Tulum

Tulum ve Meksika’da Son Günlerimiz

Playa Del Carmen’den Tulum sadece 65 km ama yola çıktıktan sonra başlayan yağmur yüzünden bir benzinlikte dinmesini bekliyoruz ve bir saatten daha uzun sürede varıyoruz. Önce sahilde kalacak yer bakıyoruz ama fiyatlar yüksek ve bungalov tarzı çadırlar o kadar çekici gelmiyor. Sahil kısmında kalınacak epey egzotik oteller yapmışlar. İOverlander uygulamasında yazanların tavsiye ettiği bir otele gidip yerleşiyoruz. Pejman’ın aramıza katılmasıyla tekrar 5 kişi olduk. Meksika’dan ayrılmadan önceki son iki gecemizi hep birlikte burada geçireceğiz.

İlk günümüzü dinlenerek ve etrafı dolaşarak değerlendiriyoruz. Otelde pek kalan yok ve ortak alan bize kalmış vaziyette. Akşam tüm ekip restoran bölümünde buluşup Belize ve devamı üzerine sohbet ediyoruz. Bu sırada Pejman’ın Meksika’ya girişte motosiklete bir işlem yaptırmadığını da öğreniyoruz. Hemen hemen 2 aydır bu şekilde geziyormuş. Hem cezası var hem de çıkışta sorun yaratma ihtimalleri yüksek. İsterlerse işlemleri yapması için ilk giriş yaptığı gümrük kapısına geri gönderebilirler. Pejman düşünceli olsa da yapacak bir şeyi yok, onu da Belize sınırına geldiğimizde düşünürüz diyor.

Gün Doğumunu karşılayan Tulum Antik Şehri (Zama)

İkinci gün ise Tulum harabelerine gidiyoruz. Tulum harabelerinin diğer Maya kentlerinden farklı kılan en büyük özelliği; deniz kıyısına kurulmuş olması. Denizden yaklaşık 12 metre yükseklikteki kayalıklara kurulan Tulum şehrinin enfes bir manzarası var. Güneşin doğumunu karşılayan ilk Maya şehri olduğu için Tulum’a eski dönemlerde şafak (maya dilinde zama) ismi verilmiş. Gerçekten buradan gün doğumu izlemek çok farklı bir tecrübe olurdu.

Tulum ve Karayip Denizi….

Tulum, Maya’ların Orta Amerika ve Meksika’nın diğer bölgeleri ile olan deniz ticaretini yaptığı önemli bir liman şehriymiş. Ayrıca rahipler için dini bir merkez olduğu da düşünülüyor. Tulum’un, Maya’ların son yaşadığı şehirlerden birisi olma özelliği de var. İspanyollar şehri ilk gördüklerinde çok etkilenmişler.

Ön tarafta Frescos Temple ve arkada El Castillo binaları

Kara tarafından 3 tarafı ise savunma amaçlı duvar ile çevrilmiş. Deniz tarafından zaten doğal olarak korunaklıymış.

Temple of The Wind God

Özellikle El Castillo ve The Descending God binalarının Tulum’daki en değerli yapılar olduğu belirtilmiş. Her iki yapıda yan yana yer alıyor. Ayrıca Temple of Frescos’da göze hitap ediyor ve üzerindeki kabartmalar ile dikkat çekiyor.

Frescos Temple

500 yıl önceki enfes görünümlü halleri kalmamış olsa bile tarihi yapıların üzerindeki kabartmalar yine de dikkat çekici duruyor. 500 sene önceki halini düşünmek ise heyecanlandırıyor.

Tulum Antik Şehrinden…

Yapıların içine girmenize izin vermiyorlar. İpler çekilerek koruma altına alınmış.

Ağaç gölgelerinden faydalanmak gerekiyor

Kumsal ve turkuaz rengindeki denizden zaten söz etmeye gerek yok. Renkler ve enfes deniz kokusu sizi kendisine zaten davet ettiriyor. O yüzden harabelere gelirken mayolarınızı unutmayın.

Mayonuzu unutmayın 🙂

Etrafta bol bol ve boy boy iguanalar göreceksiniz. Çok da güzel pozlar veriyorlar. Ama siz yine de dikkatli olun, saldırgan olabiliyorlar 🙂

İguanalar antik şehrin hakimi olmuş…

Ayrıca sıcak hava ve güneş faktörünü de es geçmeyin. Günün erken saatlerinde ziyaret etmek en iyisi. Güneş kremi, şapka ve yanınızda bol su bulundurmayı unutmayın. Biz sıcağa rağmen bol bol dinlenerek ve epey su tüketerek dolaştık.

Tulum Antik Şehir Planı…

Antik şehir için kişi başı 65 peso vermişiz (Ekim 2016) Ayrıca motosikletin parkı için de 50 peso vermişiz. Yaklaşık 2-3 saat civarı zaman geçirdik. Antik şehrin girişinde alışveriş için dükkanlar, kafe ve restoranlar var.

Tulum’da Nerede Kaldık

2 gece Hotel Tulum Inn’de kaldık. Motosikletler için güvenli park alanı olması en büyük avantajımızdı. Ayrıca kullanılmayan restoran bölümünü de epey değerlendirdik. Gecesine 2 kişi için 510 peso vermişiz. Park alanına araba da rahatlıkla park edilebiliyor.

Tulum Inn Hotel

Otele yakın Solar de Mar adlı restorana kaldığımız her 2 gün de gittik. Denediğimiz tüm yemekler gerçekten enfesti. Deniz ürünleri için tavsiye ederiz.

Solar de Mar restorandan…

Tulum civarında başka gezilecek yerler arasında; Coba Antik kenti olabilir. Eğer hâlâ bir cenote ziyaret etmediyseniz Tulum’a yakın olan Dos Ojos Cenotesine gidebilirsiniz. Ayrıca Belize sınırına yakın Bacalar bölgesi de keyifli olabilir.

20 Ekim sabahı Tulum’dan ayrılıp Chetumal üzerinden Belize’ye geçtik. Meksika gönlümüzde kültürüyle, insanıyla, mutfağıyla ve doğasıyla derin izler bırakan ve bizi kendine aşık eden bir ülke oldu. Tulum ise anılarımızda enfes manzarası ile yerini aldı. Maalesef son yıllarda Yucatan sahilleri dev yosun türü olan Sargassum’lar tarafından istila edilmiş vaziyette 🙁 Umarız önüne geçebilirler…

Taze ananaslar da unutulmazdı 🙂

San Diego’dan başlayıp Belize’ye geçmemizle 6600 km motosiklet ile geçtiğimiz Meksika, göremediğimiz güzellikleri ile arkamızda kaldı ancak göremediklerimizin geri gelmek için sebep olacağını biliyoruz.

Meksika hakkında notlarımız için Meksika genel yazımızı okuyabilirsiniz. Link için tık tık.

Belize sınırına yaklaşırken…

Yolculuğumuzun bir sonraki ülkesi Belize genel yazısı için tık tık.