HAKKIMIZDA – Ayfer & Onur

Tail of the Dragon at Deals Gap - North Carolina
Tail of the Dragon at Deals Gap – North Carolina

Gezi Dünyamıza Hoş Geldiniz!

“Ağaç olup kök salmaktansa kuş olup uçmayı tercih ettik…”

Hem hayat  hem de  yol arkadaşı olmuş, hayallerimizin peşinden giden seyahat tutkunu bir çiftiz. 2001 yılından beri ABD’de yaşamaktayız. İş sebebi ile Türkiye’de ve ABD’de yaptığımız yolculukların dışında bulduğumuz her fırsatta yakın veya uzak rotalara geziler yapıyoruz. Cruise gezilerimizi saymazsak 2001 yılından sonra Cancun-Meksika haricinde hiçbir gezimizi seyahat acentası aracılığıyla yapmadık. Gezilerimizi tamamen bireysel yaptığımız araştırmalar doğrultusunda organize ediyoruz.

Ayfer & Onur Seyahatnamesi Fikri Nasıl Doğdu?

2009 yılında gerçekleştirdiğimiz Güney Amerika gezimiz için araştırmalar yaparken gezi blogları ve gezginler ile tanıştık. Türkçe paylaşımların kısıtlılığı karşısında, araştırdığımız bilgiler doğrultusunda gezilerimizi diğer gezginlere faydalı olabilmesi  için paylaşmanın önemini anladık. Geziden dönünce travellerspoint‘de bir blog oluşturup gezdiğimiz yerler ile ilgili düşüncelerimizi, ulaşım, otel gibi bilgileri paylaşmaya başladık. Kendi seyahat deneyimlerimizi yazıp paylaştığımız için ismimiz ile birlikte Evliya Çelebi’den esinlendiğimiz seyahatnameyi birleştirerek sitemizin adına karar verdik.

Bu arada 3 kez Güney Amerika, 24 günlük Asya ve ABD’nin çeşitli bölgelerine gezilerimiz oldu. ABD’de 2001 yılından beri gezdiğimiz ve yaşadığımız şehirleri ve bölgeleri de hatırladığımız kadarı ile ekliyoruz. Gezerken notlar almayı da artık alışkanlık haline getirdik.

Zamanla travellerspoint’deki bloğumuzu  yetersiz ve kısıtlayıcı bulmaya başladık. Web sitesinin sağlayacağı esnekliği düşünerek 2013 Aralık ayında ayferonurseyahatnamesi.com sitemizin hazırlıklarına başladık. Bloğumuzdaki yazılarımızı, fotoğraflarımızı,  sorulan soruları ve cevaplarımızı vs. web sitemize taşıdık. Web sitemiz ile birlikte twitter facebook, instagramve youtube  hesaplarımızdan da gezilerimizi paylaşmaya devam ediyoruz. Web sitemiz ile ilgili önereceğiniz her türlü fikre de açığız.

Değişimin hızlı olduğu bazı ülkelerde belki zaman geçtikçe eski paylaşımların pek önemi kalmıyor gibi düşünülse de ABD gibi yıllar geçse de birçok bilginin aynı kaldığı ülkelerde paylaşımlarımızın her daim faydalı olabileceğini düşünüyoruz. ABD’den Peru’ya Çin’den Kamboçya’ya kaynak niteliğindeki gezi yazılarımızın bizden sonra gidecek gezginlere yol göstermesi ve faydalı olması dileğiyle…

GÜNCELLEME

Motosikletimizle Temmuz 2016’da Atlanta’dan başladığımız “Kutuplara Yolculuk” adını verdiğimiz gezimizi 9 Ekim 20017’de bitirdik. İlk hedefimiz olan Alaska‘daki Kuzey Kutup Dairesine Ağustos ayında ulaştık. İkinci hedefimiz ise Güney Amerika kıtasının en güneyinde yer alan Ushuaia şehriydi ve 10 Mart 2017’de bu hedefimizi de gerçekleştirdik. 12 günlük Antarktika kıtasına yaptığımız gemi turu sırasında Güney Kutup Dairesi’ni geçerek en büyük hayallerimizden birine daha ulaştık.  Gezimizin can alıcı kısmı eşsiz doğası ile Antarktika oldu diyebiliriz. Ayrıca bu gezimizde; Gezginler Engelleri Kaldırıyor! sloganı ile Özgürlüğü hayal edenlere umut olalım diyerek Türkiye Omurilik Felçlileri Derneği‘ne destek veriyoruz…

Teşekkür: Web sitesini oluşturmamız sırasında yardımını esirgemeyen değerli arkadaşımız Levent Peker’e ve paylaşımlarımızı takip ederek yazma konusunda bize destek olan takipçilerimize teşekkürü bir borç biliyoruz…

BİR GÜN YOLUMUZUN KESİŞMESİ DİLEĞİYLE…

AYFER-ONUR ÖZNAR

Gezimanya‘da yayınlanan söyleşimizi okumak için linki tıklayabilirsiniz.

