Portal Maya Heykeli – Playa del Carmen

Turkuaz deniziyle enfes Playa Del Carmen

Merida’da geçirdiğimiz keyifli dört günün ardından yola çıktığımızda Playa del Carmen hiç aklımızda yoktu.  Hedefimiz dillere destan Holbox Adası. Pejman bizden bir gün önce ayrıldı ve Cancun’a arkadaşının yanına gitti. Selin ve Serkan da Chichen Itza’yı gezip Cancun’a devam edecekler. Hepimiz tekrar Belize’ye geçmeden önce Tulum’da buluşacağız.

Selin ve Serkan ile Chichen Itza yakınlarına kadar beraber gidiyoruz. Ormanın içinden uzayarak giden yol hepimize çok keyif veriyor. Chichen Itza yakınlarında bir kafede hem mola verip dinleniyoruz hem de orada vedalaşıp yolumuza devam ediyoruz. Henüz akşama tekrar bir araya geleceğimizden haberimiz yok elbette 😊.

180 nolu yoldayız. Merida ile Piste arası bir yerler

Biz daha sonra yolumuzun üstündeki Valladolid şehrine bir göz atıp devam ediyoruz.

Valladolid şehrinden…

Holbox adası için 180 nolu otobandan ayrılacağımız ayrıma yaklaşırken yolumuzun üstündeki kara bulutlar bize yağmura doğru sürdüğümüzün işaretlerini veriyor. Bu esnada benzinimiz azalıyor ve yedeğe düşüyoruz. Neyse bir benzinci nasıl olsa çıkar diyoruz😊 Ama Murphy yasalarını unutmamak lazım 😊 .

Yine mi Yağmur 🙂 Kantunilkin, Meksika

Holbox adasına giden teknelerin kalktığı Chiquila kasabasına doğru döndükten az sonra yağmura yakalanıyoruz. Bulutların rengi ve yoğunluğu fena bir yağmura doğru sürdüğümüzün belirtisi ama benzini düşünerek geri de dönemiyecek durumdayız. İstemeye istemeye Don Kişot’un değirmene saldırması gibi biz de o bulutlara doğru ilerliyoruz.

Merida ile Playa del Carmen arası takip ettiğimiz rota. Kırmızı işaretli yer gidemediğimiz Holbox adası…

Playa del Carmen’e gitmeye karar veriş…

Kantunilkin kasabasının girişinde benzin istasyonunu görüp sırıl sıklam bir şekilde dalıyoruz. Burada hava durumunu kontrol edip önümüzdeki günlerin Holbox Adası’nda hep yağmurlu olduğunu görüyoruz. Nerede yağmur yok diye bakıyoruz. Cancun ve Playa del Carmen önümüzdeki günlerde yağmur göstermiyor. Cancun’a 2002 yılında gitmiştik ve iyice turistik olduğunu duyduğumuzdan hadi Playa del Carmen’e gidelim diyoruz. Yağmura aldanmadan kendimizi turkuaz sulara atacağımız Playa del Carmen’e sürüyoruz motoru.

Playa del Carmen harika

Playa del Carmen’e girdikten sonra bir kafede durup hem internetten kalacak yer bakıyoruz hem de Serkan’lara nerede olduğumuzu haber veriyoruz. Az sonra Serkan’dan “abi biz de oraya geliyoruz, ona göre kalacak yer ayarlayın” mesajı geliyor. 4-5 tane yer seçip dolaşmaya başlıyoruz. Sonunda sahile çok yakın Che House B&B’da kahvaltı dahil uygun bir fiyata 2 oda ayarlıyoruz. Artık Playa del Carmen’in tadını çıkarmaya hazırız.

Playa del Carmen’den duvar resimleri

Akşam turist kimliğinde sokakları arşınlıyoruz. Ama etraftaki cafcaflı barlar, restoranlar bize hitap etmiyor. Lokallerin de takıldığı yerler daha cazip geliyor ve çok güzel bir taco’cuda akşam karnımızı doyuruyoruz. Eğer gidecek olursanız El Fogon isimli resoranı atlamayın. Google maps bilgisi; https://goo.gl/maps/SdNV8S9iPW42

El Fogon Restoran

Meksika’ya gelip de tabii ki sadece taco, burrito yiyecek değilsiniz ya başka sokak lezzetleri yok mu derseniz? Yucatan bölgesine özel çıtır çıtır kreplere benzeyen nutella ve edam peyniri ile sunulan Marquesita isimli tatlıları var. Fıstık ezmesi, krem peynir, çikolata sosu ve başka malzemeler de ilave edilebiliyor. Elote; közde pişirilmiş mısırın üstüne mayonez ve kırmızı biber salçası sürülüyor, peynir koyan da var. Orta Amerika’da da çok yaygın, sadesini tercih edince şaşırıyorlar 🙂 Churro; sıcak çikolata, dulce de leche veya sütlü kahveye batırılmış kızarmış hamur tatlısı. Her yerde göreceğiniz tatlının üstüne şeker serpiliyor.

Karayip Denizi ile Kucaklaşma…

Ertesi gün ise motosiklet kıyafetlerimiz ile beraber biriken çamaşırları yıkatmaya bırakıyoruz. WalMart olduğunu öğrenince deniz öncesi ihtiyaçlarımızı almak üzere uğruyoruz. Bundan sonra böyle büyük her şeyin satıldığı bir yeri bulmamız zor. Yiyecekten, kıyafete uygun rakama ne ararsanız var. ABD’de bile bu kadar büyük ve düzenlisine denk gelmemiştik. Üstüne üstelik fastfood bölümü de var. Tavsiye ederiz 😊.

