılır. Otelden, Batı tren istasyonu (Beijing West Railway Station) 27 Yuan tuttu. Akşam trafiğinde yol yaklaşık 15 dakika kadar sürüyor. Taksi durdurmak her nedense zor oldu. Boş taksilere el kaldırmamıza rağmen durmayıp devam ettiler. Otel bölümünde yazdık ancak otelin bize taksi bulması neredeyse 15-20 dakika sürdü.

Pekin Batı Tren İstasyonu

Pekin Gezilecek Yerler

Çin Seddi ve Ming Mezarları (Great Wall of China & Ming Tombs): Çin Seddine gitmek, o duvarlarda yürümek eminim ki bir çoğumuzun hayali. Biz de bu hayalimizi gerçekleştirebildiğimiz için mutluyuz. Her ne kadar tur ile gidince 2 saat gibi kısa bir zaman dilimini geçirdiğimiz için ise üzgünüz.
Seddin yapımına M.Ö. 200’lü yıllarda başlamışlar. Uzunluğu ile ilgili çok farklı bilgiler var ancak bizim turun rehberi 8850 km kadar olduğunu söyledi. Ayrıca Wikipedia’da Çin Devlet Ölçme ve Haritalama Dairesi seddin uzunluğunu 8851 km olarak açıklamış olduğuna dair bilgi var. 2007 yılında Dünyanın yedi harikasından biri olarak seçilmiş. İlk yıllarda duvarlar kilden daha sonra da taştan yapılmış. Bizim gittiğimiz gün hava maalesef kapalı, sisli ve hafif yağmurluydu. Hatta yukarıdaki kulelere doğru çıktığımızda neredeyse görüşün 30 – 40 metreye kadar düştüğü oldu. Maalesef seddin, fotoğraflarda ve televizyon ekranlarında gördüğümüz o muhteşem görüntülerini biz yakalayamadık. Tabii ki istediğimiz gibi fotoğraflar da çekemedik. Ancak havaya rağmen elimizden geldiğince o anın tadını çıkarmaya çalıştık.

Pusların arasında Çin Seddi - Pekin
Pusların arasında Çin Seddi – Pekin

Çin Seddine çeşitli bölgelerden ulaşabiliyorsunuz. Galiba en rahatı ve turistik olanı Badaling ve biz de tur ile Badaling’e gittik. Badaling’e, Pekin Kuzey tren istasyonundan karşılıklı tren seferleri var. Biz aslında tren ile gitmeyi istiyorduk ancak ilk günkü inanılmaz kalabalık, karmaşa, dil sorunu ayrıca Onur’un sırt çantasını taşırken boynunu incitmesi üzerine rahata kaçıp tur ile gitmeyi tercih ettik. Tren sabah 9:30 gibi kalkıyor ve yol bir saat 10 dakika sürüyormuş. Dönüş için ise saat 3:22 ve 7:40’da Badaling’den tren var. Pekin Kuzey Tren İstasyonuna metro ile 2 ve 4 numaralı hattı alıp ‘Xizhimen’ istasyonundan ulaşabilirsiniz. Gidiş-dönüş tren bileti 35 Yuan. Ayrıca Lonely Planet’den okuduğumuz kadarı ile belediye otobüsü de varmış. Tren ile ilgili birçok bilgiye linkteki web sayfasından ulaşabilirsiniz.

Tur ile gittiğimizi belirtmiştik ve tur ile ilgili bilgileri de paylaşmak istiyoruz ki daha sonra gidenlere elimizden geldiğince fikir verebilelim. 240 Yuan’a otelden alınma, Çin Seddi, Ming Mezarları, Pekin Olimpiyat Parkı, Çay seramonisi, öğle yemeği ve otele geri bırakılmanın da dahil olduğu bir tura katıldık. Tur’u da “Wangfujing” sokağındaki turist ofisinden ayarladık. Memnun kaldık mı, cevabımız kesinlikle HAYIR….

