2014 Memphis Gezisi

graceland
Graceland, Memphis

Mayıs ayının 3. haftasında bir günlük “Memorial Day” tatili öncesindeki bir hafta ile birleştirerek 10 günlük Kanada turu yapmayı planlamıştık. Ancak planlarımızı, Soma’da yaşanan felaketin üzüntüsüne kuzeyde havanın da sürekli yağmur göstermesi üzerine vazgeçtik. Bir gün daha izin alıp 4 gün nereye gidebiliriz diye düşünürken özellikle deniz kıyısında aradığımız kamp yerlerinin dolu olması üzerine daha önce gitmediğimiz Memphis‘e karar verdik.

Biraz araştırma sonrası şehrin yaklaşık 30 dakika kadar kuzeyinde Meeman-Shelby State Park’da kamp yeri ayarladık. Elvis’in evini görecek olmak, B&B Kings’in barında Blues dinlemenin iştahı, Elvis, U2, Def Leppard, Johnny Cash, B&B Kings ve birçok müzisyenin kayıt yaptığı Sun Stüdyo‘sunu görmek üzere heyecanla hazırlıklarımıza başladık.

1.Gün (Atlanta’dan Memphis’e)

Atl-Memphis
Atlanta – Memphis Yolumuz

Sabah hızlı bir kahvaltı ardından 9 gibi yola çıkıyoruz. Yaklaşık 2 saat sonra Birmingham’da kahve molası veriyoruz. Alabama eyaletine girdikten sonra saat dilimi değişiyor. Bir saat geri alınıyor ve giderken avantajlı oluyoruz. Kahve molası ve benzin aldıkta sonra 2 saatten biraz daha fazla gidiyoruz. Yol yapım çalışması hızımızı kesiyor hem de sıcaktan etkilenmeye başlıyoruz. Benzin, su ve yiyecek molası verdikten sonra yolumuza devam ediyoruz.

Atlanta-Memphis
Memphis”e doğru yolda olmak

Moladan yaklaşık 2 saat sonra Memphis‘e şehrin güneyinden giriyoruz. Hem trafik hem de çevre inanılmaz kötü. Keşke go-pro ile çekim yapsaydık diyoruz ama go-pro’yu takmamıştım ve herhangi bir yerde durup dikkatleri üzerimize çekmek istemediğimiz için yola devam ediyoruz. (Bir gün sonra akşam kahve içerken bu geçtiğimiz bölgenin tehlikeli ve gidilmemesi gereken yerlerden biri olduğunu öğreniyoruz.)

Saat 5’e doğru kamp yerine ulaşıyoruz. Kaydımızı yaptırıp yerimizi buluyor ve çadırımızı kuruyoruz.

memphis kamp
Kamp Alanından

Akşam yemeğini kampa yakın General Store’da yiyoruz. Mekanın sahibi, Türk olduğumuzu öğrenince bizimle yakından ilgileniyor. Kamp için bazı ihtiyaçlarımızı alıp parka geri dönüyoruz.

memphis kamp store
Kamp girişinden

2. Gün (Memphis)

Sabah erken kalkıyoruz. Kampta kahvaltımızı yapıp Elvis’in evi Graceland’e gidiyoruz. Motosiklet ile otoparka yanaşınca 10 dolarlık ücreti almıyorlar ve park edebileceğimiz yeri gösteriyorlar. Ne güzel…

graceland-2
Graceland

Graceland ile ilgili detayları Memphis yazımızdan okuyabilirsiniz.

Graceland’dan çıktığımızda hava iyice ısınmıştı. Sun Stüdyoları’na vardığımızda ise hava iyice yakıyor ve acayip bunaltıcı hale gelmiş durumda. Stüdyo’nun girişinde kafeterya var ancak içerisi dolu, oturacak  yer yok. En yakın müsait tur için en az 2 saat sonraya yer var denince turdan vazgeçip stüdyoda biraz takıldıktan sonra şehrin içine Beale sokağına gidiyoruz.

Sun Studyosu
Sun Stüdyoları

Motosikleti  kapalı otoparka bırakıp Beale sokağı’na gidiyoruz. Henüz sokak dolu değil. Biraz dolaşıp Martin Luther King’in vurulduğu Lorraine Oteline gidiyoruz. Oteli, Ulusal İnsan Hakları Müzesi yapmışlar. Müzeye girip kapanana kadar kalıyoruz. Müze ile ilgili detayları Memphis yazımızda okuyabilirsiniz. Böyle bir insanın bu şekilde vurulması, vurulduğu yeri, silahı, ateşin açıldığı yeri görmek inanın ki çok ama çok üzücü. Atlanta’da mezarını, müzesini ve evini ziyaret ettiğimiz için müzede ırkçılık ile ilgili sergilenen bölümler bizi yine hüzünlendiriyor ve insanoğlunun en acımasız varlık olduğu düşüncesi bizi sarsıyor.

