İtalya Gezisi Yol Notları Bölüm-1

Avrupa gezimizin son 30 gününe İtalya planı yaparak devam ettik. Motosiklet ile 2017 yılında gördüğümüz bölgeleri pas geçerek Verona-Venedik, Floransa ve çevresi, Cinque Terre köyleri ve Portofino, Roma, Amalfi, Sicilya ve Bari çevresi olarak kendimize rota çizdik. Yazımızın uzun ve sıkıcı olmaması için İtalya Gezisi Yol Notları-1 , İtalya Gezisi Yol Notları-2 ve Sicilya diye böldük.

29 Kasım sabahı Almanya’da kaldığımız arkadaşımızdan ayrılıp kar eşliğinde İtalya’nın Alp dağlarındaki şehri Bolzano‘ya devam ettik. Bolzano’daki durağımız Güney Tirol Arkeoloji müzesi oldu. 1991 yılında Alp dağlarında şans eseri vücudu bulunan buz adam Ötzi ve Ötzi ile ilgili yapılmış olan çalışmaların derlendiği müze görülmeye değer.  Ötzi‘nin vücudunu eksi 6 derecede özel bir bölümde tutuyorlar ve bedeni cam arkasından görebiliyorsunuz. Müzede Ötzi ile ilgili yapılan incelemeler eşliğinde 5000 yıl önce Alp dağlarındaki yaşama ışık tutan zengin bir koleksiyon var.

İtalya Gezisi Yol Notları-1
Güney Tirol Arkeoloji Müzesi

Birçok Avrupa şehrinde olduğu gibi Noel pazarları ile Bolzano da yağışlı havaya rağmen renkli ve canlı duruyordu. Bolzano’dan akşam üzeri ayrılıp kamp yeri buluruz umuduyla Garda Gölü kıyısından devam ettik. Kış olduğu için kamp yerleri kapalıydı, biz de hedefimizdeki Verona’ya devam kararı verdik. Bağ bozumunu kaçırmış olsak da Sona‘da konakladığımız bağ evinde keyifli bir akşam geçirdik.

30 Kasım sabahı önce Verona‘ya uğradık. Verona kesinlikle bir gece kalıp doyasıya gezmeyi hak eden tablo gibi bir şehir. Biz 2-3 saat içinde büyük bir keyifle romantik şehri dolaştık. Romeo Juliet hikayesi de bu şehirde geçiyor ve Juliet’in balkonunu ziyaret edebiliyorsunuz. Köprüleri, arenası, kiliseleri, dar sokakları, kafe ve restoranları ile saatin nasıl geçtiğini anlamadık. Arabayla şehri yukarıdan görebileceğimiz Castel San Pietro‘ya çıktıktan sonra Venedik’e doğru hareket ettik.

Verona

ROMANTİK ŞEHİR VENEDİK

Venedik‘te kaldığımız HU Kamp alanı İtalya’nın birçok yerinde hizmet veriyor. Kamp alanında mobil evler de var ve ısıtması da olduğundan biz de onlardan tercih ettik. Roma ve Floransa’da da HU’ya ait kamp alanlarında kaldık. Şehir merkezlerine çok uzak olmayan kamp alanlarından toplu ulaşımın olması büyük kolaylık. Ayrıca sezonuna göre saatleri değişen ücretli servisleri de var.

Not-1: İtalya’da sarı işaretli park yerleri şehirde yaşayanlar için, beyaz park yerlerine ücretsiz bırakabiliyorsunuz, mavi park yerleri ise ücretli aracınızı park edebileceğiniz alanlar. Mavi alanlar için yakınlarda park metre oluyor. Genelde maksimum 2 saat süre ile limitli.

1 Aralık sabahı Venedik’in içine belediye otobüsü ile gittik. Biletler kamp alanında satılıyor. Ayrıca kamp yönetimi de günde birkaç kez şehre servis kaldırıyor. Havanın güzel olmasını değerlendirip Murono, Toricelli ve Burano‘yu kapsayan Venedik Adalar turu aldık. Adalar turu sayesinde şehri bir de dışarıdan görme şansınız oluyor.

