2013 Deals Gap Gezisi

Deals Gap - 1
Deals Gap

2012 yılında spor motosiklet ile yapmış olduğum Deals Gap gezisinde yollar ve manzaralar çok hoşuma gitmiş ve ilk fırsatta daha detaylı bu bölgeyi gezmek için dönmeyi hedeflemiştim. 2013 yılının yazı sürekli yağmur ile geçmiş ve fırsat bulup gidemedik diye üzülürken Ağustos ayının son haftasında Cumartesi günü yağmur yağarsa yağsın ne yapalım diyerek yola çıktık.

Deals Gap, ABD için motosikletlilerin Mekkesi diyebiliriz. 11mil içinde bulunan  318 viraj özellikle spor motosiklet kullananların kendilerini sınama ve sınırlarını aşma fırsatı buldukları nadir yerlerden bir tanesidir. Bu virajlara ‘Tail of the Dragon’ ismi verilmiştir.

1.  Gün (24 Ağustos 2013)

Atlanta to Maryville

Sabah erkenden hazırlanıp yola çıktık. Yolumuz çok uzun değil ancak yol üzerinde fotoğraflık çok güzel yerler olduğunu ve buralarda oyalanacağımızı tahmin ediyoruz. Sabah hava biraz kapalı umarız şiddetli yağmura yakalanmayız diyoruz ve şansımıza ıslanmadan seyahatimize devam ediyoruz. Atlanta’nın, Dahlonega şehrini geçtikten sonra Chattahoochee Ulusal ormanın içinde güzel manzaralar eşliğinde ilerliyoruz.

Chattahoochee National Forest
Chattahoochee

Bu bölgedeki yollar benim senelerdir motor ile sürekli geldiğim ve iyi bildiğim yerler. Ama yeni motosikletimiz ve Ayfer ile ilk gelişimiz. Atlanta’nın kuzeyindeki motosiklet yolları için yakında ayrı bir başlık açacağız.

Robbinsville

Robbinsville civarında çok fazla kalacak yer var. Eğer bu bölgeye gelirseniz Robbinsville civarında özellikle dağ evlerinde kalabilirsiniz. Ayrıca çok fazla kamp yeri olanakları mevcut. Yolumuza devam ediyoruz ve “Santeetlah Gölü“‘nün olduğu bölgeye iniyoruz. Gölün sahilini görünce çok hoşumuza gidiyor ve burada mola veriyoruz. Göle çok yakın bir kamp yeri var. Kamp yerine bakmadık ancak tekrar gelirsek diye not alıyoruz.

Santeetlah Gölü

Gölden ayrılınca Deals Gap’e doğru devam ediyoruz. Motosikletlilerin buluşma noktası olan Deals Gap Motosiklet Resort’de duruyoruz. Burada otel, kamp, restoran, benzin ve hediyelik eşya satan bir  market var. Dinlenip hatıra fotoğraflarımızı çekip ünlü 318 viraj için hareket ediyoruz.

Motorcycle Resort

Bu arada yolda haberleştiğimiz ve buluşacağımız arkadaşımızın da kuzeyden motosiklet ile Maryville şehrine yaklaştığını haber alıyoruz ve biz de virajları tamamlayınca Maryville şehrine doğru ilerlemeye devam ediyoruz. Çok keskin virajlarda Ayfer’in açlıktan biraz midesi kötü olsa da yolumuzu tamamlıyoruz.

Deals Gap videolarımızı HD izleyebilirsiniz.

Akşam üzeri arkadaşımız ile Maryville’de buluşuyor ve orada kalmaya karar veriyoruz. Yarın Deals Gap ve etrafını gezeceğiz.

Bugün yaklaşık olarak 200 mil yol yapmışız.

2. Gün (25 Ağustos 2013)

Maryville,TN to Atlanta

Sabah erken kalkıp Deals Gap’a gitmek üzere yola çıkıyoruz. Dün uğradığımız Motosiklet Resort’de duruyoruz. Yol boyunca 4-5 ayrı virajda motosikletlilerin fotoğrafları çekiliyor. Bu fotoğrafları daha sonra web sayfalarından satın alabiliyorsunuz. Virajlarda ne kadar yattığınızı görmenin en güzel yolu. Ayrıca 2-3 ayrı noktada polis radar ile hız kontrolu yapıyordu.

Deals Gap - 1
Deals Gap – Çekilen fotoğrafımız

Deals Gap’tan, Cherokee kasabasına geçip öğle yemeğini burada yiyoruz. ABD’de yine birçok motorcunun hayalinde olan “Blue Ridge Parkway“’in girişi Cherokee kasabasına çok yakın. Biz de girişten başlayarak belli bir noktadan çıkana kadar dolaşıyoruz.

Blue ridge Parkway - 1
Blue Ridge Parkway

Daha sonra Atlanta’ya yine yolu uzatarak dönüşe geçiyoruz. Yolumuzun üzerinde “Nantahala Outdoor” merkezinde duruyoruz. Biralarımızı içip yorgunluk atarken nehirde kayak yapanları izliyoruz. Bazıları bayağı iyi ve yaptıkları şovları izlemek eğlenceli oluyor. Kamp ve doğa sporlarını sevenler için Nantahala ve civarı ideal, sıkılmadan birkaç gün geçirilebilir.

Nantahala -1
Nantahala

Nantahala -2

Birkaç saat takıldıktan sonra yolumuza devam ediyoruz.  Gece saat 11’e doğru eve vardık. Bugün de yaklaşık 300 mil kadar yol yapmışız.

Önümüzdeki yıl tekrar bu bölgeye gelip dolaşamadığımız yolları gezmenin ve kamp yapmanın planını şimdiden yaptık. Bu bölge her türlü outdoor aktivitenin yapılabileceği farklı seçenekler sunan bir doğaya sahip. Atlanta, Asheville, Charlotte, Knoxville gibi şehirlere yakınsanız bu bölgeyi ziyaret etmenizi kesinlikle tavsiye ederiz.