San Blas

dscf2521San Blas Maceramız

Sabah kahvaltı için otelden dışarıya çıktığımızda dün gecenin vahimliğini daha iyi anlıyoruz. Gece yağmurun durmuş olmasına ve sabah güneşin ışıl ışıl yüzünü göstermiş olmasına rağmen her yer sular altında. Yollar o kadar berbat ki en iyisi bir gece daha burada kalmak. Şehrin içinde yapılacak özel bir şey yok ama etrafında plajlar, nehir turları var. La Tovara nehir turunda doğal yaşamın izlerini görebiliyorsunuz. Timsahlar, rengarenk kuşlar ve çeşitli bitkiler eşliğinde farklı bir deneyim olabilir. Bu tarz turlara daha önceden katıldığımızdan çok da cazip gelmiyor. Ayrıca dün gece ne kadar korunsa da Ayfer’i o kadar çok sivrisinek ısırdı ki risk almaya gerek yok diyoruz. Bugün de sağanak yağmur bekleniyor yani plaja gitmek de anlamlı durmuyor, en iyisi dinlenmek 🙂 San Blas sahillerinin uluslararası sörf şampiyonalarına da ev sahipliği yaptığını öğrendik.

Meydanda Mercado diye geçen lokal bir market var. Öğleden sonra saat 2 gibi kapanıyor, kahvaltı için otelden burayı tavsiye ettiler. Özellikle ilk girişteki taze meyve suyu satan yeri tavsiye ederiz.

Market

Şehirde birkaç gün önce kutlanan Meksika’nın bağımsızlık kutlamalarının izleri devam ediyor. Her yer bayraklarla süslü, 3 günlük tatilin sonuna gelindiğinden tatilciler yavaş yavaş ayrılıyor.

Bizim otel de boşaldı hatta tek biz kaldık. Eh, bu gezimizde bir ilki de yaşamış oluyoruz 🙂 Otelin boş keyfini çıkarırken yine yağmur başlıyor ama ne yağmur 🙁

San Blas

Önümüzdeki günlerde de hep aynı, o yüzden sahilden devam etmek yerine Tequila şehrine geçmeye karar veriyoruz. Tequila şehri mi evet isminden de anlaşılacağı üzere tekilanın üretildiği şehre doğru yarın sabah yola çıkılır…

San Blas civarında gidemediğimiz ama aklımızda kalan yerleri ise ileride geliriz diye şimdilik erteliyoruz. San Blas, Chacala, Sayulita, Puerto Vallarta ve sahildeki 200 numaralı yol için yeniden bu taraflara gelinir 🙂

Nerede Kaldık – Where do we stay in San Blas

Hotel Posada Del Roy– 2 gece kaldığımız otelin ortamı çok güzeldi. Yağmura rağmen iki gün dinlendik. Motosikleti ise otelin bahçesşine aldılar. Motosiklet de güvende olunca biz de rahat rahat şehrin sokaklarında dolaşabildik.

Hotel
Hotel Posada Del Roy

San Blas’a gelirken başımızdan geçen macera

Kabus gibi geçen gecenin ardından edindiğimiz ders: kurallarınızdan asla taviz vermeyin hele bilmediğiniz yollarda motosikletle yoldaysanız… GPS ve hava durumu kanallarına da güvenmemek 🙁

Meksika’ya geçtiğimizden beri gerek burada yaşayanlar gerekse çevremiz tarafından aman dikkatli olun uyarılarını sürekli alıyoruz. Bizim de en özen gösterdiğimiz ve bu bölgeler için kuralımız gece sürüşü yapmayacağımızdı. Taki dün geceye kadar 🙁

Mazatlan‘dan çıktığımızda San Blas‘a vakitlice geliriz diye hesap etmiştik. Ama aniden bastıracak sağanak yağmuru hesaba katmamıştık. Bir de üstüne üstelik GPS otobandan erken çıkarıp arayollara sokmaz mı bizi 🙁 İşte şimdi şenlik başlamıştı. Hava kararmış, yağmurdan göz gözü görmüyor, yollar berbat, doğru yöne gidiyor muyuz bilmiyoruz. Ama gidiyoruz. öyle kasabalardan geçiyoruz ki anlatılacak gibi değil. Bir ara bir kalabalığa denk geliyoruz. Bütün kasaba toplanmış filmlerde gördüğümüz ve hiç hoşlanmadığımız zavallı hayvancıkların dövüştürüldüğü müsabakayı izliyorlar. Yabancı olduğumuz çok belli, bir anda bütün kafalar çevriliyor.