Martin Luther King

Müzeden çıktıktan sonra Mississipi Nehri’nin üzerinde gösteri uçaklarını görüyoruz. Merak ediyor ve nehre doğru gidiyoruz. Bir bakıyoruz şehrin yarısı nehir kıyısında gösteri izliyor. Bizde uzun süre izliyor ve çekimler yapıyoruz. Videoları hem facebook hesabımızda hem de web sitemizin videolarımız bölümünden izleyebilirsiniz.

memphis ucak
Memphis Uçak Gösterisi

Karnımız acıkmaya başlayınca Beale Sokağına yöneliyoruz. B&B Kings’e gidiyoruz ama yemek için en az bir buçuk saat bekleme olunca vazgeçiyor ve Hard Rock Cafe’ye geçiyoruz.

memphis hard rock
Memphis Hard Rock Cafe

Gecemiz maceralı geçiyor. Bol bol farklı mekanlarda Rock ve Blues dinliyoruz.

memphis beale
Memphis Beale Sokağı

3. Gün (Memphis)

Sabah kahvaltımızı yaptıktan sonra otelden aldığımız broşürleri inceliyoruz. Şehir içinde veya dışında başka neler yapabiliriz diye bakıyoruz. Arkansas’da motosiklet ile yapılabilecek 19 ayrı güzergah olduğunu gösteren broşürde Mississippi nehrinin yanından kuzeye doğru giden bir yol olduğunu görüyoruz. Memphis şehri Tennessee ile Arkansas eyaletlerinin sınırında ve iki eyalet şehir içindeki 2 köprü ile bağlı. Hazırlanıp yola çıkıyoruz.

Arkansas
Arkansas’a Hoşgeldiniz…

Arkansas tarafına geçtikten sonra hava kararmaya başlıyor. Yağmura yakalanmayalım diye düşünüp şehre geri dönüyoruz. Doğru karar vermişiz çünkü 2 saat boyunca şiddetli yağmur yağıyor. Akşam saat 9’a kadar Beale sokağında takılıp farklı mekanlarda müzik dinliyoruz.

4. Gün (Memphis’den Atlanta’ya dönüş)

Bugün Atlanta’ya dönüşe geçiyoruz. Her zamanki gibi tatil çok çabuk bitti. Sabah çadırı topluyoruz. İki yanımıza da gelen WV minibüslerin sahipleri ile sohbet ediyoruz. Minibüsün içinde 4 kişi kalabiliyor. Küçük buzdolabı, 40 litrelik su deposu, küçük bir lavabosu ile uzun yolculuklar için çok cazip duruyor. Bu minibüsler artık üretilmiyormuş.

Memphis-Atlanta

Yolda ilk hedefimiz Elvis’in doğduğu şehre uğrayıp evini ziyaret etmek. Hava iyice ısınıyor yolda bir de benim kulunç ağrım tutuyor ama yine de keyfimizi hiç bozmuyoruz. Elvis’in doğduğu Tupelo şehrine ulaşıyor ve evini rahatça buluyoruz. Evini ilk olduğu hali ile korumuşlar. Evin yanına güzel bir park ve müze yapmışlar. Yaklaşık bir saat kadar kalıyoruz. Hem dinlenmiş oluyoruz hem de Elvis ile ilgili birçok bilgi okuyoruz.

tupelo Elvis
Elvis’in doğduğu ev – Tupelo

Yolda tekrar Birmingham şehrinde kahve molası veriyoruz. Atlanta’ya doğru yağmur var.

Birmingham starbucks
Kahve molası, Birmingham

Biraz daha oyalanıp yola çıkıyoruz. Atlanta’ya yaklaşırken yerler ıslak ama biz ıslanmadan akşam saat 9:00 gibi eve varıyoruz.

4 gün ve 1000 mil (1600 km) yaptığımız Memphis gezimiz yeni bir yer görmenin ve gezmenin verdiği heyecanla gayet eğlenceli ve öğretici geçti.

Daha fazla detayı Memphis yazımızdan okuyabilirsiniz.