"Enter"a basıp içeriğe geçin

Susten Pass
Susten Pass – Alp Geçitleri

Muhteşem Alp Geçitleri

Kutuplara Yolculuk adını verdiğimiz Alaska‘dan Antarktika‘ya uzanan gezimizin dönüş yolunda Avrupa‘da geçirdiğimiz 2 ay içerisinde Alp Dağlarının güzelliklerini ve yollarını da keşfetmeye çalıştık. Birbirinden muazzam Alp Geçitleri; insanı hem doğasıyla büyülüyor hem de asfaltın kalitesi ve virajların güzelliği ile motosiklet sürüş zevkine zevk katıyor. Hele de Orta ve Güney Amerika’dan sonra yollar ekstra kaliteli geliyor 🙂 .Geçitlerin bulundukları veya yakınlarındaki birbirinden şirin, renkli dağ kasabaları da en az geçitler kadar etkileyiciydi. İtalya’daki bazı geçitleri Alman arkadaşımızla hızlı geçtiğimizden tam hatırlayamasak da dilimiz döndüğünce anlatmaya  ve fotoğraflarla en azından görsel olarak sunmaya çalıştık. Elektronik cihazlarımızın şarjının aynı anda bitmesinden dolayı çekmeyi kaçırdıklarımız da oldu 🙁 .

İtalya Alp Geçitleri

Avusturya’daki Grossglockner geçitinden sonra  Dürrensee Landro gölünü takiben Cortina d’Ampezzo üzerinden Dolomit’lerin eşsiz manzarası ile yolumuza devam ettik.

Landro Lake
Landro Lake – Dürrensee – İtalya (Lago di Landro Dürrensee)

Falzarego Pass’ı geçtikten sonra Arabba şehrinde gece konaklamamızı yaptık. Arabba kasabası kışın kayakseverlerin favori kayak merkezlerinden biri. Kaldığımız otelden liftler gözüküyordu. Kasabadaki oteller, motorcu müşterileri pek tercih etmiyorlarmış ama yaz dönemi olunca motorcular ile dost otel ibaresini ekleme gereği duymuşlar 🙂 .

Arabba Kasabası
Arabba Kasabası – İtalya

Falzarego Pass: Bu geçidi Klaus ile durmadan, hızlıca geçtik.  O yüzden tam olarak hatırlayamasak da çok keyifli ve güzel manzaralı bir geçit diye aklımızda kaldı.

Falzarego Pass
Falzarego Pass (Falzarego Geçidi) – İtalya

Gardena Pass: Arabba kasabasından ayrıldıktan sonra Gardena Pass’ı çıktık. Müthiş manzaralı bir çıkıştı. Devamında ise Sella Ronda Pass’ı geçerek yolumuza devam ettik.

Gardena Geçidi
Gardena Pass (Gardena Geçidi) – İtalya

Mendel Pass (Passo Mendola): Geçtik ama net hatırlayamadığımız için yorum yapmak istemiyoruz. Manzara tabii ki süper, yemyeşil ve harika asfaltta birlikte sürdüğümüz arkadaşımız Klaus’un fotoğrafını paylaşalım…

Mendel Pass
Mendel Pass (Mendel Geçidi) – İtalya

Stelvio Pass: Dar virajları ile yer yer zorlasa dahi müthiş bir geçit. Daha hafif ve asfalt lastikleri ile tekrar gitmeyi istediğimiz geçitlerden bir tanesi. Güneyden gelip geçmenizi tavsiye ederiz. Özellikle hafta sonları trafik çok yoğun oluyormuş, o yüzden hafta içini seçtik. Diğer türlü sürüş yapmak aynı keyfi vermeyebilir. Aman karşıdan gelen büyük araçlara dikkat etmeyi unutmayalım…Stelvio GeçidiStelvio Pass (Stelvio Geçidi) – İtalya

Stelvio Pass’tan sonra Bormio kasabısında geceyi geçirdik. Yine kışın kayak merkezi olarak oldukça popüler bir bölge. İtalya’daki dağ kasabalarının hepsi çok hoşumuza gitti. Renkli çiçeklerle donatılmış balkonlu, bahçeli binaların çoğu B&B olarak işletiliyor biz de onlardan birini seçtik. Gün batımına doğru çıkan iki gökkuşağı günün yorgunluğunu aldığı gibi manzaramızı daha da güzelleştirdi.

Bormio B&B
Bormio’da kaldığımız B&B’ın bahçesinden manzaramız…

Bormio kasabasından Gavia Pass’a devam ettik…

Gavia Pass: Dar virajları ve güzel manzarası ile enfes bir geçitti.

Gavia Pass
Gavia Pass (Gavia Geçidi) – İtalya

İsviçre Alp Geçitleri

Brienz kasabasına yakın Brienz Gölünün yanında bir kamp alanında kalarak günübirlik aşağıdaki geçitleri sürdük. Geçitlerin bir çoğunun etrafında kamp alanı veya otel bulmak mümkün. Bir günde tüm geçitleri sürmek yorucu da olsa çok keyifliydi.