Murano Adasından…

Aslında şehir vapurları çok yaygın ve etkili dolayısı ile tur yerine cam üfleme sanatı ile ünlü Murano ve renkli evleri ve dantel işçiliği ile ünlü fotojenik balıkçı adası Burano‘ya şehir hatları ile gitmek daha mantıklı olur. Bu şekilde vaktinizi daha iyi değerlendirebilirsiniz. Turda saatiniz kısıtlı olunca beğendiğiniz bir yerde oturup etrafı izleme şansınız olmuyor. Venedik’in yerleşik hayata geçildiği ilk adalarından biri olan Torcello’ya ayrılan süre fena değil.

Burano Adasından…

Günün kalan kısmında ise Venedik’in içini yorulana kadar dolaştık. Köprüler şehrinin en ünlü köprüleri; Ponte di Rialto (şehrin en eski köprüsü) ve Ponte dei Sospiri (Venedik’teki tek kapalı köprü) özellikle bulunup fotoğraflandı 🙂 Akşam otobüs ile kamp alanına döndük. Otobüs dönüş saatlerini kontrol etmeyi unutmayın.

Venedik

2 Aralık sabahı otobüs durağında bekleyenler ile otobüsün vaktinde gelmemesini sorgularken grev olduğunu öğrendik. İtalya’da grev yüzünden toplu taşımanın olmadığı gibi çeşitli yarışlar yüzünden yolların da hiç olmadık zamanlarda kapalı olabileceğini gezinin ilerleyen zamanlarında bizzat test ettik 🙂 Hem otobüs hem de tren seferlerinin sadece mesai saatlerine göre yapıldığını öğrenince çaresiz kampa dönüp arabamız ile şehir merkezine gittik. Zor da olsa Park 280 diye bir park alanına aracı bırakabildik (saati 2 Euro, günlük 25 Euro, buranın ücreti nispeten uygundu). Kamyonetin üzerinde çadır olduğu için kapalı otoparklara giremiyoruz. Dolayısı ile otopark genelde sorun oluyor.

Hava yağmurlu ve kapalı olunca planladıklarımızı yapamadığımız bir gün oldu. Venedik’e tekrar yolumuz düşer diyerek Gondol turunu bir dahaki sefere bıraktık. Opera tarihinin en ünlü tiyatrolarından biri olan Teatro La Fenice‘de düzenlenen yeni yıl konserine denk getirmek daha da şahane olmaz mı?

Aklımızda kalanlar ise Bepe Bigoi‘de ayak üstü yediğimiz harika soslu makarna, çaprazında yine ayak üstü deniz mahsülleri satan bir yer var (karnımız tok olunca deneyemedik ama çok lezzetli duruyordu) daha sonra Cafe Torino‘da kahvemizi içtik. Akşama doğru yağmur iyice etkisini arttırınca kamp alanına geri döndük.

3 Aralık sabahı Floransa‘ya doğru yola çıktık. Yağmur ve trafik ile Bologna’nın içine girdik, üstüne otopark da denk getiremeyince buraya daha sonra geliriz diye yolumuza devam ettik. Bologna ile Floransa arasındaki ücretsiz yol Futa Pass (Passa fella Futa) üzerinden geçiyor, özellikle motosiklet ile gelenler için enfes bir yol.

Not-2 : Nasıl olsa benzinci buluruz diye düşündüğümüz bu bölgede benzin istasyonları kapalı olduğu için ucu ucuna geçip mazot alabildik. İtalya’da bazen nakit hatta kredi kartı ile mazot veya benzin alabilmek sıkıntılı olabiliyor. Ayrıca siesta zamanlarını da hesaba katmak gerekiyor. Görevli olmayan istasyonlarda nakit almamaya özen gösteriyoruz.

SANAT ESERİ GİBİSİN FLORANSA…

Floransa‘da yine HU kamp alanında kaldık. Şehire yürüme mesafesinde olması en büyük avantajı.

4 Aralık günü Floransa‘yı gezdik. Rönesansın doğduğu şehir açık hava müzesi kıvamında, her köşe başında farklı sanat eserleriyle sürpriz dolu, binalarıyla, sokaklarıyla sıkılmadan saatlerce dolaştık.  Şehir başlı başına sanat eseri gibi… Yemek için tercihimiz Central Market‘in üst katında deniz mahsülleri yapan bir yer oldu.

