Yunanistan Motosiklet Rotaları

Yunanistan En Keyifli Motosiklet Yolları

Yunanistan’daki Keyifli Motosiklet Rotaları

Manzarası ve tatlı virajları ile keyifli sürüşler yapacağınız Yunanistan’daki güzel yolları bu yazımızda paylaşmak istedik. Özellikle motosiklet sürücülerini çok keyif alacakları saatler bekliyor… Yunanistan Motosiklet Rotaları listemizi şimdilik Mora Yarımadası, Kuzey Yunanistan, Evia (Eğriboz Adası), Lefkada Adası ve Atina ile Nafpaktos arası olarak 5  bölümde  detaylandırmaya çalıştık.

Mora Yarımadası Motosiklet Rotaları

Mora Yarımadası’nın deniz ve gökyüzünün birleştiği, ufukta kaybolan kıvrımlı yollarından başlayalım…

Özellikle 74 ve 82 numaralı yollar enfes manzaralar ve virajlar ile macera tutkunlarının hoşuna gidecektir. Hele 74 numaralı yolun Lagkadia civarı hem köyün manzarası hem de yolun enfesliği ile kendisine aşık ettiriyor

Korinth ile Kalamata‘yı bağlayan E65 nolu yol otoban ve ücretlidir. Eğer zaman sorununuz yok ise otoyolun çevresindeki ara yolları kullanmanızı tavsiye ederiz. Hem daha fazla keyif alırsınız hem de çok güzel köylerin, kasabaların içinden geçersiniz.

Favori Yollarımız: Aşağıdaki fotoğraftaki 3, 4, 5 numara ile işaretli yollar favorilerimiz…

Alpler tarzı firkete çıkayım veya ineyim derseniz şimdilik 8 numaralı bölgeyi tavsiye ediyoruz.

Henüz keşfedemediğimiz fazlaca ara yollar da var.

Mora Yarımadası Motosiklet Yolları
Mora Yarımadası Yolları

Yukarıdaki fotoğrafta paylaştığımız yollar ve çevresi ile ilgili detayları aşağıda okuyabilirsiniz.

1. Kato Almiri ile Koliaki Arası (Yukarıdaki haritada 1 numara)

Korinth Kanalından güneye doğru inen 10 Numaralı yol virajları ile epey keyifli. Özellike Epidavros kasabasını geçtikten sonra Koliaki’ye çıkış (çıktıktan sonra iniş) çok güzel. (4 Kasım 2017) Bu bölümdeki yolları gezince daha detaylı bilgi veririz. Epidavros kasabasına inerek deniz kıyısındaki restoran veya kafelerde oturup keyif yapmayı unutmayın. Tarih merakınız varsa; Epidavros kalıntılarına da uğrayabilirsiniz. Epidavros yazımız için Tık Tık…

Korinth ile Epidavros Arası – Yunanistan Motosiklet Yolları
10 Numaralı Yolun Keyifli Virajlarından…

2. Nemea ile Levidi Arası (Haritada 2 numara)

Nemea, Yunanistan’ın şarapları ile ünlü bir bölgesidir. Nemea ile Levidi arasındaki 66 numaralı yol ve civarında bol bol şarap üretim tesisleri ve bağlar yer almaktadır. Bu yola girdiğiniz zaman etrafında birçok “şarap yolu” yazılı tabelalarını göreceksiniz. Her birinden keyif alacağınızı tahmin ediyoruz.

Nemea ile Levidi Arası – Yunanistan Motosiklet Yolları

Levidi kasabasının ise et yemekleri ile ünlü olduğunu duyduk. Sabah olduğu için biz kahvemizi içip yolumuza devam ettik.  Levidi’den de 74 nolu yolu alarak Lagkadia tarafına doğru muazzam manzaralar eşliğinde devam edebilirsiniz.

Nemea – Levidi Arası, 66 Nolu Yoldan…

3. Levidi ile Olympia Arası (Haritada 3 numara)

74 nolu yol nefes kesici diyebiliriz. Özellikle Giros ve Kamenitsa arası virajlar ve manzaralar nefes kesici. Lagkadia Köyü ise ayrı güzel. Lagkadia köyünde ya bir kahve için ya yemek yiyin hatta bir gece kalabilirseniz pişman olmazsınız.

