IMG_5289Kenai Fjords National Park

Gezimize heyecan dolu bir motto olsun diye koyduğumuz “Kutuplara Yolculuğun” bizi en çok heyecanlandıran kısımlarından biri de balinaları seyredebilmek ve buzullara dokunabilmekti. Bugün bu hayali gerçekleştirebilmenin verdiği tarifisiz mutluluğu yaşadık. Zaman zaman zor da olsa hayal ettiklerimize ulaşabilmenin verdiği huzur ile de bu satırları yazıp heyecanımızı sizlerle paylaşıyoruz. Belgesel  tadında geçirdiğimiz günün, bir kamera filmine veya fotoğrafına sığdırılabilmesi maalesef imkansız…

Gezimiz sabah 8:30 da Seward kasabasından başlıyor. Kenai Fjords Tours firmasının 9 saat sürecek Nortwestern turuna katılıyoruz. Aynı masada Florida’dan Robert ve Anchorage’de yaşayan Rick ile beraberiz. Rick, bu turu her yıl en az 3 kez yapıyormuş ve bu bölgedeki en iyi turun olduğunu söylüyor. Görebileceğimiz balinalar, orkalar, kuşlar ve buzullar hakkında tam bir bilgi deposu.

Liman çıkışında 3-4 tane su samuru ile karşılaşıyoruz. Keyifle suyun üzerinde yatıp dinleniyorlar. Bizim yakınlaşmamızdan da hiç rahatsız olmuyorlar. Fotoğraflamamız için kaptan yavaşlıyor ve yolumuza devam ediyoruz. Hava hafif kapalı ama çok soğuk değil. Kaptanımız bu tür havada doğal yaşamı daha fazla görebileceğimizi söylüyor. Hava güneşli olursa birçok canlının gölge yerlerde saklanacağını anlatıyor. Hadi bakalım umarız kaptanımızın tecrübeleri doğru çıkar diyoruz sabah saatlerinde ve akşam dönerken kaptanımızın tecrübesinin ne kadar iyi olduğunu bilmenin mutluluğunu yaşıyoruz…

Bald Eagle

Mesafemiz biraz uzak olsa da ABD’nin simgesi olan bir “Bald Eagle” kartalının bir salmonu yakalayıp kıyıya indiğini görüyoruz. Keşke şöyle telefoto bir lens olsaydı da çok daha net fotoğraflayabilseydik diye içimizden geçiriyoruz. Ancak elimizdeki 18-135 lens bile motosiklet ile uzun bir yolculukta fazla geliyor. Daha sonra bir yunus türü olan Dall’s Porpoise görüyoruz ama tekne ile beraber gitmiyorlar. Fotoğraflamaya çalışıyoruz ama istediğimiz gibi olmuyor. Birkaç kez Orka’lara denk geliyoruz. Su üzerinden atlarlar mı diye bekliyoruz ama atlayıp bize fotoğraflama şansı vermiyorlar.

Orkalar

Yol boyunca ayrıca birçok farklı kuş türlerini görüyoruz. Buradaki kuş türlerinin çoğu denizin hemen üzerinde uçuyorlar çünkü kemikleri ağırmış. Bazen o kadar yakın uçuyorlardı ki bize denizin üzerinde yürüyürlarmış gibi geldi 🙂 Kemiklerinin ağır olması ise balık avlamak için denize dalarken işlerine yarıyormuş. 75 metreye kadar dalabilen kuş türleri var.

Yolda ufak tefek adaların yanından geçiyoruz. Buradaki kuşları daha net görebilelim diye kaptanımız  elinden geldiğince kayaların arasına yanaşıyor. Bazı adaların dik yamaçlarından ise şelaleler akıyor ki izlerken doyamıyorsunuz.