Öyle yerler ki burada nasıl yaşanır diyoruz, köşe başlarında askeri araçlar duruyor. Hele bir noktaya geliyoruz ki askerlerin yüzü örtülü özel tim ve bütün silahlar üstümüze doğrultulmuş vaziyette Onur bir de durup San Blas bu tarafta mı diye sormaz mı. Asker de ne olduğunu anlamadan evet diye şaşkın şaşkın bakıyor. GPS gideceğimiz yere 40 dakika var gösteriyor, gidiyoruz ama sürede hiç azalma yok hatta 42 dakikaya çıkmış. Zamanın hızla akmasını istediğimiz nadir anlardan birini yaşıyoruz. Tek şeritli, ormanın içinde, etrafın yolun durumunun nasıl olduğunu bilmeden ilerliyoruz. Peşpeşe çakan yıldırımların ışıkları hariç ışık yok.

Motorun farları yetersiz kalıyor neyse ki bir araca denk geliyoruz ve onu önümüze alıp devam ediyoruz. Şöför dikkatli çıkıyor o olmasa bu yolu tek başımıza gitmemiz mümkün değil. Her yer delik deşik, çukurlar yağmur suları ile dolu ve derinliğini kestirmek mümkün değil. Devrilsek veya motora bir şey olsa kaldık ortada. Yolun son 1 saati birazcık stresle geçiyor sonunda San Blas’a varıyoruz. Öyle yağmış ki şehir de sular altında kalmış. Zor da olsa kalmayı düşündüğümüz otele varıyoruz ve mutlu son derken boş odamız yok cevabı yüzümüze tokat gibi çarpıyor. Saat 9 ve kaldık ortada. Yardımcı olmaya çalışıyorlar başka bir oteli arıyorlar ve orada yer var. İçimiz rahatlıyor ama gel gör ki bu yollarda nasıl gideceğiz. Başımıza bir şey gelmeden otele varıyoruz ama nasıl vardık bir de bize sorun 🙂

Hadi bunu da yırttık 🙂

(ENG)

We shared some updates in Turkish recently about the trip to San Blas. Unfortunately, we did not calculate the miles, time and did not think about Garmin gps’s possible wrong direction including heavy rain. We were late and it was already dark. GPS was showing about an hour to reach San Blas and led us an early exit from the toll road. We had to pass some small towns which are flooded, tons for potholes, soldiers, police and we mentioned about heavy rain 🙁 It was a tough night but we made to San Blas safely. Here is the short story of the evening.

San Blas is kind of flooded, too. Almost all roads are covered by water and you never know how deep these sections. It will be a rainy afternoon again and our clothes just dried. We wanted to rest today so better to stay in San Blas. Motorcycle is inside the hotel’s courtyard and safe so we hike all day around the city. We went to main market called Mercado to have breakfast. The market is closing afternoon so better to hurry up to get something. They sell fresh fruits, fish, meat and juices. Our plan is to continue by the coast but almost next 10 days shows overcast and rainy. We changed the route and decided to go Tequila tomorrow to inside the country.

Hotel Posada Del Roy

San Blas is one of the important natural refuges in Mexico due to its location. La Tovara and Camalote lagoons offer wildlife to visit. Every winter, different types of birds are coming to San Blas lagoons and beaches. Humpback whales visits every winter as well.

We still have plans to come San Blas, Sayulita, Puerto Vallarta during dry season sometime next years. It is well worth to do 10 days trip in this area during dry season.