Sebeplerine gelince; 2 saat Çin Seddi’ne ayırmaları, Ming mezarlarındaki ilgisizlik, zorla bir saati Yeşim taşı atölye ve satış mağazasında geçirtmeleri, Olimpiyat Park’ında ayak masajına götürüp bize şu rahatsızlığınız var diye bir takım ilaçlar satılmaya çalışılmasıydı. Neyse turun detaylarına gelirsek; sabah 7:00’de otelimizden alındık. Küçük bir minibüs ile başka bir otelden Fransız bir aileyi de alarak Çin Seddi’ne doğru yola çıkıldı. 8:50’de Badaling’e vardık. Cumartesi sabahı ve trafik tek kelime ile inanılmaz kalabalıktı. Fransızlar alışık değiller özellikle bayanın çığlıkları ile beraber her gidilebilmesi imkanlı şeritten ilerleyerek hedefimize vardık. Biz İstanbul’dan ne de olsa alışığız buradaki fark karşı şeridi de kullanabiliyorsunuz. Hatta karşı şeritten gelen varsa karşı şeridin emniyet şeridinden bile gidebiliyorsunuz. Bu şartlarda yolculuk ederek Badaling’e gelebildik. Seddin bir bölümünü bile görmek hepimizi heyecanlandırmaya yetti.

Çin Seddi gezisinden...
Çin Seddi gezisinden…

Rehberimiz giriş biletlerini aldıktan sonra bizlere minibüsün olduğu yer konusunda uyarıp serbest bıraktı. Rehberimizin manzaranın özellikle ikinci ve dördüncü kule arası çok güzel olduğunu söylemesi üzerine büyük bir hevesle dehşet bir kalabalığın arasına dalıp yukarıya doğru çıktık. Biz beşinci kuleye kadar çıktık fakat hava şartlarının iyi olmamasında dolayı beklediğimiz görüntüleri yakalayamadık. Çıkış yaklaşık 40 dakikamızı aldı. Genel olarak insanlar 3. kuleden sonra devam edemiyorlar ve çıkış yolu çok rahatlıyor. Biz beşinci kuleye geldiğimizde dinleniyoruz ve gözümüz daha da yukarılara doğru devam etmekte ancak hem zaman hem de hava şartlarından dolayı biraz dinlenip inişe geçiyoruz. Aşağıya indiğimizde tişörtlerimizi değiştirme ihtiyacı hissettik, hem yağmur hem de ter etkisini göstermişti. Onur’un yanında yedek tişörtü olmadığı için hediyelik eşya satan mağazaların birinden 60 Yuan’a tişört alıyoruz. Yaz aylarında geldiyseniz yanınızda yedek tişört götürmenizi tavsiye ederiz.

10:40 gibi Çin Seddi’nden ayrılıyoruz 11:35 gibi Yeşim taşı (Jade Factory) atölyesine geliyoruz. Burada önce bu taşlara nasıl şekil verildiğini izliyoruz, taşlar gerçekten çok güzel ancak bizim satın alma gibi bir düşüncemiz yok. Dolaştıktan sonra kapının önünde bekliyoruz. Saat 12:30 gibi buradan ayrılıyoruz. Yeşim taşı her bayanda o bayanın kokusundan dolayı farklı bir renk alıyormuş. Yani kişiye özel bir taş. Taşın en büyük özelliklerinden bir tanesi bu. Bulunduğumuz ortam maalesef çok turistik geliyor. Buradan Ming Hanedanlığının 13 imparatorunun mezarının bulunduğu Ming Mezarlarına gidiyoruz. Bu bölgede çok az kalıp, sadece bir imparatorun mezarını ziyaret ediyoruz. Ming Mezarları, 2013 yılında UNESCO Dünya Miras listesine alınmış.

Pekin’e dönüş yolunda Olimpiyat parkına uğruyoruz. Burada ayak masajı yapıyorlar. Ayrıca Tibetli bir doktorun müsait ise gelebileceğini (tabii ki müsait) avuç içinize bakıp sağlığınız ile ilgili bilgi verebileceğini söylediler. Az sonra Tibetli doktorumuz geldi. Biz de mahsuru yok diyerek avuçlarımıza ve ağzımızı açıp dilimize baktırdık. Onur’a böbreğinde sorun olduğunu ve iyileşmesi için yaklaşık 1000 dolar ödeyerek 3 aylık ilaç kürlerini alabileceğimizi söyledi. Birbirimize bakıp ne yapalım diye konuşurken henüz onlara bir şey söylemeden rakamı biraz daha aşağıya çektiler. Hatta para durumumuza göre 1 aylık kür alabileceğimizi söyledi. İlaçta pazarlık yapmaları hoşumuza gitmedi. En önemlisi, madem 3 aylık kür gerekiyor 1 aylık ilacı satmaya çalışmaları ve ilacın devamını nereden nasıl bulacağımız konusunda yardımcı olmamaları. İlaçları alsak mı diye düşünmemizin nedeni; doktorun böbrek konusunda yapmış olduğu tespitin doğru olması. Modern tıptaki doktorlar da bu durumun farkında ve takip ediyorlar. Tibetli doktor dediklerinde haklı olabilir; ancak bizim aklımıza hem tıbben hem de etik olarak yatmadığı için biraz da kızarak ayrıldık.