Lagkadia (Lagadia) Köyü

74 numaralı yolu, manzara ve viraj açısından şimdilik Mora Yarımadası’nda ilk sıraya yerleştiriyoruz. Yol asfalt ama yer yer asfalt kalitesinin kötü olduğunu hatırlatalım. Biz 9 Nisan 2018 tarihinde yolu kullandık. İlk Olimpiyatların yaplıdığı antik Olympia şehrini ziyaret edebilir veya Lagkadia’ya yakın müthiş huzurlu, şirin dağ köylerini gezebilirsiniz. Dimitsana, Stemnitsa, Elliniko, Karytaina bu köylerden bazıları. 74 nolu yola yakın Vytina köyünün içi de güzel.

Levidi ile Olympia Arası – 74 nolu yol

4. Sparti ile Kalamata Arası (Haritada 4 numara)

82 nolu yol da Mora Yarımadası’nda hem manzara hem viraj keyfi açısından ilk ikiye girer. Sparti yakınlarındaki Mystras kalesi ve manastırı da manzara açısından ziyaret edilecekler arasında yer alıyor.

Sparti ile Kalamata arası – Yunanistan Motosiklet Yolları

Yol kalitesi biz geçtiğimizde gayet iyiydi. Yolu 8 Nisan 2018 tarihinde kullandık. Yunanistan’da motosiklet turları yapan firmalar bu yolu da listelerine dahil etmişler.

82 Nolu Yoldan… Sparti – Kalamata Arası

5. Kalamata ile Areopoli Arası (Haritada 5 numara)

Deniz kıyısında sürekli deniz seviyesi ile 300 metre aralığında yükselip alçalan yol tam bir görsel ziyafet. Yol üzerinde irili ufaklı kasabalar, köyler, restoranlar, kafeler ve müthiş manzaralar sizi bekliyor. Masmavi deniz manzarasının derinliğinde kaybolmaya hazırlıklı olun. Aman virajlarda sakın fazla dalıp gitmeyin, en iyisi uygun bir yer bulup kenara çekip izleyin. 🙂

Kalamata – Areopoli Arasından…

Areopoli’nin eski taş evlerini dolaşıp, Limeni’de sahilde taze balık ürünleri yedikten sonra Kalamata’ya doğru devam edebilirsiniz. (1 Nisan 2018 tarihinde geçtik.)

Kalamata ile Areopoli arası – Yunanistan Motosiklet Yolları
Limeni Kasabası

6. Githio ile Trinisa Arası (Haritada 6 numara)

Eğer Mora Yarımdası’nın bu bölümüne kadar yolunuz düşerse Githio ile Trinisa arası da motosiklet ile geçmeye değer. Virajlar ve manzara çok keyifli.  Yolculuğunuza masmavi deniz manzarası eşlik edecek. Githio şehrinin içinde kalınabilir, yemek veya kahve içmek için de uğranabilir. Biz geçerken cruise gemisi yanaşmıştı. Şehir içi epeyce hareketliydi. (1 Nisan 2018)

Githio ile Trinisa arası – Yunanistan Motosiklet Yolları

7. Argos ile Tripoli arası (Haritada 7 numara)

Biz Argos tarafından gelip Tripoli’ye doğru 7 numaralı  yolu kullanarak gittik. Denizden ayrılıp batıya doğru döndükten sonra tırmanış, virajlar ve manzara enfes. Bu yol eğer gideceğiniz yer için alternatif ve vaktiniz var ise kullanılabilir.  (31 Mart 2018 tarihinde geçtik.)

Argos ile Tripoli arası – Yunanistan Motosiklet Yolları
Argos – Tripoli Arası, 7 Numaralı Yoldan…

8. Kalavrita ile Vounaki Arası (Haritada 8 numara)

Aronia, Mora Yarımadası’nın kayak merkezlerinden bir tanesi. Bizim geçtiğimiz 15 Nisan 2018 tarihinde hâlâ kar vardı. Buradan Vounaki’ye doğru yaklaşık 1000 metrelik dik bir düşüş var. Sayısız firkete ile iniyorsunuz. Yol zemini yer yer kötü olsa da sürüşü çok keyifli bir yol.

Kalavrita – Vounaki Arasından… Sizce de güzel durmuyor mu?

