Motosikletle Gökçeler Kanyonu

Ülkemizdeki doğal güzelliklerden bir tanesi olan Gökçeler Kanyonu halk arasında Uyku Vadisi olarak da biliniyor.  Bodrum ile Milas arasında yer alan kanyona uzun süreli olmasa dahi günübirlik uğrayabilirsiniz.  Biz Bodrum’da arkadaşımızla geçirdiğimiz 2 keyifli gün ardından Ayvalık’a doğru çıktığımız yolculuk öncesi kahvaltı için uğradık. Aslında yanında kaldığımız arkadaşımız Çoşkun ben de Kuşadası’na gideceğim, evde kahvaltılık yok hadi ismini duyduğum bir kanyon var, oraya gidip kahvaltımızı kafesinde yapalım demesiyle yola çıktık. İyiki de gitmişiz. Biz de kanyonu ve çevresini kafenin seyir terasından da olsa görmüş olduk.

Bodrum’da motorcu dostlarımız Namık abi, Koral, Giray ve bizi misafir eden eski dostumuz Çoşkun ile çok keyifli 2 gün geçirdik. Üçüncü gün sabahı Bodrum’dan ayrılıp Gökçeler Kanyon Teras kafeye keyifli yollardan geçerek ulaştık. Vaktimiz kısıtlı olunca ayrıca kanyonda yürürüz diye plan yapmamıştık, çok güzel bir manzara eşliğinde iyi bir kahvaltı yaptıktan sonra tekrar yola çıktık.

Kahvaltı Gökçeler Kanyonu
Kahvaltının küçük bir bölümü, sigara börekleri, yumurtalar henüz ortalıkta yok…

Böyle bir yerin varlığından bile haberimiz yoktu. Ancak varınca daha fazlasının bizi beklediğini gördük. Bizim gittiğimiz Eylül (2017) ayının sonlarına doğru kafe ve çevre sakindi. Kahvaltıları gerçekten çok güzeldi ve umarız ki servisleri aynı şekilde devam eder. Kafenin içinde hediyelik eşya bölümleri de var.

Kanyona genel bakış…

Gökçeler Kanyonu ve İncirliin Mağarası

Kanyona gelirsek; yaklaşık 10 km uzunluğunda çeşitli hayvan ve bitki örtüsüne ev sahipliği yapıyor. Kanyonda yer yer arkeolojik buluntulara da rastlanmış. Ayrıca birçok mağara da bulunuyormuş. Bunlardan İncirliin Mağarası turizme kazandırılmış. Turizme açılırken ekolojik dengenin bozulmaması üzerine projelendirilmiş ve projesine uygun olarak tamamlanmış. Neolotik Çağ’a yani Cilalı Taş dönemine ait kazı alanına sahipmiş. Biz İncirliin mağarasını dolaşmadık ancak ışıklandırması ile çok güzel bir mağara olduğundan bahsedilmiş.

Gökçeler Kanyonu – Muğla

Kanyonda eskiden 14 tane değirmen varmış, 3 tanesinin kalıntıları günümüze kadar kalmış. 3 farklı yürüyüş rotası, mağaraları ile günübirlik ziyaretçiler kadar kaya tırmanışı ve uzun süreli ziyaretçilere de açık bir kanyon. Kanyonu baştan sona iki yakaya ayıran Hamzabey Çayı (Değirmen Deresi) geçmekte. Bizim gittiğimiz dönemde kanyonda su yoktu.

Uyku Vadisi
Kanyon hakkında detaylı bilgi…

Kalacak yer, kamp gibi seçenekleri sorduğumuzda bu konuda da çalışmalarının olduğundan bahsettiler. Tahmin ediyoruz ki birkaç yıla daha fazla tanınıp ziyaretçisi olacaktır.

Gökçeler Kanyon Teras Kafe
Gökçeler Kanyon Teras Kafe ve Manzarası

Kanyona giden yollar da çok keyifli. Virajlı yollar ve güzel köylerden geçilerek gidiliyor.

Böyle de virajlı keyifli yollar sizi bekliyor…

Kanyon ve mağaralar turizme yeni kazandırılmış ve çok bilinmiyor. Biz de kaleme alarak tanıtmak istedik. Deniz turizmi için gidilen Bodrum’da farklı alternatifler de var. Yolunuz düşerse manzaraya karşı bizim için de bir çay içmeyi unutmayın 🙂

Gökçeler Kanyonu
Gökçeler Kanyonun haritadaki konumu…