Olimpiyat parkından ayrıldıktan sonra Çin çay seramonisi için duruyoruz. Burada çeşitli çayların Çin’in hangi bölgesinden toplandığı, özellikleri, sağlığa faydaları ve nasıl demlenmesi konusunda sunum yapılıyor. Ayrıca demlenen farklı çaylardan tadabiliyorsunuz. Daha sonra da satış bölümüne geçiyoruz. Biz de 1-2 paket çay alıyor ve otelimize dönmek üzere ayrılıyoruz. Rehberimizin aracılığı ile akşam akrobasi şovuna bilet aldık. Bizi şovun olduğu tiyatroya kadar araba ile bıraktılar. Rehberimiz, biletlerimizi alıp görevliyle konuştuktan sonra tiyatroya girdik. Rehberimizin buradaki yardımı takdire değerdi. Turda en mennun olduğumuz; rehberimizin ilgisi ve verdiği bilgilerdi.

Fotoğraf albümü için linki tıklayabilirsiniz.  Çin Seddi Fotoğraflarımız

Pekin akro şovdan...
Pekin akrobasi şovdan…

Yasak Şehir – Fobidden City (12 Ağustos 2011): Yasak Şehir’in girişine sabah erken saatlerde geldiğimiz halde inanılmaz bir kalabalık ile karşılaşıyoruz. Mao’nun resminin asılı olduğu kapıdan geçtikten sonra geniş bir avluya giriyoruz. Bu avluya giriş yaptıktan sonra hemen solda bir bilet gişesi var. Bu gişedeki biletler Sarayı gezmek için değil, Mao’nun resminin olduğu üst bölümdeki “TiananMen Kapısı’nı” gezmek için. Giriş ücreti 15 Yuan. Burayı isterseniz Saraydan sonra gezebilirsiniz. Saray’a giriş için avluda yürümeye devam edin. Asıl girişin sağında ve solunda iki adet bilet gişesi göreceksiniz. Sarayın giriş ücreti kişi başı 60 Yuan. Ayrıca birçok dilde ve Türkçe elektronik rehber var, 40 Yuan’a kiralayabiliyorsunuz. 100 Yuan’da ayrıca depozit alıyorlar. Çıkışta depozitemizi sorunsuz aldık. Son İmparator (The Last Emperor) filmini herhalde hatırlamayan pek yoktur. Saraya girince filmin sahneleri de gözünüzün önüne geliyor.

Yasak Şehir - Fobidden City
Yasak Şehir – Fobidden City

Avlulardan geçip sıralanmış binalar gerçekten etkileyici. Bu binaların içlerine girmek yasak. Dışarıdan fotoğraf çekebiliyorsunuz. Birçok binayı da müzeye çevirmişler. Bu müzelerin de girişleri ücretli. Mesela; Hazine Müzesine giriş 10 Yuan, Saat Müzesi 10 Yuan. Sarayın içinde kafeterya, restoran var. Dışarıdan su veya yiyecek taşımanıza gerek yok, fiyatlar makul. Sarayın arka tarafında çok güzel bir bahçesi var. Sarayı ve müzeleri yaklaşık 4-5 saatte rahatlıkla gezebilirsiniz. 1987 yılında Dünya Kültür Mirası listesine eklenmiş. Dünyadaki en büyük işlenmiş Yeşim taşı Yasak Şehir’in içindeki bir müzede. Ağırlığı 5350 kilogrammış.

Fotoğraf albümümüz için linki tıklayabilirsiniz.  Yasak Şehir  Fotoğraflarımız

Lama Tapınağı (Lama Temple): Pekin’de eğer bir tane tapınağa gitmek istiyorum diyorsanız kesinlikle Lama Tapınağı’nı görmenizi tavsiye ederiz. Tibet dışında Çin’deki en büyük Budist tapınağıymış. Giriş ücreti 25 Yuan ve ayrıca almak isterseniz İngilizce elektronik rehber 40 Yuan. Biletiniz ile beraber 5 dakikalık bir de cd veriyorlar. Cd’nin içeriğinde Lama Tapınağının tanıtımı var. 5 numaralı metro hattında “Yonghegong Lama Temple” istasyonundan yürüyerek ulaşabilirsiniz.

