Çin’de Tren Yolculuğu

Pekin Batı Tren İstasyonu - Çin'de Tren Yolculuğu
Pekin Batı Tren İstasyonu – Çin’de Tren Yolculuğu

Çin’de Tren Yolculuğu Maceramız

Çin’de yapmış olduğumuz iki tren yolculuğu ile ilgili aklımızda kalanlar umarız daha sonra Çin’de tren yolculuğu yapacaklara yardımcı olur.

Pekin’den Xi’an şehrine ve Xi’an şehrinden Şangay’a tren yolculuğu yaptık.

Şangay’dan Hong Kong’a da trenle gitmeyi planlamıştık ama yer olmadığı için biletimizi alamadık ve seyahatimizde ufak bir değişiklik yapmak zorunda kaldık. Galiba Şangay-Hong Kong hattının biletleri daha önceden satışa çıkıyor. Trende tanıştığımız İtalyan çift de Xi’an-Şangay biletini yer olmadığı için alamamış. Onlar da tatil planlarında son dakika değişiklik yapmışlar. Eğer kısıtlı süre içinde seyahat ediyorsanız mutlaka biletinizi önceden ayarlamanızı tavsiye ederiz.

Tren biletlerimizi “chinatripadvisor.com” aracılığı ile aldık. İncelediğimiz diğer birçok acenteye göre en az işlem komisyon ücretini alıyor. Eğer vakit konusunda sorununuz yoksa kendiniz bileti alabilir ve aracı ücreti ödemezsiniz. Her iki yolculuğun da biletleri 10 gün önce satışa çıkıyor. Acente biletleri aldıktan sonra kaldığımız otele teslim etti.

Pekin Batı Tren İstasyonu - Çin'de Tren Yolculuğu
Pekin Batı Tren İstasyonu – Çin’de Tren Yolculuğu

Pekin – Xi’an trenimiz Pekin’in Batı tren istasyonundan kalktı. Tren istasyonu büyük ve çok kalabalık. Çantalarınıza ve değerli eşyalarınıza dikkat etmenizi tavsiye ederiz. Panolarda hangi trenin hangi numaralı perondan kalkacağı yazıyor.

Batı Tren İstasyonu - Çin'de Tren Yolculuğu
Batı Tren İstasyonu – Çin’de Tren Yolculuğu

Biz de hangi numaradan kalkacağına bakıyor ve o numaranın salonuna ilerliyoruz. Trenin kalkışına yaklaşık yarım saat kala trene biniyoruz. Bu arada ihtiyacı olanlar için tren istasyonunda bavulları bırakmak için emanet dolapları var. Trende restoran var ancak yemek sipariş etmezseniz sadece içecek sipariş edemiyorsunuz. Vagonlara bira dahil olmak üzere yiyecek ve içecek servisi var. Akşam odaları dolaşıp sabah için kahve siparişi alıyorlar ve kahve 10 Yuan. Trene binmeden önce istasyondan yiyecek ve içecek alabilirsiniz.

Biz biletlerimizi “soft sleeper” denilen bölümden aldık. Kompartmanlar 4 kişilik. Şansımıza 2 İsviçre’li gezgin ile kompartmanımızı paylaştık. Xi’an’dan sonra onlar Tibet’e devam edecekler. Yan kompartmanda kalan İtalyan çift ile tanışıyoruz. Birkaç saat sohbet ediyoruz. İtalyan arkadaşlarımız kompartmanlarını Çinli 2 kişi ile paylaşıyor. Durumdan maalesef çok memnun değiller. Sabah kalktığımızda onları çok yorgun görüyoruz. Bizim olduğumuz vagon yabancı turist ağırlıklı olduğu için koku sorunu yok ayrıca tuvaletler nispeten kullanılabiliyor.

Sabah Xi’an’a varmadan odamıza akşamdan ısmarladığımız kahvelerimiz geliyor. Yanımızdaki yiyecekler ile kahvaltımızı yapıyoruz. Kompartmanda bavulları koymak için üst tarafta bölme var ancak bu bölme çok büyük değil. Tahminimiz 2 büyük bavul ancak sığar. Sırt çantamızı ayağımızın altına aldık, bavulumuzu da masanın altına sıkıştırdık. Aksam saat 10 gibi kompartmanların kapıları kapatılıyor. İsterseniz içeriden kilitliyebiliyorsunuz.

Soft Sleeper Vagonu - Çin'de Tren Yolculuğu
Soft Sleeper Vagonu – Çin’de Tren Yolculuğu

Xi’an tren istasyonunda çantalarımızı bavul emanete bırakıp Terracotta askerlerini görmeye gidiyoruz.

Xi'an Tren İstasyonu - Çin'de Tren Yolculuğu
Xi’an Tren İstasyonu – Çin’de Tren Yolculuğu

Xi’an – Şangay yolculuğu için Xi’an tren istasyonuna vardığımızda istasyon binasına girişin inanılmaz kalabalık ve karışık olduğunu görüyoruz. Çantalarımızı emanetten alıp sıraya giriyoruz ancak zaman ilerliyor ve biz hâlâ yerimizde duruyoruz. Trenin kalkışı için zamanımız daralıyor ve bir türlü ilerleyip güvenliği geçemiyoruz. Eşimle gördüğümüz bir boşluğa inanılmaz bir itişme içinde resmen tekme tokat dalıyoruz. İnanılmaz bir mücadele var. Başka türlü geçme şansımız yok. Tren kalkmadan perona yetişiyoruz. Tren kalkmadan 45 dakika önce istasyona geldiğimiz halde ancak trene yetiştik. Xi’an tren istasyonu için tavsiyemiz en azından 1 saat önce güvenliğe girmeyi düşünerek istasyona gidin.

