Annecy Gezisi

Annecy – Fransa

Fransız Alpleri’nin İncisi Annecy

Brugge ve Colmar sonrası Annecy şehri de bir masalın içinde gezimize devam ettiğimizi hissettirdi. Haute-Savoie’nin başkenti olan Annecy, muhteşem bir mimari uyuma sahip tam bir sanat şehri. Takipçilerimizin yoğun bir şekilde uğrayın dediği bu sevimli şehre iyi ki uğramışız. Havanın da güzel olması bu görsel şölenden daha fazla keyif almamızı sağladı. Annecy Gölü (Lac d’Annecy), Alp Dağları, kanalları, tarihi köprüleri ve mimarisi ile resmen kartpostal güzelliği sunuyor. Rengarenk evleri, butik dükkanları, sanat galerileri, kafeleri, restoranları, turkuaz rengi buzul gölü ile hayran kaldık. Kanalları ile tabii ki buraya da Alpler’in Venedik’i benzetmesi yapılmış…

İtalya’da Como gölünden sonra planımızda Annecy’e uğramak vardı ama hava bozunca dönüşte şansımızı denemeye karar verdik. Fransa’ya kadar gelmişken bu masalsı diyara uğramadan olmaz diyerek Colmar’dan sonra yönümüzü Annecy’e çevirdik.

Annecy, Fransa
Kendine hayran bıraktıran Annecy’nin güzelliği…

Kalmayı plandığımız Neydens kasabasındaki kamp yerine akşam üzeri varınca şehri gezmeyi ertesi güne bıraktık. Baktık kamp yeri de güzel alışveriş yapıp kamp yerinin tadını çıkarırız dedik. Etrafta market var mı diye bakarken Migros karşımıza çıkmaz mı 😊Migros’un esas İsviçre’nin market zinciri olduğunu öğrenmiştik ama Fransa’da hiç denk gelmemiştik. Neydens kasabasının İsviçre sınırına yakın olmasının etkisi olabilir. İsim benzerliği bile olsa bir anda bizi kendine çekti, hiç Türk ürünü görememiş olsak da alışverişimizi Migros’tan yaptık 😊

Alışveriş merkezinin içinde büyükçe bir Migros mağazası, bize hoş bir sürpriz oldu…

Sabah kahvaltısından sonra ilk işimiz şehre gitmek oldu. Motosikletimizi, bir kaldırıma park etmiş birkaç motorun yanına park edip kasabayı gezmeye başladık. Fransa’nın hemen hemen her yerinde kaldırıma motosikletleri park edebiliyorsunuz.

Annecy - Fransa
Şehirde motosiklet ve bisiklet kullanımı çok yaygın, o yüzden sırf onlara ayrılmış park yerleri de var…

Annecy Gezilecek Yerler

Eski Şehir (Old Town)

Eski şehir olarak adlandırlan bölüme girince; kanallar, tarihi güzel köprüler, balkonlarından rengarenk çiçekler sarkan evler, kafeler, restoranlar ve elbette kalabalık karşılıyor bizi. El işlerinin yapılıp satıldığı hoş dükkanlar, antikacılar ve bol bol dondurmacılar arasından geçip keyifli sokaklarında kayboluyoruz.

Hemen hemen elimiz sürekli makinanın deklanşöründe. Eski şehrin merkezindeki Thiou köprüsü fotoğraf çekmek için cazip yerlerden biri.

Thiou Köprüsü
Thiou köprüsü renkli çiçekleri ile kendisi de çok fotojenik duruyor.
Sanatçı dostu Annecy şehri
Sokak sanatçılarının performansları da çok iyiydi…

Bir masaldan çıkmış gibi küçücük bir adanın üstünde duran Le Palais de l’Île’nin tarihi 12. yüzyıla kadar uzanmaktadır. Hapishane olarak da kullanılmış şato, günümüzde müze ve sergiler için hizmet veriyor. Fransa’nın en çok fotoğraflanan yerlerinden biri olup içi gezilebiliyor.

Le Palais de l’Île
Le Palais de l’Île, Fransa

Annecy Gölü ve Çevresi

Göle doğru yürüyoruz ve doğa harikası turkuaz rengindeki Annecy gölünü ve Alp dağlarını seyretmeye doyamıyoruz. Şehir Avrupa’nın en temiz gölünün kıyısında kurulmuş. Tekne turu veya deniz bisikleti kiralayarak gölde keyifli bir gezinti yapılabilir. Fazla vaktimiz olmadığı için göl üzerinde yapılan turlara katılamadık. Ücretli, ücretsiz plajlar da var. Plaj, havuz ve bölgedeki aktivitelerle igili bilgiler için link; en.lac-.com

Annecy Gölü
Annecy Gölü, Fransa

Yine bol bol fotoğraf çekiyoruz. Doğa Ana burada da çok cömert davranmış. Vasse kanalının girişinde bulunan Pont des Amours (Aşıklar Köprüsü) üzerinden şehrin, gölün enfes manzarasını izleyip güzel fotoğaraflarını çekebilirsiniz… Efsaneye göre; eğer iki sevgili bu köprünün üzerinde öpüşürse, sonsuza dek birlikte kalacaktır. Fazla kişi bilmiyor galiba köprü üzerinde öpüşen çiftlere denk gelmedik 😊.

