Seul Gezi Notları

Seul Kulesi'nden gece manzarası...
Seul – Güney Kore

Saraylar Şehri: SEUL

Seul, Asya ülkelerinde ilk gördüğümüz şehir olması ve hayatımızdaki en uzun uçuş deneyimimizi yaşamamızdan dolayı gezilerimizin arasında ayrı bir yeri vardır. Kore Havayolları ile New Yorkdan 14 saatlik uçuş ile Seul’a geldik. İlk defa denediğimiz Kore Havayollarının gerek servsinden gerekse personelinin ilgisinden çok mennun kaldık. Keyifli bir uçuşun ardından T.C. pasaportlılardan vize istemeyen bir ülkeye gelmenin rahatlığı ile pasaport işlemlerimizi yaptırıp, 24 günlük Uzak Doğu seyahatimizin ilk durağına başlamış olduk.

Dünyanın bu tarafına ilk kez gelmenin verdiği bir heyecan var. Aslında yaz döneminin Uzak Doğu seyahati planlamak için iyi bir dönem olmadığını bile bile zaman sorunundan seyahatimizi ertelemek istemedik. Böyle olunca da seyahatimize şiddetli bir yağmur ile başladık ama yine de her şartta planımızdan ödün vermemeye kararlıydık.

Ağustos 2011 Döviz Kuru : $1= 1030 Won

İlk dikkatimizi çekenler

İnsanlar çok yardımsever, saygılılar, genelde göz temasından kaçınıyorlar. Saygılı olmalarına rağmen nedense kuyruklarda bizdeki gibi kaynak yapmayı seviyorlar ve çaktırmadan araya giriyorlar. Sokaklarda ara sıra ağır kanalizasyon kokusu oluyor, özellikle yağmurlardan sonra daha da ağırlaşıyor. Akşamları genelde bütün dolaştığımız yerler çok kalabalık ve güvenliydi. (Yaz olduğu için mi bilemiyoruz). Birçok yer gece 11’e kadar açık. Bankalar saat 4’e kadar açık.

Seul Kulesinden şehir manzarası...
Namsan parkından şehir manzarası…

Döviz büroları gözden kaçabiliyor. Turizm Bilgi merkezlerinden döviz büroları için tarif sorabilirsiniz. Metro ağı geniş ve gayet güvenli. Alkol tüketimi çok fazla, gece bol bol sarhoş görüyorsunuz. Biraz sapıtanlar da olmuyor değil. Kafe zincirleri çok geniş. Gezilecek hemen hemen her yer akşam daha hareketli ve göze güzel geliyor. Çekinik gibi dursalar da bol bol fotoğraf çektirmek istiyenler oluyor. Benzemesek de bazıları Amerikalı olduğumuzu düşündü, Türküz dediğimizde daha çok ilgilendiler.

Gyeongbokgung Sarayı - Seul, Güney Kore
Gyeongbokgung Sarayı – Seul, Güney Kore

Seul Ulaşım

Metro ile ulaşım hem kolay hem de güvenli. Metro hatları renkler ve numaralar ile belirtilmiş olduğu için yön ve yol bulmak kolay. Dikkat etmeniz gereken tek husus; metroların bazılarında 14-15 kadar giriş ve çıkış var. Hangi çıkışın nereye gideceği metro içinde tablolarda yazıyor. Eğer çıktığınız yerden geri dönecekseniz, çıkış numaranızı unutmayın. Sorun olsa da görevliler inanılmaz derecede yardımcı oluyor, rahatlıkla yardım isteyebilirsiniz.

Biz metro kartı satın aldık. 3000 won depozit veriliyor (500 won geri ödeniyor dense de alamama olasılığınız yüksek). Metro kart ile normalden biraz daha ucuza seyahat ediyorsunuz ayrıca metrolarda bilet kuyruğuna girmediğiniz için zaman kazanıyorsunuz. Uzun sure kalanlar için kesinlikle çok avantajlı.

Taksiler 2400 won ile açılıyor. Bir kez taksiyi kullandık, yaklaşık 5-6 dakikalık yola 2600 won ödedik.

