Huntsville Gezisi

20150712_152222
Yoldan bir kesit

Hiç aklımızda yokken bir gece kaldığımız Huntsville’de, unutulmayacak anılarımızın arasına birini daha katacağımızı şehre vardığımız sırada bilmiyorduk. Alabama eyaleti, birbirinden güzel eyalet parklarına ev sahipliği yapmakta ve birkaçını görme fırsatımız olmuş bazılarını da daha sonra gideriz diye listemize almıştık. Alabama’daki eyalet parkları gezimizde hafta sonu için belirlediğimiz iki park vardı. Bucks Pocket State Park‘ın doğasının çok güzel olduğunu diğerinde de ziyaret edilecek bir mağara olduğuna dair not almıştık. Her zamanki gibi yolda başka güzel yerler görünce şuraya da bakalım burada da fotoğraf çekelim takipçilerimizle hemen paylaşım yapalım derken ikinci durağımız olan Cathedral Caverns State Park’ta düzenlenen son mağara turunu kaçırmışız. Buradaki kamp alanını beğenmeyince Huntsville’e yakın bir eyalet parkına gidip bakalım, beğenirsek orada kamp yaparız diye düşündük. Böylece Huntsville şehrini kısa da olsa görme fırsatını yakalayacaktık.

Şehrin downtown diye geçen merkezinin en hareketli bölgesi neredeyse birkaç caddeden ibaret ve her şey burada. Önce aç olan karnımızı doyurmak istedik. Bir iki turladıktan sonra oldukça kalabalık olan ve fena puan almamış pizzacıda karar kıldık. Karnımızı doyurduktan sonra etrafta biraz daha dolaşırken bir yerlerden müzik sesi kulaklarımıza gelmeye başladı ve o tarafa doğru yöneldik. Müzik sesi Big Spring Park‘ın olduğu alandan geliyordu. Parkta herkes portatif sandalyelerinde veya çimlere yayılmış sahnedeki grubu dinliyordu. Parkın bir tarafında da yiyecek-içecek satan arabalar vardı. Park tatlı su kaynağının etrafına kurulmuş. Bu tatlı su kaynağının çıktığı bölgeye 1800’lü yılların başında  göçmenler gelip yerleşmeye başlamışlar. Biraz parkta takıldıktan sonra geri dönüşe geçmeye karar verdik.

20150711_182434
Big Spring Park

Kamp alanına dönerken hem mesajlarımıza bakalım hem de telefonlarımızı şarj edelim diye kahve molası verdik. Bu esnada Ayfer’in Work and Travel gezi sayfasında yazıştığı Murat kardeşimizin mesajını gördük. Yazışmalarımızda Huntsville şehrinde bir otelde çalıştığını öğrendik ve Pazar sabahı uğramak üzere anlaştık. Bu küçük şehirde WAT programı ile gelen öğrencilere denk geleceğimizi kırk yıl düşünsek aklımızın ucundan bile geçmezdi. Bu bölgeyi nasıl seçtiklerini açıkcası çok merak etmiştik.

20150711_183607
Huntsville Merkez

Pazar sabahı Murat için uğradığımızda iki kardeşimizin daha Work and Travel ile geldiğini aynı otelin farklı binasında çalıştıklarını  da tesadüf eseri öğrendik. Murat ile 15 dakika kadar görüştükten sonra onu işinden daha fazla alıkoymamak için yanından ayrıldık. Halil ve Önder’in çalıştığı binaya geçtik ve 20 dakika kadar cesur, güler yüzlü kardeşlerimiz ile de sohbet ettik. Biraz dertlerini dinledik,  fikirler verdik. Elbette bazı zorlukları var ve eminiz bize de sıkıntılarından çok bahsetmediler; ama umarız burada yaşadıkları ve edindikleri tecrübeler iyi bir deneyim olur. Biz onları gördüğümüze nasıl sevindiysek biliyoruz ki onlar da bizi gördüklerine hem sevindiler hem de şaşırdılar. Yöneticileri ile tanıştık ve telefon numaramızı bırakarak yanlarından ayrıldık.