Kenai Fjords National Park

Yavaş yavaş buzulların olduğu bölgeye yanaşıyoruz. Buzullara yanaştıkça dışarısı buz gibi oluyor… Ancak o kadar ihtişamlı duruyorlar ki içiniz manzaraya bakarken ısınıyor, soğuğu unutuyorsunuz. Buzulların okyanus suları ile dolmasına terminoloji olarak “Fjord” diyorlar. Buzullara yanaştıkça denizin rengi turkuaza dönüyor… Ve bu da müthiş bir görsellik sunuyor.

Turun hedefi olan Northwestern buzuluna yaklaşırken kaptanımız 1940’lı yıllarda üzerinde gittiğimiz bölümün buzul olduğunu hatırlatıyor. Northwestern buzulu son 70 yılda 16 km kadar geri çekilmiş. Dünyadaki en hızlı geri çekilen buzullardan bir tanesiymiş.

Northwestern Buzulu

Bu arada Alaska’da 25.000 civarı buzul olduğunu söylüyor. Northwestern buzulundan ara ara parçalar kopuyor ve gürültüyle suya düşüyorlar. Buzulun sol tarafındaki dik yamaçtan şelale akıyor. Soğuğu unutuyoruz, çevremizi hayran bir şekilde izliyoruz. Denizden buzul parçalarını çıkarıyorlar. Çıkan parçalara dokunuyoruz. Ufak tefek görünen parçalar bile o kadar ağır ki; buzul kristalleri sıkıştıkça ağırlaşıyorlarmış. Bir de buzulun üzerinde yürüyebilme hayali kurmaya başladık. Umarız Güney Amerika’da bu hayalimizi de gerçekleştirebiliriz. Yarım saatten fazla buzulun yanında kaldıktan sonra tekrar yola çıkıyoruz. Buzul arkamızda kalıyor. Buzula bakarken yine hayaller kuruyoruz. Gezideyken başka gezilerin hayalleri mi desek 🙂

Hala balina görmedik ama kaptanımız çok umutlu. Öğleden sonra birkaç yerde Humpback balinalar ile karşılaşıyoruz. Kuyruk gösteriyorlar ama atlamıyorlar. Su püskürttüklerini görüyoruz. Aslında püskürttükleri su değil, içlerindeki nemi püskürtüyorlarmış. Akşam üzerine doğru bir balinaya yaklaşıyoruz. Suyun üzerinde sanki oyun oynuyor. Yüzgeçlerini suya vurarak gösteri yapıyor. Daha sonra ise beklediğimiz an geliyor. En az 10 kez dalıyor ve suyun üzerine sıçrıyor. Her yanaşan tekneye resmen şov yapıyor.

Humpback

Teknenin üzerinde fotoğraflamak ve video çekmek için sanki herkes birbiri ile yarışıyor. İnsanlar birbirini itiyor. Bizim için bu anı yaşamak, tadını çıkarıp anılarımızın arasına katmak bile yeter. Ama bir ara kalabalıktan fırsat bulup hem fotoğraf hem de video çekebiliyoruz. Kaptan şimdiye kadar hiç bu kadar dalıp atlayan balina görmediğini söylüyor. Şanslı günümüzdeyiz, teknede herkesin yüzü gülüyor. Uyuyanlar artık uyumuyor, deniz tutanlar bile heyecandan deniz tutmasını unutmuş.

Kenai Fjords National Park

Biz de bu geziden balina ve buzulları görme hayalimizi gerçekleştirmenin huzuru ile sıcak kahvemizi içerek dönüyoruz.

Daha fazla Kenai Fjords National Park fotoğrafı için tık tık

Tur yaklaşık olarak kişi başı 200 dolar. Sabah ve öğlen çok hafif yiyecek veriyorlar. Kahve 1 dolar.

Tüm gezmek isteyenlere ilham olması dileğiyle 🙂

Bugün cesaret edemediğin için yapamadığın şeyleri, yarın zamanın olmadığı için yapamayabilirsin. (Paulo Coelho)