Ayrıca buraya kadar gelmişken Tsivlos gölünü de görmeden dönmeyin. Tsivlos (Tsivlou) Gölü ile Akrata arası yol da çok güzel, kesinlikle tavsiye ederiz.

Yunanistan Motosiklet Yolları
Akrata ile Kalavrita Arası – Yunanistan Motosiklet Yolları
Tsivlos – Akrata Arası Yol Manzaralarından…

9. Nafplio ile Monemvasia arası

Araba ile geçtiğimiz bu yolu motosiklet ile de geçmek harika olurdu. Deniz kıyısında başlayan yol den,ze sıfır harika virajlar, enfes bir dağ tırmanışı ve keyifli virajlar ile mest ederken yine deniz kıyısında tarihi güzel bir kasabada son buluyor. Monemvasia yazımız için tık tık

Nafplio-Monemvasia Arası Yol
Nafplio ile Monemvasia Arası

Kuzey Yunanistan Motosiklet Rotaları

1. Meteora (Kalabaka) – Metsovo Arası

Hem Meteora hem de Metsovo Yunanistan’ın kuzeyinde görülecek yerlerin başında geliyorlar. Meteora’yı zaten anlatmaya gerek yok, Metsovo da çok sevimli bir kasaba.

Meteora’da Libertad gün batımını izlerken, biz de hepsini izliyoruz. 🙂

Hele bir de aralarındaki 92 numaralı yol var ki tatlı virajları ve nefis manzarası eşliğinde yolculuk yapmak çok keyifli. Go-Pro’nuzu evde unutmayın 🙂

Metsovo ile Meteora Arası
92 Numaralı Yoldan… Sevgili Bora ve Cem ile çok keyifli 2 gün geçirdik. İyi ki Türkiye’den geldiler…

2. Kuzey Ioannina (Zagori)

Her ne kadar bu sefer motosiklet ile gitmesek dahi Yunanistan’ın Zagori bölgesini görülecek yerler listesine eklemek isterseniz diye paylaşmak istedim. Ioannina’nın kuzeyinde yer alan Zagori bölgesi doğası ile kesinlikle mest ediyor. Köyleri, tarihi köprüleri, yürüyüş rotaları, vadileri ile eşsiz manzaralar sunarken dar virajlı yolları motosiklet ile geçmek çok keyifli olacaktır.

Biz 2 günlük bir rota ile bölgenin bir bölümünü gezdik. İlk gün Konitsa köprüsü ile başlayarak Aristi, Vitsa ve Monedentri köyleri, Stone Forest, Vikos Kanyonu gözlem noktasını dolaştık.

Vikos Kanyonu

İkinci gün ise Kokkorou köprüsü ile başlayarak Tsepelovo ve Koukouli köyü, Plakidas köprüsü, Kiri ve Fragkades köyleri ile Tsipiani ve Kamper Aga köprülerini fotoğraflayarak Ioannina’ya geri döndük.

Zagori Yolları…

Bu arada Kastoria ile Ioannina arasındaki Litsisteri üzerinden geçen dağ yolu özellikle motosiklet için enfes virajlar ve manzaralara sahip.

Evia Adası Motosiklet Rotası

Atina’ya otoylu kullanırsanız yaklaşık 1 saat uzaklıkta olan Evia adası ana karaya köprü ile bağlıdır. Adanın bazı bölümlerine arabalı feribotlar ile de ulaşmak mümkün. Gezi planınıza veya zamanınıza göre feribot seceneğini de gidiş veya dönüşte değerlendirebilirsiniz.  Tavsiye edeceğimiz 2 farklı rota var. Önce haritadan genel olarak bir bakalım. Chalkida‘yı başlangıç kabul edersek ilk rotamız adanın güney kısmını, ikinci rotamız ise kuzey kısmını kapsıyor. Maalesef 2021 yılında çıkan yangından ada çok etkilendi. Yangın sonrası görme imkanımız olmadığı için güncel bilgi veremiyoruz.

