Kategori: AVRUPA

Trans Pireneler

Trans Pireneler (Trans Pyrenees) – Haç Yolu

Akdeniz’den başlayarak Atlantik’de sona eren 800 km’lik müthiş bir deneyim.

Özellikle bisikletçiler için öne çıkan rota motosiklet tutkunları için de çok davetkar.

Fransa ile İspanya arasında, dağ yollarında konumlanmış köylerin güzelliğine, doğanın eşsizliğine doyacağınız bitmesini istemeyeceğiniz bir deneyim olacak.

Parga

Parga, Yeşilin Maviyle Buluşması

Parga; şahane koyları, masmavi tertemiz denizi, plajları, kalesi, tavernaları, dar ve keyifli sokakları ile Yunanistan’daki en favori yerlerimizden birisidir. Bir türlü yazısına başlayamadığımız Parga’ya 2023 Eylül ayında geldiğimizde aynı keyfi alınca daha fazla geciktirmeyelim dedik 🙂

İskandinavya Yol Notları-2

İskandinavya Yol Notları devam

Tekrar İSVEÇ

İsveç’e girişte herhangi bir kontrol yoktu. Yolun bu bölümlerinde yağmur ve yüksek yerlerde kar vardı. İsveç’e girerken kullandığımız yol E14 ve sonrasında kuzeye doğru E45 nolu takiben devam ettik. Yolumuzun üzerindeki Lit kasabasında Lits Camping’de kaldık. Türkiye’den geliyoruz diye bahsettiğimizde kamp sahibinin küçük kabin fiyatına daha büyük bir kabin vermesine çok müteşekkür olduk. Gece saat 11 civarı ilk kuzey ışıkları deneyimimizi yaşadık. Ağaçların arasında kaldığımız için tecrübesizliğimize geldi. Daha iyi gözlem yapabileceğimiz bir alana gidebilseydik çok daha iyi izleyebilirdik.

İskandinavya Yol Notları-1

KUZEY IŞIKLARINA YOLCULUK

Kuzey ışıklarını görmek amacıyla çıktığımız yolculuğumuzun ikinci haftasında girdiğimiz İskandinavya eşsiz doğasıyla bize birçok ilkleri yaşatacak heyecan dolu bir maceranın başlangıcı oldu. Müthiş doğası, yardımsever insanları, refah düzeyi yüksek hayat standartları, temiz ve düzenli yaşam alanları, kışa doğru alışması biraz zor olan az gün ışığı, kar fırtınaları, içinize işleyen ısıran soğuğu ve muhteşem kuzey ışıkları eşliğinde unutulmayacak anılar biriktirdiğimiz bir serüvendi. Bu mevsimde gördüklerimiz bizi o kadar çok etkiledi ki ilk fırsatta bu coğrafyaya yazın da gelip gezmenin hayallerine kapıldık… Bizde bu kadar etki bırakan coğrafyayı inanın daha da uzun yazabilirdik ama çok uzatmamaya çalışarak iki bölüme ayırdık. İskandinavya Yol Notları-1 yazımızdan sonra İskandinavya Yol Notları-2 yazımıza da göz atmayı unutmayın 🙂

Sicilya

Sicilya - İtalya

İtalya Yol Notları Sicilya Bölümü

Doğası, tarihi, sıcacık insanları, lezzetli mutfağı ve kültürü ile sımsıcak sizi saracak olan Sicilya için “Sicilya’yı görmeden İtalya’yı anlamak mümkün değildir” diyen Goethe‘ye katılmamak elde değil.

Sicilya, deniz tatili için harika destinasyonlardan biri olsa da dört mevsim gezilebilebilir. Özellikle Noel ve Yeni Yıl kutlamalarının çok eğlenceli olduğunu öğrenince biz de rotamıza ekledik ve  18 Aralık sabahı erkenden yola çıktık.

İtalya Yol Notları-2

İtalya Gezisi Yol Notları Bölüm-2

İtalya yol notlarının ikinci bölümü Lucca’dan başlayarak Siena, Toskana, Roma, Pompei ve Amalfi kıyılarından sonra Sicilya’ya geçişe kadar olan bölgeyi kapsıyor. Bölüm-1 için linki tıklayınız. İtalya Yol Notları-1

9 Aralık gününü Lucca‘da geçirdik. Dün gece yoğun yağmur ile ulaştığımız şehirde bugün de yağmur devam etti. Yağmura rağmen bu güzel Orta Çağ şehrini gezmek çok keyifliydi.

İtalya Yol Notları-1

İtalya Gezisi Yol Notları Bölüm-1

Avrupa gezimizin son 30 gününe İtalya planı yaparak devam ettik. Motosiklet ile 2017 yılında gördüğümüz bölgeleri pas geçerek Verona-Venedik, Floransa ve çevresi, Cinque Terre köyleri ve Portofino, Roma, Amalfi, Sicilya ve Bari çevresi olarak kendimize rota çizdik. Yazımızın uzun ve sıkıcı olmaması için İtalya Gezisi Yol Notları-1 , İtalya Gezisi Yol Notları-2 ve Sicilya diye böldük.