Jongno-gu Bölgesinden – Seul

Incheon Havaalanı: Pasaport işlemlerinin olduğu bölüm çok kalabalıktı, ayrıca girmiş olduğumuz sırayı gümrük polislerine göre doğru bir şekilde düzenlemedikleri için epey bekledik. Gümrük işlemlerinin çok hızlı olduğunu okumuştuk ama şansımıza uzun sürdü. Geliş bölümünün olduğu katta kafeler, restoranlar, döviz bürosu ve turist bilgi danışma var. Uçağımız çok erken indiği için bir çok kafeterya ve restoran kapalıydı. Caffe Pasuca’da kahve içip yanımızdakiler ile kahvaltımızı yaptık. Bir kahve 3800 won. Servisleri çok ağır.

Havaalanında bir miktar para bozdurduk. 1 dolara karşılık 1031 won aldık. Havalanından KAL otobüsleri ile şehir içine gidebilirsiniz. Kişi başı 15000 won. Yaklaşık 1 saat sürüyor. Havaalanından, Seul merkez istasyonuna hızlı tren var. 05:00-24:00 arası çalışıyor.

Gimpo Havaalanı: Şehre metro ile kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Metro transit kart ile 1200 won tutuyor. Biz Pekin’e Gimpo havaalanından gittik. Pasaport işlemleri ve güvenlik kontrolu hızlı ve sorunsuz idi. Havaalanında öğlen yemeğimizi Café de Specialtea’s de yedik.

Gimpo Havaalanı: - Seul, Güney Kore
Gimpo Havaalanı: – Seul, Güney Kore

Seul Gezilecek Yerler

İnsa-dong Bölgesi: Bizim otelimize yürüyerek 10 dakika mesafedeydi. Beyoğlu tarzı trafiğe yarı kapalı bir cadde. Kafeteryalar, restoranlar, hediyelik alışveriş mağazaları var. Akşam üzeri iyice canlanıyor, saat gece 11’den sonra sakinleşiyor. Metro ile giderseniz 3 numaralı hattı alıp Anguk istasyonunda ineceksiniz.

Cheongdam Bölgesi: Lüks mağaza, restoranlar, kafeteryalar, barlar ve gece eğlencesinin yanında iş merkezlerinin de fazlaca olduğu bir bölge. Cheongdam istasyonunda ineceksiniz (metro 7 numaralı hat). Yanlış hatırlamıyorsak istasyondan çıktıktan sonra epey yürüdük.

Samcheong-dong Bölgesi: Biz bu bölgeyi çok beğendik. Kafeteryaları, restoranları, ufak tefek butikleri ile en canlı bölgelerinden biridir. Konum olarak Gyeongbokgung Sarayı ile Changdeokgung Sarayı arasında kalıyor. Metro ile 3 numaralı hattı kullanabilirsiniz. İstasyon olarak Anguk ile Gyeongbokgung arasında kalıyor.

Samcheong-dong Bölgesi - Seul, Güney Kore
Samcheong-dong Bölgesi – Seul, Güney Kore

Myeong-dong Bölgesi: Trafiğe kapalı bir cadde. Bizim İstiklal caddesinin kısası diyebiliriz. Kafeler, restoranlar, alışveriş merkezleri, mağazalar, hediyelik eşya satanlar, sokakta yiyecek satanlar ile dolu çok canlı bir cadde. (Metro 4 numaralı hat Myeong-dong istasyonu)

Myeong-dong Bölgesi - Seul, Güney Kore
Myeong-dong Bölgesi – Seul, Güney Kore

Itaewon Bölgesi: Bu bölgede Amerikan üssü varmış. Bu yüzden çok fazla batı tarzı kafeterya, bar ve restoranlar var. Hediyelik eşya dükkanları, çeşitli mağazalar bulabilirsiniz. Akşam daha kalabalık oluyormuş. Biz gündüz gittik, akşam da gidip görmeyi düşünmedik. Dolaşırken Türk kebapçısına rastladık ve öğle yemeğimizi ‘Mr. Kebap’ da yedik. Hem çalışan arkadaşlarla hem de mekanın sahibi ile biraz sohbet ettikten sonra yolumuza devam ettik. (Metro 6 numaralı hatItaewon istasyonu)

