Tula – Pachuca

Tula-Pachuca
Tula-Pachuca Toltek’lere yolculuk

Toltek’lere Yolculuk; Tula ve Pachuca

Queretaro’da sabaha karşı silah sesleriyle uyanmış ve kahvaltı sonrası erkenden Toltek’lerin merkezi olan Tula kalıntılarını görmek için Tula’ya doğru yola çıktık. Queretaro’nun karmaşık trafiğini atlatıp 2 saatte Tula’ya vardık. Şehir merkezinin dışında yer alan not aldığımız otele gelip hemen yerleştik. Özellikle araç ile seyahat edenler için geniş bahçesi ile güzel bir otel. Bir akşam kalmayı düşünürken oteli işleten ailenin sıcak tavırları, son bir haftadır tempolu şekilde dolaşmamız ve önümüzdeki günlerin planını yapmak için 2 gece kalmaya karar verdik.

Tula antik şehri Toltek uygarlığının başkenti olarak kabul ediliyor. Günümüzde de yeni kurulan şehir aynı bölgede yer alıyor. Tula, ufak tefek şirin ve güvenli bir Meksika şehri. Tula, Tolteklerin en güçlü olduğu MS 850 ile 1150 yılları arasında kurulmuş ve 17 kilometrekarelik bir alana dağılmış.

Tula Antik Şehri

Piramitleri, yolları, su sistemleri, köprüleri ile çok gelişmiş bir uygarlık olduğu tahmin ediliyor. Toltek savaşçısı oldukları düşünülen 5 metrelik Atlanten heykelleri en büyük piramidin üzerinde yer alıyormuş.

Tula ve Pachuca Gezisi

Antik şehrin girişinde yer alan müzedeki açıklamaların hepsi İspanyolca olunca maalesef birçok bilgiyi yerinde tam anlayamadık. Google’da incelediğinizde bu bilgilere ulaşabiliyorsunuz.

Tula Antik Şehri

Tula şehir merkezindeki meydan yine yerel halkın buluşma noktası. Etrafında birkaç restoran ve kafe var. Ama genelde halk parktaki banklarda oturmayı tercih ediyor.

Tula

Mercado diye adlandırılan alışveriş yerlerinin yanında kaldırımlarda da pazar kuruluyor. Biz de keyifle dolaşıp meyvalarımızı yiyip, kahvemizi içtik.

Tula Mercado

Taksi rakamları uygun, otobüs ve minibüsler de yaygın güvenle kullandık…

Tula’da Nerede Kaldık

Posada Tolteca Otel’de kaldık. Yazının başında belirttiğimiz gibi hem çok memnun kaldık hem de sakinliği ile bize iyi geldi. Kesinlikle tavsiye ederiz. Gecesine 369 peso vermişiz. (24-25 Eylül 2016)

Tula Posada Tolteca Oteli
Tula ve Pachuca

Pachuca

Tula’dan kapalı bir havada Pachuca tarafına gitmek için ayrılıyoruz. Pachuca’yı seçmemizin ilk sebebi buraya yakın olan Prismas Basalticos’u ziyaret etmek. Pachuaca’da yağmurlu bir öğleden sonra birkaç yerden fiyat alıp kapalı garajı olan bir otel ayarlıyoruz. Resepsiyondaki görevlinin eski erkek arkadaşının Türk olması ise günün sürprizi oluyor. Neyse ki kötü ayrılmamışlar da bizi kazıklamadı 🙂

Tula ve Pachuca Gezisi
Pachuca, saat kulesi Bağımsızlık savaşının 100. yıl anısına yapılmış…

Pachuca da Meksika’nın güzel kolonyal şehirlerinden biri. Sokaklarında gezmek keyifli.

Pachuca

Bu bölgede çok fazla hamur işi yiyecekler yapılıyor hatta festivalleri bile var. Hamur işi seviyorsanız tam yerindesiniz.

Pachuca’da enfes hamur işleri, içi etli veya sebzeli oluyor…

Yine şehir merkezinde meydan ve etrafında oteller, restoranlar var. Akşam meydanda iki sene önce kaybolan 43 öğrencinin anısına bir tören vardı ve üzülerek izledik.

Pachuca

Ertesi sabah planımızda volkanik lavların soğumasıyla oluşmuş altıgen şeklindeki kolonlardan oluşan Prismas Basalticos’ı görmek var. İki şelalenin de yer aldığı bölge gerçekten çok enterasan. Özellikle bazalt taşların altıgen şeklinde oluşması ve oluşan bazalt kolonların ise yaklaşık 30 ile 50 metre yüksekliğinde bir vadi yaratmış olması ilgimizi çekiyor. Benzer oluşumları gezinin devamında İrlanda’da da gördük. İrlanda yazımız için tık tık.

Prismas Basalticos

Pachuca’dan yaklaşık 45 dakika mesafede olan parkın giriş ücreti 50 peso. Ayrıca Pachuca‘dan bu bölgeye giden yol Turizm Koridoru olarak adlandırılmış. Mineral del Monte ve Mineral del Chico‘da gezilecek yerler arasında yer alıyor.

Tula ve Pachuca Gezisi

Bölgede kaya tırmanışı, zipline gibi maceraseverler için aktiviteler de var. Yol boyunca çok fazla kamp alanı olduğu dikkatimizi çekti. Bu bölgedeki yollar da virajlarıyla motosikletçiler için cennet gibi. Büyük bir keyifle vadilerin içinde yeşilliklerin arasında gidiyorsunuz.

Pachuca’da Nerede Kaldık

Hotel Mission Express’de iki kişi 661 pesoya kaldık. Özellikle motosiklet için kapalı garajı olması bu otele karar vermemize etken oldu.

Prismas Basalticos’a yaklaşırken çok fazla kalacak yer imkanı var. Kamp alanları, pansiyonlar ve oteller mevcut. Bilseydik Pachuca yerine bu bölgede kalabilirdik. Ama olsun bu sefer de hamur işlerini kaçıracaktık 🙂

Yarın başkent Meksiko City‘e gideceğiz. Trafiği ile ilgili çok fazla negatif bilgi aldığımız bu büyük şehir, keşfedilecek yerleri ile bizi heyecanlandırıyor.

Meksika hakkında paylaştığımız gözlemlerimizi okumak için tık tık