Fotoğraf albümümüz için linki tıklayabilirsiniz.  Lama Tapınağı  Fotoğraflarımız

Lama Tapınağı (Lama Temple) - Pekin
Lama Tapınağı (Lama Temple) – Pekin

Pekin Konfüçyus Tapınağı (Beijing Confucius Temple): Giriş ücreti 30 Yuan. Yüksek sezon ve düşük sezonda rakamlar farklı. Bizce görülmeye değer bir tapınak. Özellikle Konfüçyus’un hayatını ve öğretilerini merak ediyorsanız mutlaka görmenizi tavsiye ederiz. 5 numaralı metro hattında “Yonghegong Lama Temple” istasyonundan yürüyerek ulaşabilirsiniz.

Fotoğraf albümümüz için linki tıklayabilirsiniz.  Konfüçyus Tapınağı Fotoğraflarımız

Pekin Konfüçyus Tapınağı

Cennet Tapınağı (Temple of Heaven): Giriş ücreti 35 Yuan. Bu rakama park ve tapınak dahil. İkisini birden gezmek istemezseniz sadece park 15 Yuan, tapınak da 20 Yuan. Biletinizi içeride 4 ayrı yere giriş için kullanıyorsunuz. Her giriş yaptığınız yer için biletin üzerindeki bir parçayı koparıyorlar. Kesinlikle Pekin’de görülmeye değer bir park ve tapınak. Park özellikle inanılmaz güzel. Biz Pekin’deki son günümüzde gittik ve maalesef şansımıza çok yağmurlu bir gündü. Yağmura rağmen çok keyif aldık. Metro ile 5 numaralı hatta “Tiantandongmen” istasyonundan çıkınca hemen girişe ulaşabiliyorsunuz.

Fotoğraf albümümüz için linki tıklayabilirsiniz.  Temple of Heaven Fotoğraflarımız

Cennet Tapınağı (Temple of Heaven) - Pekin
Cennet Tapınağı (Temple of Heaven) – Pekin

Drum – Bell Tower: Her iki kuleyi 30 Yuanlık tek bilet ile dolaşabiliyorsunuz. Her iki kulede de içeriden dik bir şekilde çıkan merdivenler ile yukarı çıkılıyor. Drum Kulesi’nde her saatte bir buçuklarda yaklaşık 5 dakikalık bir gösteri yapılıyor. Gittiğinizde zamanınızı ona göre ayarlarsanız izleme şansınız olur. Ancak kaçırırsanız da çok fazla üzülecek bir gösteri değil. Bell Kulesi’nin alt katında Çay seramonisi yapılıyor. Çeşitli çayların pişirme şekilleri gösterilip, tadına baktırılıyor, çaylar hakkında bilgi veriliyor ve daha sonrasında satış yapılıyor. Biz bir gün önceki turda böyle bir seramoniye katıldığımız için buradakine katılmadık.

Wangfujing Caddesi: Cadde trafiğe kapalı ve inanılmaz geniş. Bizim kaldığımız otele çok yakın olduğu için sabah kahvaltısı, akşam yemeği ve alışveriş için bu cadde mekanımız oldu. Gece gündüz sürekli hareketli. Bu caddenin güney tarafının başlangıcında yer alan Orient Mall alışveriş merkezinin alt katındaki restoranları denedik.

Wangfujing Caddesi - Pekin
Wangfujing Caddesi – Pekin

Nanluoguxiang Bölgesi: Bu bölge Drum ve Bell Kulesi’ne çok yakın. Trafiğe kapalı bir sokak. Küçük kafeler, barlar, restoranlar ve hediyelik alışveriş yapılabilecek yerlerin olduğu özellikle gençlerin rağbet ettiği bir sokak. Caddenin etrafında Hutong’lar var. Hutong’ların olduğu sokaklara girip dolaşabilirsiniz. Metro ile 5 numaralı hat üzerinde Beixinqiao istasyonundan çıkınca eğer Drum ve Bell Kuleleri’nin olduğu tarafa doğru yürürseniz bu sokağın başlangıcına ulaşabilirisniz. Bu bölgede yağmurdan sonra ağır kanalizasyon kokusu oluyor. Eğer yağmurların yoğun olduğu bir dönemde giderseniz bu bölgeyi kalmak için tercih etmemenizi tavsiye ederiz.