Itaewon Bölgesinden - Seul, Güney Kore
Itaewon Bölgesinden – Seul, Güney Kore

Gyeongbokgung Sarayı: Giriş 3000 won ve İngilizce rehber ile dolaşabiliyorsunuz. İngilizce tur saatlerine önceden bakıp giderseniz saray gezisini daha verimli yapabilirsiniz. Saray gerçekten çok etkileyici, fakat saray 1592-1598 Japon istilası esnasında maalesef yıkılıp, yakılmış. 1868 yılında saray tekrar inşa edilmiş ancak 1910 Japon istilasında sarayın büyük bölümü yine yıkılmış. Yanlış hatırlamıyorsak sadece kütüphane sağlam kalmış. Birçok yapı restorasyondan geçerek şu anki konumuna getirilmiş. Her saat başı olan nöbet değişimi yağmur sebebiyle yapılamadı ve maalesef göremedik. Nöbetçileri ise renkli kıyafetlerı ile her daim görebiliyorsunuz. (Metro 3 numaralı hat Gyeongbokgung istasyonu)

Gyeongbokgung Sarayı - Seul
Gyeongbokgung Sarayı – Seul
Gyeongbokgung Sarayı

Changdeokgung Sarayı ve Gizli Bahçe: Sarayın girişi 3000 won, gizli bahçenim girişi ise 5000 won. Her ikisininde gezilmesini kesinlikle tavsiye ediyoruz. Saat 10:30 da Saray için İngilizce tur var ve devamında saat 11:30’da Gizli Bahçe için tura katılabilirsiniz. Sarayın neredeyse tümü 1910 – 1945 Japon istilası esnasında yakılmış. Kore hükümeti orjinaline bağlı kalarak tekrar inşa etmiş. Bazı binalar, 2002 Dünya Futbol şampiyonası döneminde tekrar boyanmış. (Metro 3 numaralı hatAnguk istasyonu)

Changdeokgung Sarayı ve Gizli Bahçe

Seul Kulesi: Kulenin olduğu Namsan parkına çıkış için farklı yollar var ancak biz teleferik ile çıkmayı tercih ettik. Teleferik gidiş-geliş 7500 won ve kuleye çıkış kişi başı 9000 won. Hafta sonu olursa 12.000 won. En son teleferik gece saat 11:00’da. Kule biletini Namsan Parkına çıktıktan sonra alıyorsunuz. Kuleye akşam üzeri çıkmanızı tavsiye ederiz. Hem gündüzünü, hem gün batımını, hem de gecesini görebilirsiniz.

Kuleden, Seul manzarası gerçekten çok güzel. Yukarıda camların arkasında olduğunuz için çok güzel fotoğraflar çekilemiyor. Kuleye çıkmadan önce aşağıda fotoğrafınızı çekiyorlar. Almak isterseniz yukarıda 1 büyük ve 1 küçük fotoğrafı 12.000 won’a satıyorlar. Hafta içi gittiğimiz halde çok kalabalıktı. Kuleden ve teleferikten inişte çok sıra oluyor. Myeong-dong istasyonundan yürüyerek Namsan parkına çıkan teleferiğin olduğu yere gidebilirsiniz. (Metro 4 numaralı hatMyeong-dong istasyonu)

Seul Kulesi
Seul Kulesi'nden gece manzarası...
Seul Kulesi’nden gece manzarası…

National Museum Of Korea: Müzeye giriş ücretsiz ve müze Pazartesi günleri kapalı. Müze hakkında detaylı bilgi almak isterseniz İngilizce ‘PDA’ 3000 won’a kiralayabilirsiniz. Müze 3 kattan oluşuyor. En az 3-4 saat harcanabilecek bir müze. Özellikle tarih ve arkeolojiye meraklılar için uğranması gereken bir müze olduğunu düşünüyoruz. (Metro 4 numaralı hatİchon istasyonu)

National Museum Of Korea - Seul
National Museum Of Korea – Seul

Noryangjin Balık Marketi: Büyük bir deniz ürünleri marketi. Alt katta canlı ve cansız her türlü balık, deniz ürünü satılıyor. Alt kattan aldığınızı üst kattaki restoranlara götürüp pişittirebiliyorsunuz. Biz büyük bir heves ile taze balığımızı yeriz diye düşünerek gittik ancak marketi gördükten sonra düşüncemizden vazgeçtik. Markette herhangi bir sorun yok da balıkları nasıl öldürdüklerini görünce bütün iştahımız ve hevesimiz kaçtı. (Metro 1 veya 9 numaralı hat Noryangjin istasyonu) Metrodan inince balık marketine doğru levhalar var, sorunca da gösteriyorlar.