Turizm Kıbrıs‘da yayınlanan söyleşimizi okumak için linki tıklayabilirsiniz.

Gezgin Rehberler‘de yayınlanan söyleşimizi okumak için linki tıklayabilirsiniz.

İnterrail Türkiye‘de yayınlanan söyleşimizi okumak için linki tıklayabilirsiniz.

JR Campaign dergisinde yayınlanan söyleşimizi okumak için linki tıklayabilirsiniz.

Motokeyf dergisinin Ekim-2015 sayısında yayınlanan yazımız için linki tıklayabilirsiniz.

Motokeyf dergisinin Ocak-2016 sayısında yayınlanan yazımız için linki tıklayabilirsiniz.

Motokeyf dergisinin Şubat-2016 sayısında yayınlanan yazımız için linki tıklayabilirsiniz.

Motokeyf dergisinin Mart-2016 sayısında yayınlanan yazımız için linki tıklayabilirsiniz.

[wp-visited-countries width=”700″ height=”400″ id=”mapcontent”]

25 Yorum

1. hüseyin hüseyin

HELAL SİZE ŞANSLISINIZ BU GEZEGENİ DOYA DOYA GÖRMEDEN GİTMEK ACI VERİYOR. KISKANMAK DEĞİL SADECE BİR İMRENME İMKANLAR AH İMKANLAR BEN DE BİR AVATARIMI OLUŞTURDUM GEZGİNLERİ TAKİP EDİYORUM…

Teşekkür ederiz…

Selamlar…
        Gezmek bana göre kutsal bir eylem… Öze ermişlere bakın genelde gezgindirler… Hint-Çin-İslam fark etmez beş duyu sınırlamasını aşanlar genelde yerinde duramayanların arasından çıkmış…
        Kaslar izin verdiği sürece bence gezmek lazım. Gün gelecek istesek de gezemeyeceğiz. Eş olarak bu geziyi yapmanız olayı daha da güzelleştiriyor. Daha fazla fotoğraf paylaşırsanız sayfanız daha dinamik olacak diye düşünüyorum. Bir de bu kadar tecrübeden sonra hangi motosikleti tavsiye edersiniz? Yolunuz açık olsun

• ayferonur ayferonur

Merhabalar Hüseyin Bey, yorumunuz için çok teşekkür ederiz. Fotoğraflarımızı web sitemizde üst alanda yer alan “Fotoğraflarımız” bölümünde bulabilirsiniz. Linki; http://ayferonurseyahatnamesi.com/fotograflarimizAyr
          Ayrıca fotoğraflarımızı Facebook sayfamızda da paylaşıyoruz.

Motosiklet sorusuna gelince bizim açımızdan mı yoksa kendiniz için tavsie olarak mı soruyorsunuz. Biz bu geziye BMW’nin F800 GS modeli ile çıksaydık daha iyi olurdu diye düşünüyoruz.

• hüseyin hüseyin

Slmlar kendim için tavsiyenizi almak isdetim. Türkiye yollarını dikkate alarak günlük 300-400 km yol yapabileceğim bir motosiklet alma arifesindeyim. Hem şehir içi hem şehir dışı rahat olacak bir motosiklet var mı acaba… Kavun istiyorum ama aynı zamanda karpuz tadı da alayım(!)… Bilmiyorum istiyorum işte… İlginize tşkler…

• ayferonur ayferonur

Merhabalar, motosiklet tercihi sizin kullanım tarzınız ile de çok ilgili. Hem off-road olsun, hem yolda gitsin, hem şehir içi hem şehir dışında kullanım, motosiklet tecrübeniz, iki kişi veya bir kişi gezi, uzun süreli gezi gibi faktörler devreye giriyor. Benim size tavsiyem Yamaha, Honda ve Suzuki motosiklet satan firmalara uğrayıp kriterlerinize uygun motosikletlere bakmanız ve ona göre karar vermeniz olacaktır. Hangi motosikletin üzerinde kendinizi güvenli ve konforlu hissederseniz onu almanızı tavsiye ederim. Kafanızda birkaç motosiklet olur ve hangisi diye sorarsanız elimden geldiğince yardımcı olmaya çalışırım. (Suzuki DL 650’ye bir bakın mesela)

• hüseyin hüseyin

Özür çok fotoğraf varmış. Fest food çağı işte hemen her şeyi bir anda görmek istiyoruz. Ya da tembellik-acelecilik desek yeridir. Siteyi incelemeden yorum yapmışım…

İlginize çok teşekkürler. Her adımınız sizi mutluluğa götürsün…

• ayferonur ayferonur

İyi dileğiniz için teşekkürler. Selamlar…

2. Esra Ozyucel Esra Ozyucel

Merhaba,
    siteniz özellikle Amerika seyahatlari açısından çok zengin olmuş, tebrik ederim.
    Ancak Amerika da bu kadar uzun yaşamanıza rağmen North Pacific turu, Seattle hakkında bilgi bulamadım, çok arzu ettiğim bir yer olduğu için sormak istedim.