Hutonglar - Nanluoguxiang Bölgesi, Pekin
Hutonglar – Nanluoguxiang Bölgesi, Pekin

Yaz Sarayı (Summer Palace): Bizim gitmeye vaktimiz olmadı ancak yeterli gününüz varsa seyahat planına eklenmeli.

Pekin TV Kulesi: Pekin TV kulesi üzerinde hem açık hem kapalı gözetleme kulesi hem de restoran varmış. Biz gitmedik ancak otelden broşürünü yanımıza almıştık. Bulduğumuz internet sayfasını da bilgi için ekliyoruz. linkteki

Akrobatik Show: “Jin Sha” tiyatrosunda gösterilen “Legend Of Jinsha” adlı şova gittik. Şovdaki performanslar gerçekten çok etkileyiciydi. Her performans kendine göre çok zordu ve başarılı bir şekilde sundular. Kafes içinde yapılan motosiklet şovu ise ağzımız açık izledik 🙂  Fiyatlar kişi başı 180 Yuan’dan başlıyor. Biz 280 Yuan olan bölümden aldık. Hem turistler hem de yerel halk atrafından talep gören bir şovdu.

Pekin Yeme-İçme, gittiğimiz restoran, kafe ve marketler

Starbucks: Hemen hemen her yerde Starbucks var. Küçük kahve 21 Yuan.

Paris Baguette: Kahvaltılarımızı burada yaptık. 2 kahve, 1 tatlı yiyecek ve 2 adet bagel 53 Yuan civarı. Maalesef peynir yok ama reçel çeşitleri var. Biz otelimize yakın olan Wangfujing sokağındaki “Orient Mall’un” alt katındaki kafeteryasına gittik.

Xi Shu Dou Hua Zhuang (Sichuan Restoran): Orient Mall’un alt katında güzel bir Çin restoranı. Biz beğendiğimiz için 2 akşam yemeğimizi burada yedik. Sorarsanız eğer çatal-bıçak getiriyorlar. İngilizce bilene denk gelmediğimiz için kağıda çatal çizerek anlaştık. Gayet doyurucu iki tabak yemek, iki büyük biraya toplam 146 Yuan hesap ödedik. Stir-fried beef with chilli, stir-fried diced duck ve normal pilav yedik, eğer acı ile aranız iyiyse gayet lezzetliydi.

Sizzler: Orient Mall’un alt katında Amerikan restoran zincirlerinden biri. Her tür et, balık, tavuk çeşitleri ve açık büfe salata barları var. Maalesef biz yediklerimizden memnun kalmadık. Ne yediğimizi ve ne hesap geldiğini not alma gereği bile duymamışız. Aslında aynı katta sol tarafında kalan yerel bir restoranı denemek istedik ama çatalları olmadığı için deneyemedik.

Ole Market: Market Orient Mall’un içinde. Avrupa’dan ithal peynir dair her şeyi bulabilirsiniz. Markette satılanların fiyatları dışarıdaki marketlere göre pahalı.

Azabu Jyaban Sabo Restoran: Japon restoranı olup önünden geçerken inanılmaz kalabalık olması karşısında denemek istedik ama sonuç bizim için hüsran oldu. Yemeklerimizi neredeyse yemeden çıktık ve beğendiğimiz restorandan vazgeçmemeye karar verdik. İki yemek ve iki yeşil çay 150 Yuan civarı ödedik.

Donghuamen Gece Marketi: Market deyince alışveriş düşünmeyin. Bu market akşam üzeri kurulan bir yiyecek marketi. Lokal lezzetleri seçerek yaptırabilir ve tadabilirsiniz. Fiyatları 5 Yuan’dan başlıyor.

Donghuamen Gece Marketi - Pekin
Donghuamen Gece Marketi – Pekin

Çin Biraları:
Yanjing – İçimi gayet rahat. Günün yorgunluğunun üzerine buz gibi çok iyi gidiyor.
Tsingtao – Bize Yanjing daha güzel gibi geldi. Tsingtao’nun içimi sanki biraz daha sertti.