Pont des Amours (Aşıklar Köprüsü)
Pont des Amours – Aşıklar Köprüsü (sevgiliniz yoksa bile manzara enfes 🙂 )

Acıkınca marketten birşeyler alıp yine göl kenarındaki parka geliyoruz. Keyifli bir gölgeye yerleşip bu güzelliğin tadını çıkarıyoruz. Şehir, kışın kayakçıların yazın ise su sporları yapanların gözde yerleri arasında. Parktaki kuşlar yemeğimize ortak oluyor.

Annecy, Fransa
Hepimize yetecek kadar yemeğimiz var, elden de yerlermiş 🙂

Şehrin içinde yer alan şatoya (Chateau d’Annecy) biraz da sıcaklığın etkisi ile çıkmadık. Eminiz ki manzarası çok güzeldir.

Gecesine kalamadığımız şehre en azından bir gündüz ve gece ayırmakta fayda var.. Gündüz gördüğümüz güzelliklerin gece ışıltılı halini hayal bile edemiyoruz. Özellikle Noel döneminde kışın da Annecy şehrinin çok keyif vereceğini tahmin ediyoruz. Kışın da buraların tadı ayrı olur.

Annecy, Fransa
Bu kartpostal güzelliğindeki şehre tekrar gelinmez mi?

Bir gün tekrar geleceğimizi bilerek bir gündüzümüzü ayırabildik bu kartpostal güzelliğindeki şehre. Gezimizin sonlarına yaklaşırken biraz İsviçre biraz da Adriyatik kıyılarını düşünerek Annecy şehrinde gönlümüzün bir parçasını bırakıp yolumuza devam ettik.

Annecy’den kısa bir videomuz

Annecy ile Neydens arası otoyolu kullanmadık ve bir vadinin üzerinden geçerken gördüğümüz güzel bir köprünün yanında durup etrafı fotoğrafladık. Burası Usses Vadisi’ymiş ve üzerindeki tarihi köprü de 1839 yılında yapılmış.

Usses Vadisi
Köprülerin üzerinden Usses Vadisi’nin manzarası…

Cenevre ve Annecy arasındaki güzergah üzerinde (D1201) Usses Nehri’nin geçitlerini kapsayan Ponts de la Caille‘nin iki köprüsü, muhteşem manzarası ile oldukça popülermiş. Charles Albert köprüsü Fransa’ın en eski köprülerinden biriymiş. 1939 yılından beri sadece yayalara açık. Hemen paralelindeki Caquat köprüsü Charles Albert köprüsüne alternatif 1925 yılında yapılmış. Cenevre – Annecy arası trafik bu köprü üzerinden sağlanıyor.

Charles Albert köprüsü, Fransa
Trafiğe kapalı olan Charles Albert köprüsü ve yandaki Caquat köprüsü…

Annecy Nerede Kalınır?

Şehrin içinde kalınacak birçok otel, butik otel, hostel mevcut. Biz yaklaşık yarım saat mesafede İsviçre sınırına yakın bir kamp alanında kaldık. Cenevre civarında akşam trafiğine takılınca otoyoldan kaçıp Neydens kasabasına vardık. Burada güzel bir kamp alanı görüp Annecy’e de çok uzak olmadığımızı öğrenince çadırımızı burada kuralım dedik. Camping La Colombiere düzenli, temiz ve ortamı çok keyifliydi. Gecesine 28 euro verdik. (Ağustos 2017)

Camping La Colombiere
Saç kurutma makinasını Orta ve Güney Amerika’da bırakın kamp yerinde otelde bile görmek zor.

Burada da hoş bir anımız oldu. Fransızlara nedense hep soğuk derler ama yine söylenenin aksi bir davranış ile karşılaştık. Avrupa’da kamp yerlerinde elektrik ücreti genelde ekstra. Kamp yerimizi seçerken görevli, birkaç parça elektronik eşyamız için boşuna ekstra ödememizi ve ofisinde şarj edebileceğimizi söyleyerek bizi fazladan vereceğimiz 6 eurodan kurtardı. İstese çok rahat elektrikli alan verebilirdi ve biz de ihtiyacımız olduğu için kabul ederdik. Fransa’nın kırsalında hemen hemen her yerde benzer davranış ile karşılaştık. Hem ilgi gördük hem de yardımseverliklerine şahit olduk.

Annecy Nasıl Gidilir?

Annecy, Cenevre’ye çok yakın. Fransa’da da Lyon şehrine yakın sayılır. Bu şehirlerden tren veya otobüsle ulaşım imkanı var.
Tren ve Otobüs bilgileri için linkÇ www.trainline.eu

Bu canlı ışıl ışıl şehre tekrar gelmek üzere ayrıldık…

Annecy fotoğraf albümümüz için linke tıklayınız; FOTOĞRAFLARIMIZ