Floransa – İtalya Gezisi Yol Notları-1

5 Aralık günü Floransa yağmurlu olduğu için arabayla Arezzo kasabasına gittik. Şehir, üst kısımda tarihi binaları, meydanları ve alt kısmında modern yüzü ile iki kısma ayrılmış. Henüz çok turistik değil ama görülmeye değer. Arezzo’ya giden yol şarap bağlarının içinden geçiyor. Keyifli bir gün oldu.

6 Aralık günü internetten bilet aldığımız Uffizi Müzesi’ne gittik. İnternetten biletinizi alırken gezmeyi planladığınız saati de seçiyorsunuz ve saate göre içeriye alıyorlar. Müzenin önündeki kalabalığı ve karışıklığı görünce başta şaşırdık. Müzede yangın tatbikatı varmış ve içeridekiler dışarı çıkarıldığı için randevulu saatlerin hepsi birbirine girmiş. Neyse biraz bekledikten sonra herkesi içeri aldılar. Yaklaşık 3 saat kadar gezdik ancak sanat tarihine ilginiz varsa tüm gününüzü burada geçirebilirsiniz. Floransa Katedrali de (Dom) gerçekten muazzam bir eser. Akşam yemeğimizi La Prosciutteria‘da yedikten sonra kamp alanına geri döndük.

Not-3: İtalya’da hemen hemen birçok turistik yerde ya sorduğumuz sorulara düzgün cevap vermediler veya İngilizce bilmeyen görevliler oldu. İngilizce bilmemelerinden çok yardımcı olmaya istekli olmamaları bizi şaşırttı. (Sicilya hariç)

Not-4: ZTL (Zona a Traffico Limitato) İtalya’da birçok şehir ve kasabada ZTL denilen bölgeler var. Bu bölgelere sadece şehir sakinleri ve izinli araç sahipleri girebiliyor. Genelde çoğu kamera ile izleniyor ve girerseniz cezası var. Bazı yerlerde ise girişte bariyerler var.

Cinque Terre Bölümü – İtalya Gezisi Yol Notları-1

7 Aralık sabahı Floransa’dan ayrıldık. Bugün hedefimiz Cinque Terre denilen 5 köyü gezebilmek. La Spezia şehrinden köylere çalışan tren seferleri var. Eğer La Spezia’da kalacak olursanız tren ile günü birlik gidip gelmek en mantıklı hareket olacaktır. Biz kendi aracımızla 5 köyü gezip gece kuzeye doğru gitmeyi planladık ancak hava karardığı için son köy Monterosso’ya vaktimiz kalmadı.

İlk durağımız olan Riomaggiore köyü, google’da Cinque Terre diye arattığınızda fotoğrafları ilk çıkan köy ve bölgenin en güneyinde yer alıyor.  Merkezi araç trafiğine kapalı olan köyün içine doğru yaklaştığınızda kapalı otopark var ancak yüksek aracınız var ise maalesef otoparka girme şansınız yok. Biz de köyden yaklaşık 2 km kadar yukarı çıkıp (ana yola doğru) aracımızı park edecek bir yer bulduk. Köye yürüyerek inip çıkmak zorunda kaldık. Sezon dışında köy çok hareketli olmasa da sakinliği ve pastel renkli evleri ile bizim hoşumuza gitti. Bol fotoğraf çekip karışık deniz mahsüllerinden bir külah atıştırmalık da aldıktan sonra Riomaggiore’den ayrıldık.

Cinque Terre - İtalya
Riomaggiore

İkinci köy Manarola‘nın hemen girişinde açık otopark var. Büyük araçlar da rahatlıkla park edebilir. Otoparkın ücretli olduğunu hatırlatalım. Manarola seyir noktasına doğru yürüdüğünüzde köye doğru fotojenik pozlar yakalamanız mümkün. Nessun Dorma restorandan ise manzara doruk noktasına çıkıyor.

Manarola

Üçüncü köy Corniglia’da otopark imkanı diğer köylere göre daha rahat ancak sezonda giderseniz kalabalık olabilir. Tepe üzerine kurulu köye tren ile gelirseniz; tren garından köye, yukarıya doğru 382 basamaklı Lardarina merdivenini çıkmak gerekiyor ya da tren istasyonundan servis otobüsüne binebilirsiniz.

