2013 New Orleans Gezisi

Panama City Beach, FL (New Orleans gezisinden)

New Orleans’a Motosiklet Gezisi

Yağmurlu geçen yaz günlerinde maalesef motosiklet ile istediğimiz gibi gezememiştik. Yazın son günlerinde bir yerlere gitmek için can atıyorduk  ve bir hafta sonu kuzeye Deals Gap’e gidip  New Jersey’den gelen arkadaşımız ile buluşup hep birlikte Atlanta’ya geri döndük. Önümüzdeki hafta Pazartesi günü tatildi ve 2 gün daha izin alıp kendimize 5 günlük bir fırsat yarattık. Hava maalesef gitmek istediğimiz Blue Ridge Parkway’de yine yağmurlu gösteriyordu. Son güne kadar nereye gideceğimize karar veremedik. Perşembe sabahı hedefimiz New Orleans diyerek iki motosiklet yola çıktık.

1. Gün (29 Ağustos 2013)

1. gun
Atlanta – Panama City Beach arası yol haritamız…

Atlanta’nın sabah yoğun trafiğine takılmamak için erkenden yola çıkıyoruz. Bugünkü hedefimiz Florida’nın “Panama City Beach” şehrine varmak ve otoban yerine hep ara yolları kullanarak yolun tadını çıkarmak. İlk durağımız olan Providence Canyon Eyalet ParkıGeorgia eyalatinde küçük Grand Canyon diye adlandırılıyor. Birçok yürüyüş parkuru var. Hava sıcaklığından dolayı birkaç fotoğraf çekip yola devam ediyoruz. İlkbahar veya sonbahar zamanı parka gelip daha detaylı dolaşmayı planlıyoruz.

Providence Canyon Eyalet Parkı

Akşam üzeri kamp yerine ulaşıyoruz. İlk gün toplam 330 mil (530 km) yol yapmışız.

Fotoğraflara facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz. Panama City beach fotoğraflarımız

2. Gün (30 Ağustos 2013)

2. gun

Sabah kalmak veya yola devam etmek konusunda kararsızlık yaşıyoruz. Sonunda Destin tarafına doğru yola devam etmeye karar veriyoruz. Bu arada Destin bizim favori deniz tatil merkezlerimizden bir tanesi. Müthiş güzel kumsalları, masmavi denizi ile gerçekten Florida sahilleri arasında gidilip görülmeye değer yerlerden biri.

6-0013
HarborWalk Village – Destin

Destin ile ilgili notlarımızı Destin yazımızdan okuyabilirsiniz.

Destin fotoğraflarına facebook sayfamızdan bakabilirsiniz. Destin Fotoğraflarımız

Destin’e gelince öğle yemeğine duruyor ve otel ayarlıyoruz. Aslında kamp yapmak istediğimiz sahil kıyısında eyalet parkı var ancak yer yok. Fort Walton sahilinde otel ayarlıyor ve yolumuza devam ediyoruz. Öğleden sonra denizin tadını çıkartıyoruz.

Fort Walton Beach

Bugün yaklaşık 75 mil (120 km) yol yapmışız.

30 Ağustos Zafer Bayramımız kutlu olsun……

3. Gün (31 Ağustos 2013)

3. gun

Sabah erkenden yola çıkıyoruz. Hedefimiz New Orleans…Elimizden geldiğince sahil yolunu takip ederek yola devam ediyoruz. Yol boyu çok güzel sahillerden geçiyoruz. Hava sıcak ama denizden gelen hava bize rahat yol aldırıyor.

Yolumuzun üzerinde Fort Morgan’dan, Dauphin adasına feribot ile geçiyoruz.

Fort Morgan’dan, Dauphin adasına feribot

Son 50-60 mili otobandan giderek New Orleans’a varıyoruz. Bu bizim ikinci gelişimiz. Otelimizi ayarlıyoruz. Yerleştikten sonra kendimizi dışarı atıyor ve şehri dolaşırken gözümüze kestirdiğimiz bir restoranda akşam yemeğimizi yiyoruz.

Riverwalk Bölgesinden - New Orleans
Riverwalk bölgesinden – New Orleans
Musical Legends Park - New Orleans
Musical Legends Park – New Orleans

Bugün yaklaşık 260 mil (420 km) yol yapmışız.

New Orleans ile ilgili notlarımızı linki tıklayarak okuyabilirsiniz.

Not: Florida eyaletinde kask kullanma zorunluluğu yok.

4. Gün (1 Eylül 2013)

4. gun

Sabah erken kalkıyoruz. Kahvaltı yapıp şehri biraz daha yürüyerek dolaşıyoruz. Otelden çıktıktan sonra şehrin güney tarafına Mississippi nehrinin denize yaklaştığı tarafa doğru gidiyoruz. Bir saat kadar yol alıyoruz ancak görülmeye değer bir şeyler olmadığına karar verip geri dönüşe geçiyoruz. Öğle yemeğini yedikten sonra arkadaşımız ile ayrılıyoruz. Biz Atlanta’ya doğru kuzeye yol alıyoruz.

New Orleans çıkış
Welcome to Mississippi
Alabama’ya doğru yola devam
Welcome to Alabama
Yola devam

Hava kararırken Tuscaloosa şehrine geliyoruz. Yemeğimizi yerken kalacağımız oteli ayarlıyoruz.

Bugün yaklaşık 290 mil (470 km) yol yapmışız.

5. Gün (2 Eylül 2013)

Gezimizin son günü otoban kullanmadan Atlanta’ya kadar gidecek bir güzergah belirliyoruz.

5. gun

Sabah kahvaltıdan sonra yola çıkıyoruz. Önce Tuscaloosa şehrinin içine gidiyoruz. Nehrin kıyısında çok güzel yürüyüş yolları var. Motoru park edip biz de biraz yürüyüş yapıp, fotoğraf çekiyoruz.

Tuscaloosa, Alabama

Şehirden ayrılıp devam ettiğimiz ara yollarda muhteşem doğa eşliğinde ilerliyoruz. Talladega şehrine gelince yanımızdaki haritada Talladega’nınn doğusunda Milli Park ve orman olduğunu görüyoruz. İstikametimizi bu yöne çeviriyoruz. Yaklaşık 2 saat kadar hem Talladega hem de Chehaha eyalet parkında muhteşem bir doğanın içinde gezerek dolaşıyoruz. Yollar ve manzaralar muhteşem.

Talladega

Bu tarafa tekrar gelmeliyiz diyerek yolumuza Atlanta’ya doğru devam ediyoruz.

Akşam hava kararırken evimize varıyoruz. Bugün de yaklaşık 275 mil (442 km) yol yapmışız.

5 günlük gezimiz boyunca 1370 mil (2200 km) yol yaptık.

Yol fotoğraflarının devamına facebook sayfamızdan ulaşabilirsiniz.