Evia Island

Bir numaralı rotamız esnasında adanın en yüksek dağı Dirfi’nin yakınlarına kadar tırmanıp daha sonra yükselip alçalarak deniz kıyısını takiben Kymi’ye ulaşıp güneye doğru devam ediyoruz. Adanın güney sahilinde denize sıfır keyifle sürerek başlangıç noktamız olan Chalkida‘ya geri geliyoruz. Yolun özellikle Dirfi dağına yakın tırmanışı daha sonrasında ise Kymi’ye kadar ola kısmı enfes. Kymi ile Milaki arası çok heyecansız kalıyor. Güneydeki sahil yolu da gayet keyifli. Stropones’den, Hilidaou plajına da inebilirsiniz. Yol çok keyifli. Plajda yemek veya kahve molası alıp tura devam edebilirsiniz. Yer yer yol kalitesi kötü olabilir, yolun dar olduğu ve dar firketelerin de olduğunu hatırlatalım. Sonra bize niye bu yola girdik diye kızmayın 🙂

Evia Island ilk rota

Şimdi gelelim ikinci rotamıza. Yine Chalkida’dan çıkıp 77 numaralı yolu takiben Strofilia kasabasına kadar ulaşıyoruz. Yer yer bu bölümde güzel virajlar var. Buradan ister güney ister kuzey tarafdan dönerek turu tamalayabilirsiniz. Biz önce Limni‘ye indik ve kasaba çok hoşumuza gitti. Yemek veya kahve molası verebilirsiniz. Mayıs ayında bir pazar günü gittik. Kasaba çok sakin ve huzurluydu. Limni’den sonra sahili takiben devam ettik. Loutra Edipsou‘ya gelmeden sahilde güzel bir kamp alanı var aklınızda olsun.  Biz kasabada Old House adlı kafe’de mola verdik.  Daha sonra kuzeyden manzaralı kah dağlar arasında kah sahilden devam eden yolu izleyerek turumuzu tamamladık.

Evia Island ikinci rotamız

Lefkada Adası

Lefkada adası, İyonya denizinde ana karaya köprü ile bağlıdır. Nefes kesen koyları, küçük sahil kasabaları ve virajlı yolları ile motosikletçiler için epey keyifli bir rota sunuyor. Biz Parga’dan Atina’ya dönerken adayı turlama fırsatı yakaladık. Daha sonra gelip 3-4 gün kalma planı yaptık. Adayı saat yönünün tersinden döndük.

Lefkada Rotamız

Pefkoulia plajı ve sonrasında Porto Katsiki hedefimiz oldu. Bu arada araba İle gidilemeyen Egkremni plajı ayrıca bizim girmediğimiz Gialos plajı,  Kathisma plajı ve Mylos plajı adanın batı tarafında öne çıkan güzel noktalar.

Pefkoulia plajı

Vasiliki kasabası yemek veya kahve molası için durulabilir. Batı kıyıları sarp olduğu için çok fazla yerleşim olmamış, doğu kıyıları ise yerleşime daha müsait. Lefkada kasabasının da içi kalmak için düşünülüp günü birlik adanın etrafı gezilebilir.

Porto Katsiki Plajı

Atina – Nafpaktos Rotası

Atina ile Nafpaktos arasındaki dağ yollları da içinden geçtiğiniz kasabalar, virajlar, antik tarihi kalınıtlar ve deniz kıyısındaki şirin koyları ile çok keyiflidir.

Atina – Nafpaktos Yol Güzergahı

Arachova ve Delfi çok güzel dağ kasabası olmak ile beraber Delfi antik şehri de görülmeye değer. Delfi’den, Itea şehrine inen virajlar  ve manzara mest edecektir.

Delfi virajları

Itea ise bizim öğlen veya akşam üzeri balık molası verdiğimiz küçük bir liman şehri ancak daha keyifli küçük bir sahil kasabasını tercih edecekseniz hedefiniz Galaxidi sahili olmalı. Glyfada ve Monastiraki kasabaları ise Nafpaktos’tan önceki ufak ve şirin yerleşim yerleri. Özellikle Monastiraki izole deniz kıyısında sevimli bir kasaba. Nafpaktos ise motosiklet ile geçerken öğlen yemeğine durup bir gece kaldığımız ve çok sevdiğimiz bir destinasyon.

DEVAMI GELECEK 🙂 Sizin de ilave etmek istediğiniz rotalar olursa lütfen yorum olarak bırakmayı unutmayın. Sürmekten büyük keyif alırız….