Barichara

Barichara - Kolombiya
Barichara – Kolombiya

Huzurun Adı “Barichara”

Kutuplara Yolculuk” adını verdiğimiz gezimizin Kolombiya’daki yeni durağı şirin kasabası Barichara oldu. Barichara hakkında gezgin arkadaşlarımızdan hep güzel bilgiler almıştık. Biz de bu bölgeyi görebilmek amacıyla Medellin’den yönümüzü Kolombiya’nın kuzeydoğusuna doğru çevirip Bucaramanga’ya geldik. Bucaramanga şehrinde çok özel bir şey yok, yol uzun olduğu için ara durak olarak geceyi burada geçirmeye karar verdik.

Öğlene doğru Bucaramanga’dan ayrılıp nefes kesen Chicamocha Kanyonu’nu geçerek San Gil ve sonunda Barichara’ya ulaştık. Kasabaya girdikten sonra yokuş ve taşlı yollar, motosiklet ile kalacak yer aramayı zorlaştırsa da kendimize güzel bir yer ayarladık. Motosikleti park etmek de ayrı bir hikaye oldu. Neyse motoru devirmeden zor da olsa güvenli bir şekilde bıraktık:)

Kasabayı girdiğimiz andan itibaren Onur’un burası bizim köye benziyor demesi neredeyse hiç bitmedi. Özellikle yeşilliği, köyün evleri, çatıları ve çevresi bizdeki köyleri çok andırıyor. Aradaki fark; burası turistik olmuş, dolayısı ile evler daha bakımlı. Yolların çoğunluğu büyük taş ve araları doldurulmuş yani ulaşımı daha rahat. Restoranlar, kafeler, kalacak otel ve hosteller ile dolu. Bizim köylerimizde maalesef dışa göç, tarımın bitirilmesi ile azalan olanaklar yüzünden bu gelişmeler olamıyor. Bu güzelliklerin daha fazlasına sahibiz ancak vizyon sahibi değiliz ve değerlendirip turizme bir şekilde kazandıramıyoruz. Şu an bulunduğumuz yere dünyanın birçok yerinden gezmeye geliyorlar. Biraz tanıtım, doğru yatırım ile ülkemizde de neler yapılabilirdi diye düşünmeden duramıyoruz.

Barichara’nın huzur dolu sokaklarından…

Barichara Gezilecek Yerler

Kasabanın sokaklarında dolaşmak inanılmaz keyifli; evler, işlemeli kapılar, eski kiliseler her köşeden ayrı güzel manzaralar ile bol bol fotoğraf çektiriyor. Çok fazla da el işçiliği ile yapılan ürünler ve nasıl yapıldıkları ile ilgili atölyeler mevcut. Ayrıca kasabada inanılmaz bir sakinlik ve huzur var. Kasabanın anlamının yerlilerin dilinde “dinlenmek için iyi bir yer” anlamına geldiğini öğrendiğimizde bizi şaşırtmadı tam da adına yakışır bir kasaba… Turistlerin çoğu günübirlik San Gil veya çevresinden geliyormuş. Ama çok rahat birkaç günü burada dinlenerek geçirebilirsiniz.

Renkli kapılar ve pencereler…

Kasaba küçük olduğu için yürüyerek çok rahat dolaşılıyor ama tuk-tuk’lar da en popüler ulaşım aracı 🙂 İlk gün meydanını, kiliseleri gezip  Miradores dedikleri manzara izleme noktasından Suarez nehrini ve kanyonunun güzelliğini izledik. İlk günün sonunda acaba bir gece daha kalsak mı diye düşünmeye başladık. Sabah uyandığımızda evet bu şirin kasabaya bir gün daha ayırmaya karar vermiştik.

İkinci gün sabah Capilla de Jesús Resucitado kilisesinin arkasındaki mezarlığı ziyaret ettik. Taşlara oyulmuş her biri sanat eseri gibi duran mezar taşları mezarlıkta olduğunuzu hissettirmiyor. Bahçesi ile ilgilenen görevlinin ağzındaki purosu ve ritmik Latin müziği eşliğinde severek işini yapıyor olması hemen dikkatimizi çekti.