Cinque Terre - İtalya
Corniglia

Dördüncü köy Vernezza‘ya gelmeden 1.5 km önce özel bir park alanı var. Büyük araç da park edebilir.  Köye doğru, yeşilliklerin ve akan su seslerinin arasında yürüyüş yapmak çok keyifli. Ayrıca gün batımına burada denk geldiğimizden de olabilir bu köy gözümüze ayrı güzel geldi.

Vernezza

Hava karardığı için beşinci köy olan Monterosso‘ya girmeden kuzeye doğru devam ettik. Cinque Terre köyleri arası ulaşım, yürüyüş rotaları ve daha detaylı bilgi için linki tıklayarak yazımızı okumanızı tavsiye ederiz. CİNQUE TERRE

İtalya Gezisi Yol Notları-1 Portofino’ya doğru…

Portofino’ya doğru Silenzio  ve Lavagna köyleri de çok keyifli. 2017 yılında Lavagna’da arkadaşımızın yanında kalıp buraları dolaşma imkanı bulmuştuk.

Not-5: Bu arada 2017 yılında motosiklet ile geçtiğimiz Lavagna ile Piacenza arası Santa Stefano d’Aveto üzerinden geçen yol da özellikle motosiklet ile çok keyiflidir. Tavsiye ederiz. (Lavagna-Santa Stefano-Marsaglia-Bobbio-Piacenza) Özellikle Marsaglia ile Bobbio arası enfesti.

Akşam Rapallo şehrinde Camping Miraflores‘de kaldık. Norveç’ten bu yana kullanamadığımız araç üstü çadırı açınca içindekilerin rutubet yapmış olduğunu görmek keyifli olmadı. Ama yedekleri sayesinde geceyi kurtardık 🙂

8 Aralık sabahı Portofino‘ya gittik. Portofino’nun içinde kamyoneti maalesef park edemeyince geri dönüp Paraggi‘de açık otoparka bıraktık. (3 saati 14 Euro) Paraggi’den Portofino içine kadar yürüdüğümüz yol da çok keyifliydi. Şarkılara, şiirlere ilham olmuş Portofino, muhteşem manzarasıyla sizi sizden alacak derecede güzel bir tatil destinasyonu…

İtalya
Portofino

I found my love in Portofino” şarkısının melodisi kullaklarımızda sokaklarını arşınladık. Şansımıza Noel pazar hazırlıkları başlamış ve bir bölümü açılmıştı. İtfaiye gönüllülerinin kurduğu stantta sıcak şarap eşliğinde kestanelerimizi yiyip etrafı izledik. Birkaç saat dolaştıktan sonra Portofino’dan ayrılıp Camogli‘ye uğradık. Burada da otopark sıkıntılı aracı yukarı bırakıp limanın olduğu bölgeye yürümek gerekiyor. Sahilde yine burada yaşayanlar için otopark imkanı var.

İtalyan Rivierası’nın renkli balıkçı kasabası Camogli, komşusu Portofino’nun göz alıcı güzelliğinin gölgesinde kalmış ve Cinque Terre’nin renkli köyleri gibi çok turistik değil ama en az onlar kadar görülmeye değer bulduk.

Camogli – İtalya gezisi yol notları-1

Camogli‘den ayrıldıktan sonra Lucca‘ya gitmek üzere yola çıktık.  Cenova ile La Spezia arası fırsat bulunduğunda detaylıca gezilecek bir bölge. Enfes manzaraları, kafeleri, balık restoranları, yolları, şirin köyleri ve güzel havasıyla inanılmaz keyifli...

2022 Avrupa gezimizin özetini İnstagram sayfamızdaki öne çıkanlara sabitledik. İtalya bölümü için linke tıklayınız… İTALYA-1

Yol notlarının devamını okumak için linkleri tıklayınız. İtalya Yol Notları-2 ve Sicilya

İLAVE: 2023 yılında motosiklet ile uğradığımız Sirmione kasabasını çok turistik olmasına rağmen beğendik. Eğer Garda Gölünün güneyine gidecek olursanız Sirmione kasabasını da gezilecek yerler listenize eklemeyi unutmayın. Dondurmalar kocaman, ona göre sipariş verin 🙂