Merhaba Esra,

Seattle’a 2010 yılında gittik ve bir hafta kaldık ancak bu gidişimiz bir gezi değildi, çok sevdiğimiz bir arkadaşımızı bu hayattan uğurlamak içindi 🙁 Ağustos ayının sonlarına doğru birkaç günlüğüne Seattle’a uğrayacağız ve anılarımızı mutlaka paylaşacağız. Lütfen takipte kalın….

3. Sibel Sibel

Merhaba, blogunuzu keyifle takip ediyorum. Bir aksilik olmaz ise Nisan 10 gibi Miami’deyiz. Eşimle seyahat etmek bizde de tutku halinde ancak çocuklarımız küçük (6-1,5) olduğu için bazı rotalardan feragat etmek zorunda kalıyoruz.
    Çocuklar ile ilk uzun uçuşumuzu yapacağız 🙂 ve bu sefer seyahat süremiz kısıtlı. 3 gün Orlando’da parkları gezeceğiz. 4 gece Miami’de konaklayacağız.
    Miami ile ilgili kararsız kaldığımız konu, Key west ve Bahamalar arasında tercih kararsızlığı…
    Bizim gibi 1 yere gitme şansınız olsa hangisini seçerdiniz?! Ben gerçi seçtim gibi ama emin olmak istedim.
    Teşekkürler…

• Sibel Hanım Merhaba, öncelikle çocuklarınızla birlikte kolay bir uçuş ve keyifli bir gezi olmasını dileriz. Miami – Key West arasını araba ile yolculuk etmek çok keyiflidir ve gecesi çok renklidir. Ama küçük çocuklarınızı göz önünde tutarsak ve hava da güzel olursa Bahamalar daha cazip olabilir. İki günlük cruise (gemi turları) veya günübirlik giden tekneler Fort Lauderdale’den kalkıyor. Freeport Grand Bahama adası yaklaşık 3 saat kadar sürüyor.

Selamlar…

4. Mazlum Kosma Mazlum Kosma

Fotograflar ve seyahat bilgileri paylasiminiz icin tesekkurler. Atlanta’da oldugu gibi baska sehirlerde hatta ulkelerde de karsilasabilmek dilegiyle… Mutluluk dolu seyahatler diliyorum.

• ayferonur ayferonur

Mazlum Bey, güzel sözleriniz için çok teşekkür ederiz. Yollarda karşılaşmak ayrıca keyifli olacaktır. Şubat ayında Fazıl Say konserinde Raleigh’de görüşebilmek dileğiyle.

5. Avni Beyazal Avni Beyazal

Merhaba Ayfer Hn. Onur Bey kendimi arastirmami unutup saatlerdir sitenizi incelerken buldum. Gerçekten hayran kaldım. tessekkur ve tebriklerimi belirtmek isterim. sonrasinda da ufak bir soru 🙂 su an kız arkadasımla houstondan miami ye yolculuk yapmak uzere hava alanında beklemedeyiz. Bahama adaları ziyaretınız ilgimizi cekti ve planımıza dahil etmek istiyoruz. ama ulasım hakkında cok fikrimiz yok. miamiden yada miami beach den gunu birlik bi bahama ziyaretiniz nasıl organize edebiliriz. fikirleriniz ve tecrübeleriniz bize ne söyler 🙂

6. Erdinç Genç Erdinç Genç

Merhaba Ayfer Hanım, öncelikle yazılarınız çok etkileyici ve yararlı, saatlerdir sitenizden bilgi topluyorum :). Emeğiniz için sonsuz teşekkürler.
    Uzun bir sorum olacak. Biz yarın sabah Philadelphia’dan çıkıp 10 günlük eastcoast road trip planlıyoruz. Rota için çok uğraştım ama sizden onay almadan sanırım eksik kalır 🙂 Uğrayacağımız yerler sırasıyla; Washington D.C., Shenandoah skyline dr., Uwharrie national forest, Mytrle beach, Charleston, Savannah, Amelia island, Atlantic beach, St. Augustine, Daytona beach, Mt. Dora, Orlando, Palm beach, Delray beach, Ft. Lauderdale, Miami ve son olarak Key West.
    Sizin tecrübelerinize göre rotada eklememiz veya çıkarmamız gereken yerler var mı? Bir de ABD’de ilk defa araba kullanacağım. Yolda Türkiye’den farklı diyebileceğiniz, dikkat etmemiz gereken uyarınız var mı?
    Çok teşekkürler.