Noryangjin Balık Marketinden...
Noryangjin Balık Marketinden…

Namdaemun Marketi: Myeong-dong bölgesinden yürüyerek ulaşabilirsiniz. Bize İstanbul’daki Salı pazarını hatta Mahmutpaşa’yı hatırlattı. Pazarlık yapmayı unutmayın. (Metro 4 numaralı hatHoehyeon istasyonu)

Namdaemun Marketinden...
Seul Namdaemun Marketinden…

Sınır gezisi: Biz fırsat bulup gidemedik. Otellerden turlar düzenleniyor. DMZ (Demilitarızed Zone) turları olarak bakabilirsiniz.

Han Nehir Turu: Hava şansımıza çok iyi olmadığı için biz nehir gezisi yapamadık.

Seul yeme-içme üzerine, gittiğimiz restoran ve kafeler

Seul’de açıkcası adam gibi bir yerde oturup yemek yiyemedik. Zamanımız kısıtlı olduğu için otelde kahvaltımızı yaptıktan sonra hemen yollara düşüyorduk. Nerede yemek yiyebiliriz diye fazla araştırmadan bildiğimiz kafe zincirlerini ve yanımızdaki atıştırmalıklarla idare ettik. Sokak satıcıları her yerde var, Samcheong-dong ve Cheongdam bölgeleri yemek bakımından ideal. Özellikle Samcheong-dong bölgesini çok beğendik, fakat Seul’den ayrılmadan bir gün önce restoran-kafelerin olduğu bu bölgeyi bulabildik.

Starbucks: Hemen hemen her yerde var. Çay, kahve 3600 won. Sandviç ve atıştırmalık alternatifleri fazlaydı.

Mr. Kebap: Itaewon Bölgesi’ndeki Türk kebapçısının döneri lezzetliydi. Kendilerine buradan tekrar teşekkür ediyoruz.
2 ekmek arası döner ve 2 içecek 15.000 won.

Mr. Kebap - Seul
Mr. Kebap – Seul

Café de Specialtea’s: Yeri Gimpo Havaalanında. Yemek ve kahve menüsü 11.500 won ve yemek ile kahve gayet lezzetliydi. Su 2500 won, Soda 4000 won, pastalar 5000 won.

Kore biraları : Cass marka biralarını denedik. İçimi rahat güzel bir bira.

Kaldığımız Doulus hotel hakkındaki düşüncelerimiz:

Gecesi kahvaltı ve vergi dahil iki kişi 105 dolar ödedik.

Kötü tarafları : Odalar gerçekten çok küçük biz ufak tefek olduğumuz halde 2 tane sırt çantası ile odada dönecek yer bulamadık. Banyosu biraz eskiydi.

İyi tarafları : Personeli çok ilgili ve saygılı. Sabah kahvaltıları gayet doyurucu ve güzeldi. Otelin yeri biraz ters gibi dursa da hem güvenli hem de otobüs ve metroya çok yakın. Incheon havalanından 6002 nolu otobüs otelin yakınındaki durağa geliyor. Gimpo havaalanından da metro ile rahatlıkla ulaşım sağlanabilir.

SEUL fotoğraf albümümüz için linki tıklayınız. Fotoğraflarımız

Ayfer & Onur Öznar

Seul için Tavsiyeler

• Havalanından turizm bilgi bürosundan çok detaylı Kore, Seul tanıtım kitapçıkları ve Seul metro haritası temin edebilirsiniz.
  • Gittiğiniz döneme göre yağmurluk götürmenizde fayda var.
  • Gündüz sarayları gezin akşam ise gezilecek görülecek diğer yerleri dolaşın.
  • Gittiğiniz döneme göre yanınızda sivrisinek kovucunuz ve ısırık sonrası için krem bulunsun.