Grimsel Pass: Virajlar, manzaralar ve gölleri ile güzel bir geçit.

Grimsel Pass
Grimsel Pass (Grimsel Geçidi) – İsviçre

Furka Pass: Virajlar rahat, manzaralar çok güzel. Bizim gördüklerimiz arasında; Avrupa’nın en güzel geçitlerinden bir tanesi diyebiliriz.

Furka Pass
Furka Pass (Furka Geçidi) – İsvçre

Gotthard Pass: Burada eski yolu kaçırıp yenisinden iniş yaptık. Eski yolu net görebileceğiniz bir izleme alanı var. Virajları rahat, Alplerin büyüleyici güzelliğinin ortasında keyifli bir geçit.

Gotthard Pass
Gotthard Pass (Gotthard Geçidi) – İsviçre Manzara izleme noktası nasıl da enfes! Kim bu manzaraya karşı piknik yapmak istemez ki 🙂

Nufenen Pass (Passo della Novena) : Virajlar rahat, muhteşem manzaralar eşliğinde eğlenceli  bir sürüş sizi bekliyor.

Nufenen Pass
Nufenen Pass (Nufenen Geçidi) – İsviçre Libertad da bizim gibi güzel manzarayı bulunca izlemeye doyamıyor 🙂

Gletsch Pass: Bu geçiti kullanarak Grimsel Pass’a geri döndük.Susten Pass: 2261 metre yükseklikteki geçit; küçük tünelleri, keskin ama rahat virajları, müthiş doğası ile gözlerinizin bayram edeceği çok keyifli bir sürüş sunuyor. Bizce İsviçre Alplerinde kaçmaması gereken yerlerin başında geliyor.

Susten Pass
Susten Pass (Susten Geçidi) – İsviçre

Brienz gölü ve geçtiğimiz geçitleri aşağıdaki haritada görebilirsiniz.

İsviçre Alp Geçitleri
İsviçre’de geçtiğimiz geçitler, sarı yıldızlı baloncuklar…

Göl manzaralı Aaregg kamp alanında kaldık. Kamp alanı gerçekten çok güzel ve ortak kullanım alanları inanılmaz temizdi, ancak rakamı da ona göreydi :). Gecesine 40 Frank verdik.

Aaregg Kamp
Aaregg Camping – İsviçre (Yandaki küçük kulübe kamp alanına ait değil, kamp alanı doluydu…)

Hemen yakınında 1-2 tane daha kamp alanı var ve fiyatları çok daha uygundu. Önce onlara bakılıp yer yoksa burayı tercih edebilirsiniz. Akşam geç saatte geldiğimizden ilk sorduğumuz yere yerleştik…

Aaregg Camping – Lake Brienz, İsviçre Kamp alanı, böyle nefis Brienz Göl manzarasına sahip…

Avusturya Alp Geçitleri

İsviçre’den ayrıldıktan sonra yolumuzu Avusturya ve Slovenya üzerinden Adriyatik kıyıları olarak belirlemiştik. Avusturya’ya giriş yaptığımızda Arlberg ve Gerloss geçitlerini kullanarak yolumuza devam ettik. Grossglockner geçidini ise Almanya’da motosikleti aldıktan sonra Alman arkadaşımız Klaus ile beraber İtalya’ya inerken geçtik.

Arlberg Pass: Virajlı, döne döne indiğimiz bir geçitti. Buradan fazla fotoğraf çekememişiz. Büyük araç trafiği fena değildi.

Arlberg Pass
Arlberg Pass (Arlberg Geçidi) – Avusturya

Gerloss Pass: Manzaraları güzel keyifli bir geçitti.

Gerlos Pass
Gerlos Pass (Gerlos Geçidi) Avusturya

Grossglockner Pass: Geçit, Tauern Milli Park’ın kalbi ve girişi gündüz ücretli. Temmuz 2017’de 25.5 euro vermişiz. 2500 metre yükseklikteki geçitte; asfalt kalitesi, viraj ve manzaralar müthişti. Geçtiğimiz virajlar genişti.

Grossglockner Pass
Grossglockner Pass (Grossglockner Geçidi) – Avusturya

Motor yüklü, ön ve arkada K60 lastikler ile virajlara çok sert giremesek de sürüş yapmak çok keyifliydi. Spor motorları kıskanmadık dersek yalan olur :). Yükseldikçe sis bastırdığı için görüş de azaldı. Açık bir günde gidecek olursanız; enfes manzaralar eşliğinde çok keyifli bir sürüş olacaktır.

Grossglockner Pass (Grossglockner Geçidi) - Avusturya
Grossglockner Pass (Grossglockner Geçidi) – Avusturya (Yükseldikçe sis kapladı ve görüş iyice düştü…)