• Merhaba Erdinç, yazılarımızın faydasını görmen ve beğenmen bizi çok mutlu etti. Geri dönüp yorumda bulunduğun için de teşekkür ederiz.
      Sorularına gelince:
      1) Gezi planı ilave; Shenandoah skyline’dan çıktıktan sonra Blue Ridge Parkway’den devam edebilirisiniz. Oradan Uwharrie’e geçersiniz. Mytrle Beach’te çok özel bir şey yok; ama sahilden gezerek aşağıya ineceğiz derseniz, kalmadan geçebilirsiniz. Amelia Island’dan önce Simons ve Jekyll Island var, özellikle Simons Island’a öğle yemeği için uğranabilir. Daytona’dan önce Flagler Beach gelir, okyanusa karşı teraslı restoran-barlar vardır. Öğle yemeği ve dinlenmek için güzel bir bölge. Zaten St. Augustine-Daytona Beach arası sahil yolunun tamamı keyiflidir, beğendiğiniz yerde durabilirsiniz. Miami’de Everglades National Park ve burada airboat turları alınabilir.

Araba ile geri dönüşünüz olacak mı yoksa Miami’de son mu bulacak?

2) Trafik konusunda ise; ilk uyarımız yollarda çıkabilecek hayvanlara karşı uyarı levhalarına dikkat edin. Özellikle akşam karardıktan sonra levha uyarısı olmayan yerlerde bile geyikler çıkabilir dikkat edin.
      Yol güzergahınızda paralı yollar olacaktır, bazen bozuk para isterler yanınızda bulunsun. Bir de kısa süreli yol üzerindeki makinalı otoparklar için yanınızda 25 centler olursa iyi olur.
      Hız sınırlarına özen gösterin, genelde otobanda 65-70 mil.
      Şehir içlerinde okul arabalarına, öğrenci indirip bindirirken denk gelirseniz ve STOP levhası açıksa çift yön araçların durma zorunluluğu vardır. Okul bölgesinde hız 25 mil özen gösterin.
      Bu son uyarı ile umarız hiç karşılaşmazsınız; ama bir hata yaptınız ve polis tarafından çevrildiniz, kesinlikle arabadan inmeyin ve heyecanlanmayın. Arabanın ruhsatını, sigortasını ve ehliyetinizi ister, camınızı açın ve bekleyin. Ellerinizle fazla araba içinde telaşlı hareketler yapmayın, mümkün olduğunca pozitif yaklaşın.
      Bizim aklımıza gelenler bunlar ama başka sorularınız olursa bilgimiz doğrultusunda cevaplamaya çalışırız. Umarız keyifli bir gezi olur, iyi tatiller dileriz. Selamlar…

7. hakan hakan

merhabalar, Ayfer Hanım Kanada ( Toronto ve Victoria) yı kapsayan bir gezi söz konusu..2 gün kanada 2 gün victoriya seyahat süresi içerisinde.. Niagara şelalesi hariç başka tavsiye edebileceğiniz yer var mıdır? Ayrıca, bilmem ilgeleniyormusunuz ama kendime bir notebook ve tablet almak istiyorum bunun için Toronto mu victorya mı uygun olur? Victoriya Seattle’a yakın diye duydum. Tekne turları filan varmış.. Ben de gri hizmet pasaportu var. kanada vizesi ile Seattle giriş yapılabilir mi? özel bir mağaza adı verebilir misiniz? teşekkürler paylaşımlarınız için..

8. Osman Osman

Nedendir bilmiyorum ama gezginlerle tanışmak beni mutlu ediyor 🙂 Galiba onların anlatıklarıyla ben de daha fazla yer gezmiş gibi oluyorum. Bundan dolayı olabilir.

• Ayferonur Ayferonur

Bu hepimiz için geçerli olsa gerek 🙂 Her tanıştığımız yeni gezgin ufkumuzu biraz daha açıyor ve onlarla birlikte biz de geziyoruz.Yolumuz açık olsun…

9. Halil Yarmaci Halil Yarmaci

Gezi dediğin elbetteki plansız programsız olmaz ama tur firmalarının programları beni hep sıkmıştır. İnsan beğendiği yerde daha fazla kalabilmeli, yada yolda giderken durup manzarayı hissedebilmeli bence. Ben de eşim ile birlikte kendi planlarını hayata geçirmeye çalışanlardanım. Bu sebepten sizleri kendime yakın hissediyorum. 🙂

• Ayferonur Ayferonur

Kesinlikle sizinle aynı fikirdeyiz. Bir gün yollarımızın keşişmesi ve yüz yüze de tanışmak dileğiyle…