20161205_095048
Kasabanın mezarlığı

Santa Barbara kilisesinin arkasında Las Artes park var ve içinde güzel heykellerin olduğunu kaldığımız hosteldeki gezgin bir bayan söylemişti. Mezarlık ziyaretinden sonra buraya gittik ama pazartesi günleri kapalıymış.

San Barbara kilisesi

Öğleden sonra ise Camino Real parkurunu yürüdük. Doğanın içindeki patika yolda kuş sesleri eşliğinde rengarenk kelebekleri izleyerek 5km’lik parkurun nasıl geçtiğini anlamadık bile. Parkur için tavsiye edilen süre 1 saat 45 dk.

Camino Real parkurundan...
Camino Real parkurundan…

Noel yaklaştığı için meydan ve evlerin hepsi süslenmiş, her yer ışıl ışıl. Akşam renklerin arasında dolaşıyorsunuz. Belediye binası, bankalar çalışmak için bile çekici duruyor. Meydandaki ışıklı çam ağacının altındaki hediyeler dikkatimizi çekiyor. Çocuklar için konulmuş oyuncaklar, birkaç paket var. Büyük olasılıkla noele kadar daha çok hediye konulacaktır. Bizde böyle bir uygulama olsa acaba konulan hediyeler ağacın altında kalır mı diye düşünmeden edemiyoruz. Güvenin olduğu, saflığın bozulmadığı her yer hoşumuza gidiyor…

Çocuklar için Noel hediyeleri birikiyor...
Çocuklar için Noel hediyeleri birikiyor…

Barichara’da Nerede Kaldık?

Tinto Hostel’de 2 gece kaldık. Banyolu iki kişilik odası 100.000 COP. Hostel, kasabanın meydanına 2 blok uzaklıkta. Hostel gayet güzel, mandalina, papaya ağaçları arasında güzel manzaralı terası, dinlenme yerleri, hamakları, serinlemek isteyene ufak havuzu ile tavsiye ederiz.

Mandalina ağaçları arasında tatlı esen rüzgar ve kuş sesleri eşliğinde hem kahvemizi yudumluyor hem de aşağıdaki manzarayı izleyerek bu notları yazıyoruz. Sabah horoz sesleriyle uyandık ama gün boyu da sustukları söylenemez 🙂

Tinto Hostel, Barichara

Barichara Yeme-İçme

Kolombiya’daki birçok yer gibi burada da et en popüler yiyecek. Bu bölgenin özelliği hayvancılıkta keçi daha çok ön plana çıkmış. O yüzden keçi sütü daha yaygın, üretim yerlerine de denk geliniyor. Pastane ürünleri ve kafeler de çok fazla. Pazar günü restoranların birçoğu kapalıydı ama pazartesi gündüz açıklardı. Bazı restoranlar saat 17.00’dan sonra açılıyor. İlk akşam pazar günü olduğundan mı bilmiyoruz pek alternatif bulamadık.

Templo la Inmaculada y San Lorenzo

Meydandaki kilisenin (Templo la Inmaculada y San Lorenzo) yanındaki otele ait Al Fogalar restoranda yedik ve genel olarak ana yemeklerinden mennun kalmadık. Empanadaları lezzetliydi. Rakamları ise biraz yüksek. Bir ana yemek, bir aperatif ve iki içecek bahşiş dahil 50.000 pezo.

Meydandaki Panaderia Central kafenin pastane ürünlerini ve kahvesini beğendik. Hem de rakamları oldukça uygun.

Sevdiğimiz pastane...
Sevdiğimiz pastane Panaderia Central…

İkinci gün hostelin mutfağı düzgün olduğu için kendimiz bir şeyler alıp yapmaya karar verdik. 15.000 pezoluk market alışverişi ile 3 öğün yemek yedik şaka gibi 🙂 Hem de ağız tadımıza uygun…

Barichara fotoğraf albümümüz için linki tıklayınız… Fotoğraflarımız