Antarktika Turu 5. gün

Ortelius gemisi ile Antarktika turu 5.gün

Antarktika turu 5.gün

Antartika turumuzun 5. sabahına 6.30’da kaptanımızın; geminin etrafında humpback‘lerin olduğu anonsu ile uyanıyoruz. Ayrıca Errera Kanalı’nın ihtişamlı manzarası eşliğinde en  kuzeyindeki Cuverville Adası’na da birazdan yaklaşacağımızı söylüyor. Hava hafif serin olsa da balinaları görme heyecanı ile birçoğumuz güvertede yerimizi alıyoruz.

Sabahın erken saatlerinde çok aktifler, genelde ikili hareket ettiklerini görüyoruz. Gemiye çok yakın yüzen bir iki çifti görsek de istediğimiz gibi fotoğraflama fırsatımız olmuyor. Geminin bütün etrafında olunca hangisini fotoğraflayacağımızı şaşırıyoruz. İzlemek de ayrı keyifli.

Ancak bu kadar yakalayabilyoruz…

Bir taraftan hafif sislerin altında kalmış buzulları da görüyoruz.

Bakalım sislerin altndaki buzullar tam olarak kendilerini ne zaman gösterecek…

Kahvaltı sonrası zodiac botlarla bugün ilk ziyaret edeceğimiz Cuverville Adasına gidiyoruz. Her kara çıkışımızda karada 2-2,5 saat arası zaman geçiriyoruz. Ada, gentoo penguenlerinin en çok yaşadığı yer olma özelliğine sahip. Adaya vardığımızda da bir kısmı gelecek misafirlerini karşılamak üzere kıyıda bekler buluyoruz. Sabahın erken saatleri olduğundan henüz hepsi uyanmamış veya uyananlar da tam kendilerine gelememişler. Her halleri ayrı tatlı 🙂

Cuverville Adası’nda ziyaretçilerini bekleyen meraklı bir grup penguen…

Uyuyanlar, merakla bizi izleyenler, yeni uyanıp bir şeyler yiyip üstüne tuvaletini yapanlar, zıplıya zıplaya gezenler. Manzara muhteşem, penguenler, çeşit çeşit deniz aslanları, balinalar daha ne isteyelim…

Aaaa ne buldum, meraklı olduğumuzu söylemiştik 🙂

Şansımıza bugün hava da bizden yana 🙂 Hafif sisli de olsa rüzgar yok hatta güneş yüzünü gösteriyor. Kano yapmak isteyen arkadaşlar da sonunda isteklerine kavuşuyor. Bir ara suda onları görüyoruz. Biz karadan izlerken bile bu kadar keyif alabilirken diplerinden geçen hayvancıklar karşısında kimbilir onlar nasıl heyecanlanıyordur. Hele de dalanları hiç düşünemiyoruz, buzdağlarının alttan görüntüsünün hayali bile heyecanlı.

Kano yapan grup, eminiz çok keyifli geçiyordur…

Evet, bu gezi kesinlikle bizi daha da etkilemeye başladı. Gördüklerimizi ne birkaç fotoğraf karesinde ne de birkaç video da aktarabiliriz. Hissettiklerimizi ise ifade edecek kelime bulamıyoruz. Muhteşem, inanılmaz, büyüleyeci vs. yetersiz kalıyor. Daha önce yaşamadığımız duyguları hissediyoruz. Dönüşte botla buzdağlarının arasında kısa bir tur atıyoruz. Buz parçacıklarının üstünde farklı cins deniz aslanları yatmış dinleniyor. Etrafımızda penguenler, deniz aslanları yüzüyor. Ne tatlısınız siz!

Biz de ayrı güzeliz…

Sabah erken kahvaltı edildiği için öğle yemeği de erken 12.00-1.00 arası çabucak yemekler yenip soluğu güvertede alıyoruz. Göç eden balinaları izliyoruz.