Aslında Çin’de nerede olursanız olun kalabalığı hep göz önünde tutmak gerekiyor. Ayrıca insanların pek de nazik olmadıklarını da unutmamak gerekiyor. Kompartmanımızı Çinli bir anne–oğul ve Çinli bir bey ile paylaşıyoruz. Vagonda hemen hemen herkes Çinli. Tren saat 17:12’de kalkıyor ve yolculuğumuz 14 saat sürecek.. Tren kalktıktan bir süre sonra birçok kişi yanında getirdiği yemekleri çıkarıp yemeğe başlıyor. Vagonda hafiften bizim çok alışık olmadığımız bir koku yayılıyor.  1– 2 saat içinde tuvaletler maalesef kullanılamaz hale geliyor. Durumdan ne kadar memnun olmasak da seyahat notlarımızı alıyoruz, önümüzdeki günlerin planlarını gözden geçiriyoruz.

Çinli bey uzun süre yurt dışında yaşamış ve Çin-Türkiye üzerine uzun sohbetler ediyoruz. Trende dolaşırken “hard sleeper” denilen vagonları da gördük. Bu vagonların kompartmanları 6 kişilik ve üç katlı ranzalarda kalınıyor. Kompartmanlar maalesef hücre gibi küçücük. İnsanlar rahatsız olmasın diye fotoğraf çekmedik, zaten tek yabancı olduğumuzdan üzerimize yeterince dikkat çekmiştik.

Restorana gidiyoruz bira ısmarlıyoruz ancak yemek ısmarlamadık diye restoranda oturarak bira içemeyeceğimizi azarlar şekilde söylüyorlar. Temizlik anlamında içimiz rahat etmiyor, yemek ısmarlamıyoruz ve kalkıp kompartmanımıza dönüyoruz. Şangay’a yaklaşık 2 saat rötar ile geliyoruz ve bizi bardaktan boşanırcasına yağan yağmur karşılıyor.

Çin’de tren yolculuğu sırasında yanınıza mutlaka tuvalet kağıdı ve sabun almayı unutmayın. Yanınıza yiyecek ve içecek alabilirsiniz.

Yataklı trenlerde soft sleeper, hard sleeper ve deluxe olmak üzere 3 ayrı kompartman var. Bizim bindiğimiz trenlerde deluxe sınıfı yoktu.
Yatakların baş ucundaki TV ekranları maalesef her iki seyahatimizde de çalışmıyordu.

Çin’de tren yolculuğu yapmayı planlayanlara daha detaylı bilgi için www.seat61.com/China web sayfasını incelemenizi tavsiye ederiz.

Facebook sayfamızdaki fotoğraf albümlerimize   Linki  tıklayarak ulaşabilirsiniz…

Ayfer & Onur Öznar

8 Yorum

1. Kübra Voyager Kübra Voyager

Vagonda yolculuk yapmak çok zevkli bir deneyim olmalı şu an orada yolculuk yapmayı istedim:) Ancak Çin’e karşı aç kalma korkumdan dolayı önyargım var, sanırım en fazla bir hafta dayanabilirim orada:)

• Ayferonur Ayferonur

Yiyecek konusu göreceli, biraz gittiğiniz bölgeye bağlı olsa gerek. Pekin ve Şangay’da sorun yaşamadık. Fransız kafeleri, Starbucks, fast-food zincirleri çok yaygın, alışveriş merkezlerinin içindeki restoranlar fena değil. Biz de başta yiyecek konusunda (özellikle okuduğumuz yazılardan sonra) ön yarglıydık ama tahmin ettiğimiz gibi sıkıntı yaşamadık 🙂

2. Osman Osman

Tren istasyonları büyük ve kalabalık demişsiniz ama ben de bir video izlemiştim aynı zamanda trenlerin içleri de çok kalabalık aşırı denecek kadar 🙂

• Ayferonur Ayferonur

Genel olarak toplu taşıma araçları ve istasyonları neredeyse günün her saati kalabalık 🙂

3. Yazılarınızda en çok sevdiğim nokta,olumsuz özelliklerini de söylemeniz.Böylece seyahat ederken dikkat etmemiz gereken şeyleri tekrardan hatırlamış oluyoruz.Tren seyahati gözümü korkutmadı değil,ama seyahat tutkunu her insanın katlandığı şeyler olmuyor değil 🙂

Selin Hanım, kesinlikle size katılıyoruz. Seyahat tutkunu olunca yerine göre bazı olumsuzlukları görmemek gerekiyor 🙂 Geride hepsi güzel anılar olarak kalıyor.

4. Halil Yarmaci Halil Yarmaci

Bundan 3 yıl önce bende Çinde bulundum. Tren ile seyahat etme şansım olmadı maalesef. Ancak yazınız gerçekten tam bir gezgin bilgi deposu. Teşekkürler…

• Ayferonur Ayferonur

Halil Bey biz de 2011 yılı Ağustos ayında Çin’deydik. Çin’de yaptığımız her iki tren yolculuğumuz da çok güzel bir deneyim oldu. Bir daha gidecek olursanız umarız deneyimlerimizin faydasını görürsünüz 🙂