Pekin Konaklama, kaldığımız otel hakkındaki düşüncelerimiz

Jade Garden Otel: Otelin konumu, rahatlığı ve temizliği itibarı ile kesinlikle tavsiye ederiz. Gecesi iki kişi oda fiyatı 70 dolar ödedik. (11-15 Ağustos 2011)

Adresi: No 1 Nanheyan Street Beijing (Pekin) 100006 China

Kötü tarafları : Otelin rahatsız edici çok kötü bir yanı yoktu. Dikkatimizi çekenler ise; oda da kablosuz internet yok. İsterseniz odadaki televizyonu kullanarak ya da LAN kablosunu bilgisayarınıza takarak internete bağlanabiliyorsunuz. Banyosu, özellikle küveti eskiydi ama temizdi. Otelin lobisindeki bilgisayar odası ücretliydi. Taksi ayarlama konusunda ise başarısızlar. Tren istasyonuna gitmek için taksi ayarlamaları yaklaşık 15-20 dakika kadar sürdü. Zamanınızı iyi ayarlamanızda fayda var.

İyi tarafları : Otelin yeri gerçekten mükemmel. Metroya, Tian’an Men meydanına, Yasak Şehir’e ve Wangfujing caddesine (yiyecek-alışveriş) yürüme mesafesinde. Ayrıca otelden çıkıp sağa döndükten sonra bir blok yürüdüğünüzde “Donghuamen Gece Marketi’ne” geliyorsunuz. Odamız gayet geniş ve rahattı, emanet kutusu ve mini buzdolabı var. Buzdolabına her gün ücretsiz 4 şişe su, 2 kutu kola ve 2 sprite koyuyorlar. Bunların haricindekiler ücretli ve üzerinde fiyatı yazıyor. Su ısıtıcı ile kahve ve çay var. Banyoda ücretli ve ücretsiz şampuan setleri var. Asya’da kaldığımız tüm otellerde olduğu gibi bu otelin odasında da terlik ve her türlü duş ürünleri, dış fırçası ile diş macunu vardı. Check-in esnasında 100 dolar nakit depozit verdik ve çıkışta sorunsuz bir şekilde paramızı geri aldık. Otelin döviz kurları bankalar ile aynıydı. Dışarıda döviz bürosu görmedik. Bir kez bankada döviz bozdurduk. Otelde açık büfe kahvaltı 68 Yuan, biz kahvaltı almadık. Şöyle bir baktık ancak pek ağız tadımıza uygun gelmedi. “Paris Baguette’te” oteldeki bir kişi rakamı ile iki kişi hem daha hesaplı hem de damak zevkimize daha uygun kahvaltı yapmayı tercih ettik. Resepsiyondakiler ilgililer. Yağmurda dışarı çıkarken gün içinde kullanmamız için hemen bir şemsiye verdiler.

Pekin fotoğraf albümümüz için linki tıklayabilirsiniz. Fotoğraflarımız

Pekin Tavsiyeler

• Latin alfabesi birçok yerde kullanılmadığı için gideceğiniz yerin Çin alfabesinde yazılı bilgisi olursa çok faydası olur. Tüm Çin için geçerli bir tavsiye, inanın kesinlikle çok faydasını görürsünüz.
  • Eğer zamanınız varsa Çin Seddi’ne mutlaka otobüs veya tren ile gidin ki vaktinizi dilediğiniz gibi kendiniz ayarlayabilin. İstediğiniz kadar dolaşıp hayalinizin gün boyunca tadını çıkarın.
  • Yağmur döneminde gitmemenizi tavsiye ederiz. Rutubet ve hava kirliliği yüzünden hava hep pusluydu. Yağmur yağdığında daha da puslanıyor.
  • Ayfer, lens kullanıyor ve hava kirlilği ile beraber lensler sorun yarattı. Gözlüklerini kullanmaya başlayınca düzeldi. Yanınızda mutlaka numaralı gözlüğünüzü bulundurmayı unutmayın.
  • Elektrikli cihazlar için aparata ihtiyaç var. Voltaj 220V.
  • Ulaşımı taksi ile yapacaksanız, özellikle mesai saatlerinde ekstra trafiği ve taksi bulma zorluğunu da göz önünde bulundurarak yola çıkın.
  • Parklara, tapınaklara giderken yanınızda böcek kovucunuz bulunsun. Ayfer, bu konuda çok hassas ve alerjisi olduğu için seyahatlerimizde yanımızdan ayırmıyoruz. Bu seyahatimiz için özel böcek kovucu gömleklerden aldık ve gerçekten işine yaradı.
  • Bazı seyahat sitelerinde yiyecekte sorun yaşadıklarını özellikle ekmek olmadığını belirtmişler. Pekin’de sorun yaşamadık, hamur işi ve ekmek ürünleri gayet yaygın. Yanınızda yiyecek getirmenize gerek yok.