"Enter"a basıp içeriğe geçin

Tupleo-1
Elvis Country

Rock ‘n’ Roll’un kralı Elvis Presley’in doğduğu topraklara yolculuk: Tupelo

Tupelo, Elvis Presley’in doğum yeri olması ile ismini duyduğumuz küçük bir şehir. Mississippi eyaletinde bulunan şehir Birmingham ile Memphis arasında kalıyor. Her iki şehirden de araba ile yaklaşık 2 saat mesafededir.

Motosiklet  ile Memphis‘e yaptığımız gezimizin dönüş yolunda Elvis’in doğduğu evi görmek için Tupelo şehrine uğradık.

tupelo Elvis
Elvis’in doğduğu ev

Vaktimizin fazla olmaması sebebi ile şehrin içine gitme imkanımız olmadı. Sadece Elvis’in doğduğu evi ziyaret ettik ve Atlanta’ya doğru yolumuza devam ettik.

Tupleo-3
Rock ‘n’ Roll’un kralı Elvis Presley’in doğduğu ev

Elvis’in doğduğu evi ilk hali ile korumuşlar. Evin yanına güzel bir park ve müze yapmışlar. Yaklaşık bir saat kadar kalıyoruz. Hem dinlenmiş oluyoruz hem de Elvis ile ilgili birçok bilgi okuyoruz.

Tupleo-4
Elvis’in evinden

Eğer yakınlarından geçiyorsanız Kral’ın doğduğu evi de görmenizi tavsiye ederiz.

Aslında Elvis Presley’in doğduğu ev ve müzesi haricinde şehirde gezilecek başka alternatifler de var. Bir gece kalıp şehir merkezinde ve eyalet  parklarında keyifli zaman geçirilebilir.

Tupelo Gezilecek Yerler

Elvis Presley Birthplace & Museum: Elvis Presley hayranlarının ilk durağı olmalı.

Tupelo Automobile Museum (Tupelo Otomobil Müzesi): Amerikan ve yabancı klasik-antika  otomobillerin sergilendiği müze otomobil düşkünleri için keyifli olacaktır.

Natchez Trace Parkway: 444 mil (745 km) boyunca,  10.000 yıllık Kuzey Amerika tarihinin izleri  ile Alabama, Mississippi ve Tennessee eyaletlerinin arasında muhteşem manzaralar eşliğinde uzanır. “Kaintucks” tarafından kullanılan yol daha sonra İspanyol kaşifler ve İngiliz askerleri tafından kullanılmış. Günümüzde ise; sadece sürücüler tarafından kullanılan muhteşem manzaralı bir yol olmaktan çok daha fazlasını sunmaktadır.  Ziyaretçilerine kamp, bisiklet, izcilik programları, binicilik, balıkçılık, yürüyüş gibi çeşitli etkinlikler de sunmaktadır. Doğanın içinde kaybolmak isteyenler için mükemmel bir yer. Natchez Trace Parkway ile ilgili yazımızı ekteki linkten okuyabilirsiniz.

Tombigbee State Park: Kamp da yapabileceğiniz Tupelo’nun yaklaşık 10 km güneyinde kalan eyalet parkı doğaseverler için cazip olabilir.

Tupelo Buffalo Park & Zoo: Bufaloların nerede ve nasıl yaşadıklarını görebileceğiniz hayvanat bahçesinde Bizon turuna katılabilirsiniz. Monster Bison otobüs veya açık trolley turu sizi bekliyor.

Sizi fotoğraflar ile başbaşa bırakalım….

Elvis’in evinden
Tupleo-7
Tupleo-8

5 Yorum

1. Halil Yarmaci Halil Yarmaci

James Brown şöyle demiştir; “sadece onun bir hayranı değildim; ben onun kardeşiydim. O, benim iyi olduğumu söyledi; ben, onun iyi olduğunu söyledim. Bu konuda hiç tartışmamız olmadı. Elvis çalışkandı, kendini adadı, ve Tanrı da onu sevdi. En son Graceland’da birlikte iken bir incil şarkısı olan Old Blind Barnabus’ı söyledik. Onu seviyorum ve cennette onu görmeyi umarım. Onun gibi bir başkası olmayacak.” Aynen katılıyorum.

• Ayferonur Ayferonur

Bizde katılıyoruz Halil. Çok yardımsever ve duyarlı bir insanmış….Gezimizin sonunda hayranlığımız bir kat daha arttı.

2. Yazının başlangıcında hemen bir Elvis Presley şarkısı açtığımı itiraf etmeliyim.Gidip görülmeli,üstüne de dinlenmeli 🙂

Kesinlikle Selin Hanım…

3. Osman Osman

Başlık çok doğru olmuş 🙂 Her ne kadar zamane gençliği adını dahi bilmese de. Elvis Presley tam bir fenomen.