Alışveriş sonrası fırsat bu fırsat deyip Playa del Carmen’in enfes plajında güneşlenip turkuaz rengindeki karayiplerin sularına atlıyoruz.

Playa del Carmen sahilleri

Bol sohbet muhabbet edip sokaklarını dolaşıyoruz. Evet, burası da fazlaca turistik Meksika’nın resort kasabası ama Cancun’un içine göre daha güzel geldi. Plaja paralel en hareketli caddesi olan La Quinta (5. Cadde) mağazalar, hediyelik eşya satıcıları ve gece hayatı ile oldukça kalabalık… Frida Kahlo Müzesi, eserlerini görmek açısından görülmeye değer oloacağını düşünüyoruz ama gezmek için vaktimiz kalmadı.

Playa del Carmen sokaklarından, en işlek 5. Caddesi (La Quinta)

Fundadores Park’ta yer alan birbirine dokunan iki figürün yükselişini simgeleyen “Portal Maya” heykeli ile birlikte denize doğru güzel fotoğraflar çekebilirsiniz. Zaman zaman dansçıların perfosmanlarını izleme şansı da oluyormuş.

Fundadores Park
Portal Maya Heykeli

Fırtına dönemi veya büyük bir fırtına geçtikten sonra bu sahillere gelecek olursanız aynı keyif alınamayabilir maalesef her yeri yosun basıyor 🙁 Porto Riko‘da kaldığımız dönemden fırtana sonrası güzelim kumsalların ne hale geldiğini çok iyi biliyoruz.

Playa del Carmen Konaklama, Nerede Kaldık?

Bu kadar turistik bir yerde seçenek çok ama ABD’nin resmi tatillerinde ve okullar kapandığında emin olun bu bölgelere çok akın oluyor ve uygun yer bulmada geç kalabilirsiniz. Bizim gibi alakasız bir zamanda gelmişseniz  hiç sorun yok. Che House B&B’da 2 gece kaldık. Kahvaltı dahil özel banyolu odaya 2 kişi için gecelik 600 peso verdik (Ekim 2016, 1 dolar 19 peso). Hem kahvaltısından hem de odaların temizliğinden çok memnun kaldık. Motosikletler için özel bir yer olmamasına rağmen 3 motoru binanın yan tarafına alıp birbirine bağladık. Ayrıca otelin yeri Playa Del Carmen’deki hareketli 10. caddenin güney ucunda yer alıyor. Kaldığımız yerin google map haritası için linke tıklayabilirsiniz. https://goo.gl/maps/9WULwp3PKgw

Che House B&B – Playa del Carmen

Playa del Carmen’in Sakin Plajları ve Etrafında Görülecek Yerler

Playa del Carmen’in plajları normalde çok kalabalık oluyormuş ama sezon zamanı olmadığından çok sakin haline denk geldik. Hem de kısa süreli kaldığımızdan sakin bir plaj arayışına girmedik. Daha sakin olduğu söylenen tavsiye edilen plajlar;

• Punta Esmeralda Beach, 4 km kadar kuzeyinde yer alan plaj, daha az turistik ve büyük işletmeler yok. Yakınında küçük bir cenote de varmış.
  • Xpu-Ha Beach, 28 km kadar güneyinde kalan plajın girişi ücretli ama pahalı değil, sadece 50 Pesos ( Ekim 2016 kur; 1 USD 19 Pesos). Hemen yakınında birkaç tane cenote var. Cenote Azul, Jardin del Eden Cenote, Cenote Abierto buraya kadar gitmişseniz denenebilir.
  • Akumal, 40 km kadar güneyinde kalan sahil şeridi deniz kaplumbağaları ile yüzmek için ideal. Şnorkel turları ile gidilebildiği gibi kendiniz de gidebilirsiniz. Sahilde şnorkel takımı da kiralanabiliyormuş…
  • Rio Secreto, bir plaj değil ama yeraltı nehirleri ve su kaynakları ile dolu beş muhteşem mağaradan oluşan bir tesistir. Dalış yapanlar için ideal bir yer olduğunu okuduk. Mağara içinde dalış; ürkütücü ama bir o kadar heyecan verici gelmiyor mu? Playa del Carmen’in 18 km kadar güneyinde kalıyor.

Meksika deyince birçok kişinin ilk aklına gelen yerlerden biri kuşkusuz Cancun olacaktır. Cancun, Playa del Carmen’in 68 km kadar kuzeyinde yer almaktadır. 2002 yılında gitmiştik. Cancun yazımız için tık tık

Dalış ve ideal yerlerden biri de Cozumel Adası olacaktır. Playa del Carmen’den Cozumel Adası’na ana iskeleden feribotlar kalkıyor ve  45 dakika sürüyormuş. 2008 yılında Cruise gemisi ile gittiğimiz Cozumel yazımız için tık tık

Tulum Maya Harabeleri de 65 km kadar güneyinde yer alıyor. Playa del Carmen’de 2 gece kalıp biraz turist gibi takıldıktan sonra Tulum’a doğru yola çıktık. Artık Meksika’da son günlerimiz. Belize ve sonrasında Orta Amerika ülkelerine doğru yolumuza devam edeceğiz.

Meksika
Yol bizi bekler 🙂

Meksika hakkında paylaştığımız gözlemlerimizi okumak için tık tık