Kuzeye doğru göç eden balinalardan bir grup…

Saat 15.15’de Anakaranın Neko limanına gidiyoruz. Neko, Belçika Kraliyet Donanmasından De Gerlache liderliğindeki 1897-1899 Antarktika Seferi sırasında keşfedilmiş. Ancak adını 1911-1924 yıllarında faaliyet gösteren Norveç balina avlama gemisi Neko’dan almış. Etrafı buzullar ile çevrili, yine gentoo penguenlerin yaşam alanı olan limandan manzara tarifsiz güzel. Şansımıza güneş açmış ısı 4-5 dereceye kadar çıkıyor. Buradaki penguenler de çok meraklı, 5 metre kuralına uyma şansınız yok her an biri dibinizde bitiyor. Sadece uyuyanları rahatsız etmemek için özen gösteriyoruz.

En az manzara kadar muhteşem değiller mi?

Manzaranın ve geçen balinaların izlenebileceği tepeye çıkıyoruz. Buzlanmadan dolayı bir noktadan sonra daha fazla çıkmamıza izin verilmiyor. Muhteşem manzara karşısında gözlerimiz bayram ediyor. Dedikleri gibi dün gördüklerimiz hiçbir şeymiş esas gezi bugün başlamış. Sanki derin bir rüyanın içindeyiz ve hiç uyanmak istemiyoruz. Büyüleyici rüyaya 3 saat sonra ara vermek zorunda kalıyoruz. Geri dönüşte hepimizin ortak düşüncesi kesinlikle bu tur kaçırılmamalı oluyor.

Neko Limanı – Antarktika

Akşam güvertede düzenlenen barbükü partisini görünce ağzımız açık kalıyor. Açıkcası bu kadarını hayal bile edemezdik. Hava ise bize unutulmaz bir gece geçirmemiz için iyice yumuşayarak eşlik ediyor. Buzulların ortasında akşam yemeği; bunu düşünmeleri ve böyle bir organizasyon  için Ortelius ekibine ne kadar teşekkür etsek azdır. Evet, bugünden sonra iyiki gelmişiz ve bu tura katılmamış olsaydık gezimiz eksik kalırdı diye düşünüyoruz. Başta çok pahalı gelmiş olsa da ödediğiniz her kuruşun karşılığını kesinlikle alıyorsunuz. Sanki bu geziden sonra benzer bir yerden bu kadar etkilenmemiz zor gibi geliyor. Doğa daha ne kadar ihtişamlaşabilir diye düşünsek de her gün yeni bir sürpriz bizi bekliyor.

Geminin güvertesinde de olsa Antarktika’da barbükü partisine katılmak da varmış 🙂

Gemideki ekip zaten başlı başına müthiş bir kadro, herkes her işi yapıyor. Güler yüzlü, gemide olmaktan inanılmaz keyif alıyorlar. Bir kısmı ilk kez 15-20 yıl önce gelip aşık olmuş ve ayrılmamışlar. Açıkcası aşık olunmayacak gibi değil. Soğuyu sevmeyen biz bile yine gelinir diyoruz. Öyle büyüleyici ki farklı dönemlerinde gelip bu büyüleyici dünyayı daha fazla yaşayıp hissetmeli diye düşünüyoruz.

Antarktika’da sıradan bir manzara…

Yemekten sonra geminin doktoru ile sohbet ediyoruz. O da ilk kez katılıyormuş. Bu geziye çıkmayı çok istiyormuş, iş teklifi gelince hayır dememiş. Ücret yerine bedava tur ve kız arkadaşına da indirim alarak iş teklifini kabul etmiş. Günde birkaç saat çalışarak, arada da yardım ederek hayallerini gerçekleştiriyorlar. Bu tarz alternatifler de değerlendirilebilir, eminiz talep çok oluyordur. Yarın yine önemli bir gün olacak ve en önemli kanallardan biri olan Lamerie Kanalı’nı geçeceğiz…

Cuverville Adası fotoğraf albümümüz için linki tıklayınız… Cuverville Adası Fotoğraflarımız

Neko Limanı fotoğraf albümümüz için linki tıklayınız… Neko Limanı Fotoğraflarımız

5.gün gemiden çektiğimiz fotoğraf albümümüz için linki tıklayınız… Gemiden Fotoğraflarımız