Cinque Terre

Riomaggiore

Cinque Terre’nin Renkli Beş Köyü

Cinque Terre, İtalyan Rivierası’nda beş güzel yamaç köyünden oluşan engebeli bir sahil şerididir. Yakın zamana kadar yalnızca katır yolları ile birbirine bağlanan beş eski balıkçı köyüne (Monterosso, Vernazza, Corniglia, Manarola ve Riomaggiore) günümüzde demiryolu veya denizden de ulaşım var.

Kjerag

Norveç Yürüyüş rotaları
Kjerag Yürüyüşü – Norveç

Adrenalin Dolu Saatler ve Kjerag Yürüyüşü

Kjerag, Pulpit ve Trolltunga yürüyüşleri Norveç’e gelindiğinde ilk akla gelen rotalar arasındadır. Hava şartları izin verirse bu rotalardan en azından birini yapmak çok istiyorduk ve Kjerag’da karar verdik.
Norveç’in eşsiz manzaraları ve yürüşün sonunda 1084 metre yükseklikte iki blok arasına sıkışmış kaya parçası (Kjeragbolten – Kjerag Kayası) ile ödüllendiğiniz rota zor diye geçiyor. Hele de bizim gibi kaya tırmanışına alışkın olmayanlar için 🙂 Ama adrenalin işin içine girince olmazlar olur oluyor.

Ioannina (Yanya)

Yanya - Yunanistan GezisiTarih Kokan Şehir: Yanya

Kastoria’dan ayrılıp enfes dağ yollarını geçerek Konitsa üzerinden Zagori bölgesinin bir bölümünü gezdikten sonra Yanya’ya ulaştık. Pamvotida Gölü’nün yanına kurulan Ioannina (Yanya) şehri uzun yıllar (1431-1913) Osmanlı idaresinde kalmış. O yüzden şehrin hemen hemen her yerinde de Osmanlı izlerini görmek mümkün. Kalışımızı bir günümüzü şehir içine bir günümüzü de yine Zagori bölgesini gezecek şekilde planladık.

Edessa

Pella’nın Başkenti Edessa…

Kastoria’dan günübirlik yaptığımız geziler sırasında uğradığımız Edessa şehri ve Pozar Kaplıcaları görsel güzellikten çok daha fazlasını barındırıyor.

Edessa, Tanrı’nın göğe çıkmak için üzerinde durduğu bir basamaktır.”(Menelaos Lountemis)

3000 yıllık bir tarihe sahip Edessa, sular şehri olarak da bilinir ve 12 şelalesiyle ünlüdür. 522 yıl kadar Osmanlı İmparatorluğu hâkimiyetinde  kalan Vodina (Edessa) Balkan Savaşları sonrasında Yunanistan Krallığı’na geçmiş.

Kastoria

Kastoria - Yunanistan

Kunduzlar Şehri, Kastoria

Yunanistan’ın birçok bölgesini görmüş ama Kastoria hiç aklımıza gelmemişti. Onur, iş yerinde Yunan arkadaşına nerelisin diye sorduğunda ‘Kastoria’ diyor Olga ve devamında çok güzel bir şehir mutlaka görmelisiniz diye tamamlıyor. Hele de sonbahar ve kışın görsel şov yapar diye de ekliyor. Eh, bize de gitmek düşer…

2021 Ekim ayında fırsat bulup yağmurlu bir akşam varıyoruz Kastoria’ya. Uzun yıllar Osmanlı hakimiyetinde kalmış şehrin Osmanlı döneminde kullanılan adı Kesriye.

Hirvatistan

Dubrovnik - Hırvatistan
Dubrovnik – Hırvatistan

MOTOSİKLETLE HIRVATİSTAN

Avusturya Lienz şehrine yakın kamp yaptığımız Camping Falken’den sabah bol kahkahalı ve fotoğraflı kahvaltı sonrası Hırvatistan maceramız için ayrıldık. Gece kamp alanında tanıştığımız motorcu dostlar ile sabah epey şamata yaptıktan sonra herkes gideceği yöne doğru yola çıktı.

Yunan Mutfağı

Yunanistan Gastronomi
Yunanistan’dan lezzetler – Yunan Mutfağı

Antik Yunan mutfağı, Mısır mutfağının mirasını devraldığı söylenmektedir. Mısır ile ticari ilişkileri sonucu, mayayla kabartılmış ekmek pişirme tekniğini kendi topraklarına taşımışlardır. Helenistik çağda 80 çeşit ekmeğin yapılıp satıldığı belirtilmektedir. Tavuk ise Antik Yunan’a MÖ 520 yılında İran’dan gelmiştir. Zaman içerisinde kültürler ve mutfaklar öyle birbirine karışmış ki hangi yemeğin kime ait olduğunu tartışmak yersiz olsa gerek, biz lezzetlerine bakalım😊.