"Enter"a basıp içeriğe geçin

Labadee-Haiti
Labadee – Haiti

Labadee, Haiti’de bir gün

Karayip Denizi’ndeki ada ülkelerinden biri olan Haiti, Küba’nın doğusunda yer alan Hispaniola Adasındaki iki ülkeden batı kısmındaki ülke olup diğer ülke Dominik Cumhuriyeti‘dir.

Biz Royal Caribbean International’in “Freedom of the Seas” adlı gemisi ile yaptığımız gezi sırasında uğranılan limanlar arasında olan Haiti’nin kuzeyinde kalan Labadee bölgesinde bir günümüzü geçirdik. Dolayısıyla Haiti‘nin geneli hakkında aktarabileceğimiz çok fazla bilgi yok. Labadee koyu Royal Caribbean International tarafından 2050 yılına kadar kiralanmış olup kendisine ait özel bir koydur. O yüzden gemi geldiği dönemlerde bölge çok hareketli. Gemi gezisi ile gidiyorsanız vize istenmiyor. Gemide verilmiş olan kartla gemiden çıkış ve giriş yapıyorsunuz.

Labadee
Nasıl da huzurlu duruyor!
Labadee – Haiti

Gemi koyun açıklarında demir atıyor ve tekneler ile limana ulaşılıyor. Limanda bir anda etrafımızı şezlongcular sarıyor, birinden şezlong kiralayıp kumsalda yerimizi alıyoruz. 1-2 dolara şezlong kiralanıyor. Yapılabilecek aktiviteler hakkında gemide bilgi aldık ama açıkcası deniz, kumsal ve güneş üçlüsü karşısında ekstra bir sey yapmak içimizden gelmedi. Yanınızda şnorkel takımınız varsa denizden hiç çıkmak istemeyeceğinizden emin olabilirsiniz. Olmasa da bütün gününüzü suda ve sahilde güneşin keyfini çıkararak geçirebilirsiniz. Geminin yanaştığı bölgede deniz tek kelime ile enfes, etraf kayalıklar ile çevrili.

Labadee
Kumsallar enfes

Geziye dahil olan öğle yemeği sahilde hazırlanan piknik alanında servis ediliyor ama ortam bize çok hijenik gelmediği için yiyemiyoruz ve açlığımızı yanımızdakilerle yatıştırıyoruz. Etrafta yerel halk tarafından kurulmuş pazarlar var, yemek yerine buralarda gezmeyi tercih ediyoruz. Hediyelik eşya çeşitleri ve el ürünleri oldukça fazla, halkın fakirliği karşısında zaten bir şey almadan olmuyor. Fiyatları zaten uygun üstüne bir de pazarlık etmenin anlamı yok.

Alışveriş zamanı 🙂
Labadee-Haiti
Geminin güvertesinden Labadee’nin muhteşem manzarası – Haiti

Deniz ve güneşin tadını doyasıya çıkarıyoruz ama yine de gemiye dönüş vakti geldiğinde isteksizce dönüş teknesine biniyoruz. İnanılmaz keyifli bir gündü….

Farklı bir aktivite yapmak isterseniz Dragon’s Breath Flight Line için gemide birkaç gün önceden biletlerinizi almanız gerekiyor. Gününe göre fiyatında değişiklik olabiliyormuş, 96 dolardan başlıyor. Sahilden 150 metre yükselikte yaklaşık 800 metre uzunluğundaki zipline yolculuğu ve adrenalin dolu dakikalar sizi bekliyor…

Cruise hakkındaki genel bilgileri içeren yazımız için tık tık

LABADEE fotoğraf albümümüz için linki tıklayabilirsiniz. FOTOĞRAFLARIMIZ