2015-07-13-10.01.51
Önder ve Halil ile WAT üzerine

Umarız ileride yollarımız yine kesişir ve sadece anılarımızda güzel bir hikâye olarak kalmazlar. Hayat yolculuklarında hepsine başarılar diliyoruz. Bu bölgeyi nasıl mı bulmuşlar? Tabii ki onlar bulmamış, yer seçmede sonlara kalınca ellerinde başka alternatif kalmamış ve neresi olduğunu bilmeden gelmişler. Açıkcası gelince şok etkisi yapmış, bu küçük şehirde filmlerdeki Amerika’yı görme şansınız tabii ki yok. WAT programına Türkiye’den inanılmaz talepler artmış ve adını bile duymadığımız şehirlerde öğrenci kardeşlerimizin olduğunu duymak bizi bile şaşırtıyor.

Huntsville şehri küçük olunca görülecek, yapılacaklar da kısıtlı ama doğaseverler için keyifli bir bölge. Etrafındaki parklar ve aktiviteler için zaman ayırmaya değer.

U.S. Space and Rocket Center şehirdeki en önemli aktivitelerin başında geliyor özellikle çocuklu aileler ve daha önce böyle bir deneyimi olmayanlar için daha da keyifli olabilir. Kennedy Space Center’ı gezdiğimiz için ayrıca buraya zaman ayırmadık, zaten zamanımız kısıtlıydı. Daha detaylı bilgi için www.rocketcenter.com

Botanik Bahçesi ve birkaç müze hariç şehirde görülecek pek bir şey yok. Uzay Merkezine yakın Bridge Street Town Center alışveriş mağazalarının ve restoranların olduğu şirin bir yer. İçinde gondolla gezinti yapılabiliyor, çocuklar için ise atlı karınca var.

20150712_140832
Bridge Street Town Center

Burada öğle yemeğimizi yedikten sonra Atlanta’ya Guntersville Gölünü takip ederek dönüşe geçtik. Guntersville gölü Alabama’nın en büyük gölü ve yol boyunca inanılmaz güzel manzaralar sunuyor.

20150711_133434
Guntersville Gölü

Gölün her iki tarafından pararlel inen yollar (79, 227 ve 67 nolu yollar) gerçekten çok keyifli. Göl kenarında çadır kamp alanlarını görünce burada da kamp yapmaya gelmeliyiz diye düşünmeden edemedik.

20150712_152220
Guntersville Gölüne doğru

Eh, eyalet parkı da varmış ilk fırsatta Lake Guntersville State Park’a kamp yapmaya da geliriz.

Guntsville-Huntsville
Guntersville Gölü – Huntsville ve çevresi

Huntsville Yeme-İçme

Şehir merkezinde çok fazla alternatif yok ve hepsi birbirine yakın.

Sam & Greg’s Pizzeria Huntsville : Kalabalık ve fena puan almamış olduğu için denemeye karar verdik ve doğru seçim yapmışız. Pizzası gayet lezzetliydi, lokal biraları da var.  Ayrıca Madison bölgesinde de bir şubeleri varmış.

Lime Fresh Mexican Grill: Bridgre Street Town Center açık alışveriş alanının içinde bulunan Meksika restoranında öğle yemeğimizi yedik ve mennun kaldık. Balıklı tacoları lezzetliydi.

Huntsville Nerede Kalınır

Şehir içinde özellikle Uzay merkezi civarında çok fazla kalınacak otel alternatifi var. Uzay merkezi civarında ayrıca Bridge Street Town Center geniş yiyecek ve alışveriş seçenekleri sunduğundan otelde kalmayı düşünenler için bu bölge de kalmak tercih edilebilir. Biz şehir merkezine çok yakın olan Monte Sano Eyalet parkında kamp yaptık.

Monte Sano State Park: Eyalet parkının elektrikli kamp bölümünde kaldık. Tüm günü 30 dereceyi aşkın bir havada motosiklet üzerinde geçirince eyalet parkının 20 derece civarı havası inanılmaz rahatlatıcı geldi. Kamp yeri gayet düzenli, kalabalık ama sakindi. Gecesi yaklaşık vergi dahil 29 dolar ödedik. Kamp alanının girişinde kayıt işlemlerinizi yaptırdığınız yerde küçük bir market var ama fazla bir şey yok ve erken kapanıyor. Parkta botanik bahçesi, uzun hiking ve bisiklet parkurları, otel ve dağ evleri de var. Sonbaharda eminiz manzarası harika oluyordur.

Hunstville  ve çevresi, fotoğraf albümümüz için linki tıklayabilirsiniz. Huntsville Gezisi Fotoğraflarımız

Work and Travel ile ilgili yazımızı okumak isterseniz tık tık

Lake Guntersville – Scottsboro, Alabama videomuzu HD izleyebilirsiniz.